Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: ویروس کرونا در آینده جهش‌های متعددی خواهد داشت و احتمالاً ویروس‌های آینده واکسن را هم زیر سوال خواهد برد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون صددرصدی هم نمی‌تواند باعث ایمنی کامل جامعه شود افزود: تنها راه مبارزه با ویروس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، چرا که واکسیناسیون شخص را رویین تن نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خیزهای بیشتر کرونا در آینده خبر داد و گفت: نمی‌توان مردم را در به وجود آمدن خیز‌ها و پیک‌های کرونا مقصر دانست چرا که در تعطیلی‌های قبلی همچنان مترو، رستوران‌ها و دیگر کارخانه‌های تولید بیماری فعالیت می‌کردند.

وی افزود: نظام بهداشت و درمان متولی اقتصاد کشور و تامین بسته‌های حمایتی نبوده و نیست اما این بخش‌ها جور و زحمت بی شماری برای ما به همراه داشته اند.

نمکی ضمن اشاره به شیوه مدیریت بیماری در سطح کشور گفت: تنها در روزهای نخست به حرف ما گوش می‌دادند اما در ادامه فقط ما یک رای در ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم در صورتی که در هیچ جای دنیا چنین وضعی نبوده است.

نمکی با بیان اینکه بگو مگوها مشکلی را حل نمی‌کند خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها با همکاری و همدلی تمامی نهادها و دستگاه‌ها می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا در حوزه سلامت و درمان پرداخت و گفت: با وجود ادعای دروغ مقامات رژیم آمریکا، تحریم‌ها مانع بزرگی برای تهیه و تامین دارو و تجهیزات کشور ایجاد کرده است.

وی همچنین از احتمال وجود خیز جدید بیماری خبر داد و گفت: ما هنوز به قله و پیک بیماری نرسیده‌ایم و احتمال دارد با عادی انگاری، بیماری رشد و شدت بیشتری پیدا کند.

نمکی همچنین به افزایش ظرفیت بهداشت و درمان کشور در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت تخت‌های icu در کشور دو برابر افزایش داشته و ۱۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز نیز به مراکز درمانی فرستاده شده است.

وی همچنین به درخواست روزهای گذشته مبنی بر تعطیلی کشور به مدت دو هفته شاره کرد و گفت: دلهره از فروپاشی نظام سلامت و همچنین خستگی کادر درمان عامل اصلی نگارش انتشار این نامه بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان وقوع ناآرامی‌ها و مهاجرت احتمالی شهروندان افغانستانی را یکی از تهدید‌ها برای اوج‌گیری دوباره کرونا دانست و گفت: با توجه به اینکه قم مقصد بسیاری از این مهاجران خواهد بود احتمال دارد با ورود این مهاجران به این استان و عدم رعایت دقیق شیوه نامه‌ها توسط آنها، شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری باشیم.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • علائم فشار خون بالا
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری