Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ قصه بکارگیری‌ها و استخدام‌های فله‌ای و قومی و طایفه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد داستانی دردناک است که در هشت سال گذشته نام استان را بر سر زبان‌ها انداخت و خسارت‌های به بار آورد که زدودن آثار آن تا سال‌های سال ممکن نیست.

بکارگیری‌ها و استخدام‌های فله‌ای و قومی و طایفه ای به حدی زشت و زننده و در روز روشن صورت گرفت که احساسات مردم استان را جریحه دار کرد و در این میان متخلفان حجب و حیا را کنار گذاشتند و به واسطه میدان‌داری و پشتیبانی شخص یا اشخاص خاص بی‌پروا به کار خود ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بکارگیری‌های فله‌ای در استان تا جایی پیش رفت که موجب صدور احکام سنگین و دور از شان برای برخی مدیران استان شد و این گونه در ۸ سال اخیر با سرنوشت مردم استان به خصوص قشر جوان بازی شد.

اقدامات ناشایست و ضد مردمی موجب گردید تا برخی اختلافات منطقه‌ای در استان دوباره سر باز کند اختلافاتی که به مرور زمان در حال از بین رفتن بود اما این بکارگیری‌ها و استخدامها بر کوس اختلافات و انشقاق در استان دمید.

رسانه‌ها تا اندازه‌ای به رسالت خود عمل کردند و در برخی موارد با ارائه نشانی و کد تخلفات را به مسئولان یادآوری می‌کردند اما گوش شنوایی نبود و متخلفان همچنان به کار خود ادامه می دادند و قهقهه مستانه به ریش منتقدان می‌زدند.

متخلفانی که به قانون و عرف پشت پا زدند و با پشتیبانی فرد یا افراد خاص روند را ادامه دادند که البته بهار آنها اکنون برای همیشه به خزان تبدیل شده است و باید در این دوره پاسخگوی عملکرد خود در بکارگیری‌های غیرقانونی و خارج از قاعده و عرف باشند.

همین چند روز پیش بود که واگویه‌ دردمندانه از سوی یک زخم خورده در استخدام‌ها با خبرنگار خبرگزاری فارس داشتیم از جفایی که به خود و آینده‌اش شده آنجا که حتی به سهمیه عشایر هم رحم نشده بود.

 آن گونه که دردمندانه می‌گفت سهمیه‌ای که باید به فرزندان عشایر در استخدام‌ها تعلق گیرد به نور چشمی دیگری تعلق گرفته که اصولاً از عشایر و دام و سیاه چادر و ییلاق و قشلاق و کوچ و مشک و ملار و شبانی بویی نبرده است.

هر چند آه سوزناک این فرزند زجر کشیده عشایری و سایر زخم دیدگان از بی‌انصافی و بی‌عدالتی دامنگیر مدیران متخلف خواهد شد اما بر مسئولان دولت مردمی آیت الله رئیسی است که به همه تخلفات گذشته ورود پیدا کنند و متخلفان و شگردهای  قانونی آنها را به مردم معرفی کنند.

مسئولان متخلف از این پس منتظر مطالبه‌گری افراد زیان‌دیده و جوانان زخم خورده باشند که چگونه با سرنوشت و آینده آنها بازی شد.

هنگامی که آیت الله رئیسی در برنامه های خود اعم از مناظره‌ها؛ سخنرانی‌ها و گردهمایی‌ها و سفرهای استانی اعلام کرده که فساد ستیزی در راس اولویت‌ها و برنامه‌های رئیس دولت سیزدهم قرار گرفته لذا برای خشکاندن ریشه‌های فساد مثل استخدامها و بکارگیری‌های فله‌ای در کهگیلویه و بویراحمد همه دستگاهها از جمله نمایندگان مجلس، دولتی‌ها و دستگاه قضایی و البته نهادهای نظارتی و امنیتی با رویکردی جدید وارد میدان شوند و البته رسانه‌ها نیز مطالبه‌گری و روشنگری خود را چندین و چند برابر کنند تا شاهد چنین مفاسد و حق کشی‌ها در استان نباشیم.

خبرگزاری فارس استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی رسانه‌ای کردن مفاسد و به ویژه بکارگیری‌های غیر قانونی را دارد و نام دستگاهی که به سهمیه عشایر رحم نکرده تا پایان پی‌گیری و راستی آزمایی فعلا نزد خبرگزاری محفوظ است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر کهگیلویه رئیسی کهگیلویه و بویراحمد بکارگیری ها استخدام ها فله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم

دریافت 75 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، دوشنبه شب در آیین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: در تقسمات سدها بهره کهگیلویه و بویراحمد اندک است و باید سهم مردم ما ملاحظه شود.

کد خبر 6092610

دیگر خبرها

  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • استاندار هرمزگان:جذب سهمیه استخدامی معلمان وظیفه ما است
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم