Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل؛ محققان سنگاپوری موفق به ساخت یک باتری انعطاف پذیر شدند که می‌تواند با ۲ میلی لیتر عرق بدن، برق موردنیاز برای شارژ شدن گجت‌های پوشیدنی را فراهم کند. این باتری ۰.۸ اینچ مربع اندازه دارد و توسط مهندسان دانشگاه Nanyang در سنگاپور طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باتری به پارچه‌ای کشسان جاذب عرق متصل شده و می‌توان آن را دور مچ یا بالای بازو بست و علاوه بر این امکان اتصال به ساعت‌های هوشمند را نیز دارد.

بیشتر بخوانید

انگشتان دست به کمک شارژ گجت های پوشیدنی می آیند باتری انعطاف پذیر دوستدار محیط زیست

این پارچه جاذب عرق بدن را در خودش نگه می‌دارد تا در زمان‌هایی که میزان تعریق کم است هم باتری قابل شارژ باشد. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا میزان تعریق بدن هر فرد نه تنها به شرایط بدن فرد و محیط بستگی دارد بلکه به زمان هم وابسته است. در ساخت این باتری برخلاف باتری‌های معمولی، از مواد شیمیایی و فلزات سنگینی که برای سلامتی مضر هستند و به محیط زیست هم آسیب می‌رسانند، استفاده نشده است.

دانشمندان برای سنجیدن پتانسیل دستگاه در ابتدا اسپری عرق مصنوعی بدن انسان استفاده کردند و دیدند که این دستکاه می‌تواند ۳.۵۷ ولت برق تولید کند. در مرحله بعد دستگاه روی یک داوطلب آزمایش شد. این فرد دستگاه را به مچ دست خودش بست و ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری کرد. این دستگاه می‌تواند ۴.۲ ولت انرژی تولید کند و خروجی آن نیز ۳.۹ مگاوات است که برای شارژ کردن حسگر‌های دمایی تجاری که در بازار هستند، مناسب است.

پوی سی لی، دانمشند مواد دانشگاه فناوری نانیانگ گفت:" این دستگاه نسبت به فناوری‌های مشابه دیگر مقاومت بیشتری دارد و می‌تواند در برابر فشار و عرق تحمل بیشتری داشته باشد و نازک بودن آن نیز مشکلات دستگاه‌های قبلی را نیز حل کرده است. این باتری موجب کم شدن ضایعات الکتریکی مضر محیط زیست نیز می‌شود. " دانشمندان در حال حاضر در حال بررسی اثر گرمای بدن روی عملکرد این باتری هساند و سایر ترکیبات عرق را نیز مطالعه می‌کنند. 

گفتنی است که مدتی قبل هم دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، دستگاهی مشابه را ساختند که با قرار گرفتن روی نوک انگشتان می‌توانست تلفن همراه را شارژ کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گجت هوشمند گجت پوشیدنی عرق بدن شارژ سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندزفری itel T11 Pro چه مشخصاتی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که هندزفری itel T11 Pro از فناوری هوش مصنوعی برای حذف نویز محیطی بهره می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت itel که تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی صوتی است، به تازگی هندزفری T11 Pro TWS را در هند معرفی کرده است، این محصول دارای ویژگی‌های مناسبی است؛ برای نمونه، با یک بار شارژ کامل تا ۴۳ ساعت پخش را ارائه می‌کند، طراحی شیکی دارد و از درایورهای ۱۳ میلی‌متری بهره می‌برد.

هندزفری itel T11 Pro دارای باس خروجی قدرتمند است، از فناوری هوش مصنوعی برای حذف نویز محیطی بهره می‌برد و از اتصال بلوتوث ۵.۳ نیز پشتیبانی می‌کند، برد اتصال بلوتوث تا ۱۰ متر است؛ هر کدام از هندزفری‌ها دارای باتری ۴۰ میلی‌آمپر ساعتی است، کیس شارژ آن نیز دارای باتری ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است، هندزفری‌ها را می‌توان از طریق پورت USB-C شارژ کرد و تنها با ۱۰ دقیقه شارژ تا دو ساعت پخش را ارائه می‌دهد.

هندزفری itel T11 Pro گواهی IPX5 را دریافت کرده است، بنابراین در برابر آب مقاوم است، قیمت آن نیز تقریباً ۱۶ دلار ارزیابی شده است و در دو رنگ آبی و سبز عرضه می‏‌شود، هنوز اطلاعاتی در مورد عرضه این محصول در بازارهای جهانی در دسترس قرار نگرفته است.

کد خبر 748274

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • هندزفری itel T11 Pro چه مشخصاتی دارد؟