Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - آتش بی‌احتیاطی به ۲۰ هکتار از مزارع همزر روستای سار کاشان افتاده است و آتش‌سوزی پس از ۱۹ ساعت به دلیل نبود امکانات اطفاء نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، بعد از ظهر روز گذشته بر اثر بی‌احتیاطی آتش‌سوزی در بخش وسیعی از مزارع و باغات روستای سار از توابع روستاهای شهرستان کاشان به وقوع پیوست و متاسفانه همچنان این آتش سوزی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود امکانات باعث شده است که این آتش‌سوزی همچنان ادامه داشته باشد و خسارت ایجاد شده به اهالی روستای سار نیز که بسیار قابل توجه بوده است هیچ پاسخگویی برای آن وجود ندارد و تاکنون مسئولان هیچ واکنشی در این زمینه نداشتند.

احسان موسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه ساعت 16 روز گذشته متوجه آتش سوزی مزارع و باغات همزر روستای سار کاشان شدیم، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل اطفاء آتش‌سوزی این حادثه همچنان ادامه دارد و 70 درصد از درختان این مزارع و باغات در آتش سوخته است.

وی با بیان اینکه 20 هکتار از مزارع و باغات همزر روستای سار در آتش سوخته است، افزود: متاسفانه به دلیل مسیر خاص امکان حضور خودروهای آتش‌نشانی وجود ندارد و هیچ هلیکپتور اطفاء حریق در کاشان، قم و اصفهان برای اطفاء حریق وجود نداشت چراکه این مزارع و باغات در میان کاشان و اصفهان قرار گرفته است.

عضو شورای روستای سار از توابع شهرستان کاشان با بیان اینکه هنوز آتش‌سوزی اطفاء نشده است، ابراز داشت: افراد محلی روستا با کمک دوستان ما در منابع طبیعی شهرستان کاشان دیشب تا پاسی از شب مشغول اطفاء حریق و عدم گستردگی آتش بودند.

وی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی بیش از 200 نفر از اهالی روستای سار متضرر شدند، گفت: خسارت بسیار زیادی به اهالی روستا وارد شد و این موضوع به دلیل نبود امکانات کافی همچنان ادامه دارد و علت آتش‌سوزی و عدمی و سهوی بودن آن مشخص نیست.

آتش در جنگل‌های ممسنی پس از 30 ساعت مهار شداطفاء اولیه شبانه آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران/ نقش ویژه بسیج و سپاه در مهار آتش‌سوزی جنگل‌هاجنگل‌های ممسنی همچنان در آتش می‌سوزد؛ درخواست بالگرد برای اطفای حریق

روح‌الله فدائی نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، افزود: این حریق که در 40 کیلومتری کاشان، محدوده کوهستانی روستای سار که به جنگل همزر هم معروف است ایجاد شده که در ساعت 17:42 دیروز به ستاد فرماندهی اعلام و سپس نیروهای عملیاتی ایستگاه شماره سه این سازمان مستقر در راوند به محل اعزام شدند.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی کاشان اظهار داشت: متاسفانه این محل حریق صعب‌العبور بوده  که حضور خودرویی آتش‌نشانان در محل امکان‌پذیر نبوده و آنان مجبور شدند به صورت پیاده طی مسیر کنند.

وی ضمن اشاره به کمک عزیزان در منابع طبیعی و افراد محلی در اطفاء حریق افزود: در این حریق پرسنل سازمان منابع طبیعی نیز با تجهیزات مربوطه در محل حضور پیدا کرده و همراه با تعدادی از ساکنین محلی روستا  نسبت به اطفاءحریق اقدامات لازم را انجام دادند.

فدایی با اشاره گزارش تیم‌های اعزامی  که در موقع حضور در محل حدود یک کیلومتر از مسیر جنگل دچار حریق شده بود، گفت: عامل‌آتش سوزی در بررسی‌های اولیه بی‌احتیاطی در ایجاد آتش و خاموش نکردن کامل آن تشخیص داده شد.

انتهای پیام/801/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مزارع و باغات اطفاء حریق بی احتیاطی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در کاشان گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی کاشان به کشت گل‌محمدی اختصاص دارد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در منطقه کاشان اظهار داشت: با فرا رسیدن این ایام عطر خوش گل محمدی در این منطقه پیچیده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

وی گفت: از میزان حضور گردشگران در ایام گل و گلاب در اردیبهشت و خرداد باید گفت که بیش از 2 میلیون گردشگر در کاشان ویژه این ایام حضور پیدا می‌کنند و سال‌های گذشته همین میزان گردشگر را کاشان پذیرایی کرد.

وجود 33 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور

محمدی فشارکی ضمن اشاره به برگزاری جلسات خدمات سفر تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری آمادگی کامل را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام گل و گلاب در شهرستان کاشان دارند و از تمامی مردم و گردشگران داخلی و خارجی برای حضور در کاشان دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • فیلم| آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت/ ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد