Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از یورونیوز، چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده در حالی این سخنان را در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» بیان کرد که گروه طالبان از سه روز پیش کنترل کابل، پایتخت افغانستان را به دست گرفته است. دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: «رفتن به خاورمیانه تصمیم وحشتناکی بود. می دانم که خانواده بوش خوشحال نخواهند شد اما معتقدم این تصمیم [حمله به افغانستان] بدترین تصمیم در تاریخ کشور ما بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترامپ افزود: «ما خاورمیانه را ویران کردیم، آیا فکر می کنید اکنون بهتر از ۲۰ یا ۲۱ سال پیش شده است؟ خیلی بدتر شده است. تصمیم وحشتناکی بود که برای ما تریلیون ها دلار خرج داشت. مایلم به هر دو طرف ماجرا نگاه کنم. میلیون ها و میلیون ها زندگی! هیچ فرقی هم با وضعی که داشت نکرده است و بدتر هم هست زیرا باید بازسازی اش کنید.»

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در بخش دیگری از سخنانش از اعضای گروه طالبان به عنوان «جنگجویان خوب» ستایش کرد و با انتقاد از مدیریت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: «معتقدم این بزرگترین شرمساری در تاریخ ماست.»

او با اشاره به تصاویر هواپیمای نظامی آمریکا در فرودگاه کابل و دویدن جمعیت به دنبال آن گفت که ایالات متحده «تحقیرآمیزترین دوره» را سپری می کند.
 

اسپر: ترامپ با اصرارش به خروج از افغانستان توافق با طالبان را زیر سوال برد

از سوی دیگر مارک اسپر وزیر دفاع پیشین آمریکا هم گفت که دونالد ترامپ با اصرارش برای خروج نظامیان ایالات متحده از افغانستان توافق به دست آمده با طالبان را زیر سوال برد. به گفته او، رئیس جمهوری سابق آمریکا با اینکه طالبان هنوز به تعهداتش در توافق سال ۲۰۲۰ عمل نکرده بود به دنبال خروج نیروهای کشورش از افغانستان بود.

اسپر پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آمریکا که جو بایدن در آن پیروز شد از سمت وزارت دفاع استعفاء داد.

توافق آمریکا با گروه طالبان برای خروج از افغانستان در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به امضای مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت او و ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان رسید. بنا به این توافق نظامیان آمریکا باید تا اول مه (۱۱ اردیبهشت) سال جاری از افغانستان خارج می شدند.

جو بایدن که ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی (اول بهمن ۱۳۹۹) جانشین دونالد ترامپ شد گفته بود که خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تا ۳۱ اوت (۹ شهوریور) تکمیل می شود.

برچسب‌ها افغانستان دونالد ترامپ طالبان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان دونالد ترامپ طالبان افغانستان دونالد ترامپ طالبان ایالات متحده آمریکا ایالات متحده دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ادعا کرده است که «تن‌ها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس وجود دارد، حماس است» و توافق با اسرائیل باید برای این گروه یک «تصمیم آسان» باشد.

بلینکن اواخر روز جمعه در سخنرانی در انجمن سدونا مؤسسه مک‌کین در آریزونا گفت: «ما منتظریم تا ببینیم آیا در عمل، آنها می‌توانند پاسخی مثبت در مورد آتش‌بس و آزادی اسرا بدهند یا خیر».

او بدون اشاره به اینکه درخواست حماس در توافق چیست، گفت: «اما شاید چیز دیگری [در خصوص حماس]در جریان باشد و در روز‌های آینده تصویر بهتری از آن خواهیم داشت.

بلینکن افزود که مذاکرات با حماس به دلیل این واقعیت پیچیده است که «تصمیم گیرندگان نهایی» اعضای این گروه در غزه هستند که میانجی‌ها هیچ تماس مستقیمی با آنها ندارند.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا نمی‌تواند از عملیات زمینی اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه حمایت کند، زیرا اسرائیل طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه نکرده است.

هیئت قطری برای مذاکرات آتش بس غزه به قاهره می‌رود

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، یک هیئت قطری امروز شنبه برای شرکت در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه به قاهره سفر می‌کند.

در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح - آخرین پناهگاه ۱.۵ میلیون فلسطینی آواره‌شده در جنگ هفت ماهه - ادامه دارد، یک هیئت حماس نیز به پایتخت مصر می‌رود.

بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل در ۷ اکتبر تاکنون شهید شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه