Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز خبر داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا محموله کاشی‌هایی را که از قم برای یکی از مساجد شمال ایالت ویرجینیا ارسال شده و اداره گمرکات و مرزبانی به بهانه نقض تحریم‌های ایران در فرودگاه بین‌المللی دالس توقیف کرده بود، آزاد می‌کند.

شورای روابط آمریکایی - اسلامی با انتشار این خبر به نامه ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) وزارت خزانه‌داری خطاب به وکلای مسجد مناساز استناد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادوارد احمد میچل، معاون مدیر شورا در بیانیه‌ای با استقبال از این تصمیم نوشت: ما این تصمیم را مؤید احترام کشورمان به آزادی و تنوع مذهبی دانسته و از آن استقبال می‌کنیم. آمریکایی‌ها باید به نمادهای دینی خود فارغ از منشأ آنها دسترسی داشته باشند.

به تازگی ابوالفضل ناهیدیان متولی مسجد مناساز از واشنگتن خواسته بود تا دستور رفع توقیف کاشی‌هایی را که از ایران ارسال شده و در معرض نابودی قرار داشتند، صادر کند.

این محموله ۳۴۰ کیلوگرمی که به سفارش این مسجد و در قم ساخته شده، در ماه ژوئن (اواخر بهار) به آمریکا ارسال شد تا در ساخت یک مسجد دیگر استفاده شود.

ناهیدیان گفت که این کاشی‌ها هدیه بوده، پولی بابت آنها پرداخت نشده و ظرف سالهای گذشته و حتی همین ۸ ماه پیش نیز چنین محموله‌هایی را بدون پیشامدی دریافت می‌کرده است.

با این وجود اداره گمرکات و مرزبانی آمریکا با استناد به تحریم‌های ضد ایرانی جلوی خروج این محموله را از فرودگاه بین‌المللی دالس گرفته بود و خواهان عودت یا امحاء آنها شده است.

ناهیدیان گفت که از بین بردن کاشی‌ها که مزین به آیات قرآنند، بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود.

پربیننده ترین باور نکردنی از فرودگاه کابل! +فیلم فیلمی غم‌ انگیز از سرنشینان چرخ هواپیمای آمریکایی عکس جنجالی کاخ سفید از جلسه امنیتی بایدن احتمال شکست برجام چقدر است؟ سرنوشت زنان افغانستان با آغاز حکومت طالبان + فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا