Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت ایام عزای ماه محرم در پیامی این روزها را تسلیت گفت. متن پیام او به شرح زیر است: 

به نام خدا 

نهضت حسینی اباعبدالله الحسین (ع) و قیام عاشورایی او و ۷۲ تن از یاران باوفایش تاثیری عظیم در ایام و ارض داشته و خروشی جاودانه در مقابله با ظلم و جور را در تاریخ به وجود آورده است که نه تنها خاموش شدنی نیست؛ بلکه هر سال پرشورتر از قبل می‌خروشد و معنای آزادگی و حریت را جانی دوباره می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بصیرت عاشورایی همان ندای لبیک به "هل من ناصر ینصرنی" اباعبدالله الحسین (ع) است که رمز جاودانگی و مصباح هدایت همیشگی تاریخ خواهد بود تا عاشوراییان سوخته دل و تشنگان حقیقت را شوریده‌تر کند و از این راه است که بصیرت عاشورایی روز به روز در جامعه جهانی فراگیرتر شده و خواهد شد.

فی الحال که به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و افزایش شمار بیماران امکان برگزاری آیین‌های پرشور عزاداری حسینی فراهم نیست، دل‌ها را به ضریح شش گوشه امام حسین (ع)، ابوالفضل العباس (ع) و یاران با وفای آن‌ها پیوند زده و با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌ای موجود می‌کوشیم تا شعور حسینی را در وجود خود و جامعه ارتقاء بخشیم تا راهگشای ما در مسیر انقلابی پیش رو باشد و در نهایت پرچم این انقلاب به دستان صاحب اصلی آن حضرت حجت ابن الحسن ارواحنا فداه برسد.

فرارسیدن ایام حزن و اندوه حسینی به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی به یقین فرصت مغتنمی برای اندیشیدن به ابعاد واقعه عاشورا و الگو قراردادن آموزه‌های این واقعه بزرگ تاریخی است که در این مجال این ایام را تسلیت گفته و امیدواریم عزاداری تمامی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مقبول درگاه حضرت احدیت واقع شود.

یدالله موحد
رییس کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم 1400 تاسوعا و عاشورای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود

احسان مولایی دبیر بخش دیجیتال سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزییات این‌بخش گفت: ۴۰ ناشر برای حضور در بخش دیجیتال نمایشگاه کتاب ثبت نام کرده‌اند. در این دوره از نمایشگاه در رواق شرقی شبستان در فضای یک هزار و دویست متر حضور داریم.

وی افزود: در بخش دیجیتال نمایشگاه کتاب بیش از یک هزار محصول عرضه می‌شود که از این تعداد تقریباً یک سوم آن یعنی نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ محصول جدید است.

دبیر بخش دیجیتال سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به برنامه‌های بخش دیجیتال نمایشگاه کتاب در روز پاسداشت زبان فارسی گفت: به دلیل همزمانی ایام نمایشگاه با روز پاسداشت زبان فارسی و فردوسی، پویش نقالی شاهنامه را برگزار می‌کنیم. پس از ثبت نام آثار را جذب و مورد داوری قرار می‌دهیم. داوری‌ها در ایام نمایشگاه انجام می‌شود و در روز اختتامیه نمایشگاه نفرات برتر را انتخاب می‌کنیم. اگر فرصتی در روز اختتامیه باشد، نفر برتر می‌تواند اجرا داشته باشد.

مولایی گفت: نشست های تخصصی با حضور فعالان حوزه حداقل در ایام نمایشگاه برگزار خواهیم کرد و حداقل دو نشست را خواهیم داشت. متأسفانه امسال حوزه فضای مجازی مورد بی مهری پلتفرم‌های حوزه کتاب دیجیتال قرار گرفت و آنها تمایل به حضور نداشتند. هرچند از آنها دعوت کردیم اما خواسته شان حضور در شبستان اصلی بود که این امکان برای مان وجود نداشت.

کد خبر 6097815 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • فیلمی از خروش رودخانه در روستای خانیله اندیمشک
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • خروش دوباره آبشار فصلی در تنگه تاریخی زرانگوش + فیلم
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)