Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- احسان خاندوزی گفت: تعادل چندگانه بازار‌های اقتصادی، نیازمند ایجاد توازن و مدیریت بین بودجه و بازار است.
به گزارش خبرگزاری آریا، احسان خاندوزی پیش از انتخابش به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی پیرامون رابطه بورس و بودجه گفت: توقع داریم تا دولت در رابطه با قواعد کلی، چارچوب و شفافیت بازار بتواند با کمترین اخلال‌ها و رانت‌ها وظیفه تنظیم گری خود را در کل اقتصاد عملی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در قانون بودجه همانگونه که مالیات بردرآمد‌های نفتی بر هزینه‌های دولت تاثیر گذار است، تامین کسری بودجه از طریق انتشار اوراق و سهام نیز تاثیر زیادی بر بازار سرمایه می‌گذارد.
وی بیان کرد: در زمانی که بودجه با کسری بالا بسته می‌شود ما توقع داریم 300 هزار میلیارد تومان اوراق و سهام از سمت دولت وارد بازار سرمایه شود در این صورت باید تبعات آن را هم در نظر بگیریم پس هر اتفاقی درباره نرخ‌ها رخ دهد تا حدی ناشی از اینگونه مداخلات است و میتواند خطر آفرین باشد.
خاندوزی گفت: ما باید به سمتی پیش برویم که در زمان تصویب بودجه، دولت و مجلس به تمام تبعات آن اشراف داشته باشند تا بازار سرمایه بداند در زمان تصویب بودجه نگاه سیاستمدار چیست.
وی بیان کرد: ابتدا باید مطمن شویم تا ضرر جدی از سمت سیاست گذار به بودجه وارد نمی‌شود و بعد به این سمت برویم که چه کمک‌هایی باید انجام شود.
خاندوزی با بیان اینکه دیدگاه‌های مختلفی درباره مداخلات دولت در بازار وجود دارد بیان کرد: بهترین نهادی که بتواند اجماع را در بین سیاست گذاران ایجاد کند شورای عالی بورس است، زیرا دارای متخصصان و کارشناسان است.
وی ادامه داد: سیاست گذار مالی و پولی هدف‌های متفاوتی دارند بطور مثال سیاست گذار مالی میخواهد کسری بودجه آینده را به حداقل برساند و ممکن است آن سیاست با بازیگران بازار سرمایه سازگار نباشد یعنی از لحاظ بودجه‌ای تصمیمی درست باشد، اما بخشی از فعالان بازار سرمایه و یا صنف خاصی را تحت تاثیر قرار دهد.
خاندوزی بیان کرد: ایجاد توازن بین سیاست‌های مالی و بازیگرانی که در بنگاه‌های خاصی فعالیت می‌کنند ظرافت میخواهد و باید ملاحظات بازار سرمایه در نظر گرفته شود، زیرا ممکن است وجه تخریبی داشته باشد.
وی گفت: نمی‌توانیم زمام سیاست‌های بودجه‌ای را به یکی از بازار‌های مالی و پولی بسپاریم. تعادل چندگانه بازار‌های اقتصادی، نیازمند ایجاد توازن و مدیریت بین بودجه و بازار است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقتصاد بودجه بازار بازار سرمایه سیاست گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل هاشمی صبح سه شنبه در نشست بررسی طرح های اقتصادی با اشاره به اینکه رویدادهای بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه های بین المللی می تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه ای نقش بسیار زیادی ایفا می کند، تصریح کرد: استان مازندران در سال های اخیر در بحث اجرای همایش های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در ایجاد قراردادهای مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود.

وی گفت: در همین راستا در سال گذشته مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

هاشمی به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر نشست هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قراردادهای تجاری خارجی در مازندران شده است.

کد خبر 6092679

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد