Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران به مناسبت پرواز نابهنگام فرشته طائرپور پیام تسلیت داد و همدردی خود را ابراز کرد.

به گزارش برنا؛ در میان بهت و اندوه جامعه فرهنگی و هنری کشور، سینمای کودک و نوجوان ایران یکی از شاخص ترین و استوارترین حامیان اصیل خود را از دست داد. آن هم در هنگامه و دورانی غریب که بیش از پیش به پشتگرمی و حمایت فرشته هایی دلسوز،آگاه و شجاعی چون او نیاز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشته ای سرشار از محبت و عشق بی شائبه به کودکان این مرز و بوم و سنگ صبوری مهربان برای اهالی سینما. بانوی احترام برانگیز و زلال که سالیانی دراز نام و حضور موثر و با شکوهش همواره با سینمای کودک و نوجوان گره خورده بود.

فرشته طائرپور نویسنده ای توانا، مدیری آگاه، برنامه ریزی موفق و تهیه کننده ای خلاق و باسابقه بود که بعنوان یکی از اولین بانوان تهیه کننده در سینمای ایران، نقش بسزایی در شکل گیری،ثبات، تداوم و بالندگی سینمای کودک و نوجوان ایران داشت. و به رغم تهیه فیلم هایی موفق برای مخاطبین بزرگسال، همواره فیلم های کودک و نوجوان تهیه شده توسط او همچون گلنار، پاتال و آرزوهای کوچک،  مدرسه پیرمردها، در میان آثار به یادگار مانده از ایشان نمود بارزتری داشته و دارد.

مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ضمن ابراز تاسف و تاثر شدید بابت جان باختن روزافزون و نابجای هموطنان بیگناه و در نتیجه فقدان سرمایه های ارزشمند انسانی مانند سرکار خانم فرشته طائرپور، گلایه مندی و خشم عمیق خود را متوجه مسئولان بی کفایت و نابلدی می‌داند که با گره زدن سلامتی و جان مردم با اهداف سیاسی و اغراض موهوم، فجایعی هولناک تحت پوشش همه گیری کرونا را برای مردم رقم زده اند.

هنرمندان و فیلمسازان گردآمده در مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، همگام و هم‌نوا با سایر هنرمندان و دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم، خود را در سوگ و اندوه درگذشت زنده یاد فرشته طائرپور شریک دانسته، پیگیری و پاسداشت دستاوردهای ارزشمند و گران‌سنگ این هنرمند فرهیخته در عرصه سینمای کودک ونوجوان را وظیفه خود می‌دانند.

شورای مرکزی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگی و هنری سینمای کودک ایران شاخص عشق کودکان کودک و نوجوان مدرسه سرمایه خشم پوشش فرهنگ و هنر تلویزیون کودک و نوجوان سینما تهیه کننده نویسنده مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان سینمای کودک و نوجوان ایران فرشته طائرپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان بعدازظهر سه‌شنبه با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین افتتاحیه این کارگاه‌ها در حضور خیل کودکان و نوجوانان علاقمند به ادبیات اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

وی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان ادبی کشور برگزار می‌شود افزود: کار برای کودکان و نوجوانان باید ظرافت و دقت خاصی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه در حوزه ادبیات کودک، ترجمه برای کودکان، نویسندگی برای کودکان و محتواسازی برای این سنین یک ضرورت است یادآور شد: برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با پیشکسوتان و کسب تجربه است.

وی در ادامه به دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

زارعی با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

وی جشنواره ملی "دوست من کتاب" را آغازی برای تشکیل یک گروه اندیشه ورز دانست و گفت: به منظور شناسایی استعدادها در این جشنواره شعر و داستان در گروه‌های سنی مختلف از یکدیگر تفکیک شدند.

کمال شفیعی‌مشعوف، دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان نیز اظهار کرد: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعدادها باید تداوم داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعرهای رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

وی با اشاره به اینکه این مهم به منزله مسیرسازی است متذکر شد: چاپ آثار برگزیده در دستور کار مسئولان باشد.

پس از پایان آیین افتتاحیه کارگاه شعر و داستان در دو بخش جداگانه برای علاقمندان ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

گفتی است، آیین اختتامیه دومین جشنواره دوست من کتاب، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن فرهنگی هنری ابن سینا همدان برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

کد خبر 6093592

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود