Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@10:46:37 GMT

انتشار آلودگی در خراسان رضوی بالاست

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۱۱۵۷

انتشار آلودگی در خراسان رضوی بالاست

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید سوری متخصص اپیدمیولوژی طی گفتگوی زنده تلویزیونی با برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت اظهار کرد: وضعیت استان خراسان رضوی متفاوت با استان سیستان و بلوچستان است، خراسان رضوی به دلیل ویژگی زائر پذیر بودن دچار مشکلات عدیده‌ای است به طوری که از استان‌های مختلف به این استان سفر می‌کنند لذا بیش از ۱۲۰ هزار زائر در مشهد حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انتشار آلودگی در این استان بالاست گفت: تمامی تخت‌های بیمارستانی به خصوص بخش‌های آی‌سی‌یو پر است و طبیعتاً آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در استان بالا رفته است همکاری و کمک مردم و مسئولین در این قضیه می‌تواند موثر باشد.

سوری با اشاره به اینکه باید دست به دست هم دهیم تا بار ناشی از این اپیدمی را کاهش دهیم اضافه کرد: برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده ایم امیدواریم هر چه سریع‌تر عملیاتی شود نیاز به مشارکت حداکثری سایر سازمان‌ها داریم تا اپیدمی کنترل شود، وزارت بهداشت به تنهایی قادر به کنترل اپیدمی نیست.

وی با اشاره به اینکه همه مردم و مسئولین باید کمک کنند تا این بیماری کنترل شود ادامه داد: اگر وزیر بهداشت رای اعتماد بیاورد، ایشان چندین بند برای مهار کرونا در نظر گرفته است، ما هم پیشنهاداتی را ارائه داده ایم از جمله مواردی که باید به سرعت به آن بپردازیم بحث پوشش سریع‌تر واکسیناسیون است.

این متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی در کشور موفق عمل کرده است و باید نقطه ضعف‌های اجرایی این طرح را برطرف کنیم اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی از اواخر آذرماه به اجرا در آمد به طوری که دستاورد‌های زیادی داشت و باعث کاهش ۸۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا شد، در طرح شهید سلیمانی بحث پیشگیری مطرح بود به طوریکه بسیج به کمک ما آمد، پایش بیماران یکی از اقدامات موثر طرح شهید سلیمانی بود، لذا گام ششم طرح شهید سلیمانی آماده است و دولت جدید آن را پذیرفته است تا با قدرت اجرا شود.

بیشتر بخوانید:

علت خیز ویروس دلتا در کشور چیست؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی بیماران کرونایی طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: بیشتر آمار طلاق‌های این استان مربوط به البرز نیست و از شهرهای مجاور طلاق خود را البرز ثبت می‌کنند. - اخبار استانها -

محمدجواد کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی البرز در حاشیه اختتامیه طرح تربیت خبرنگار محله، با عنوان طرح "رسا محله" در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: نظرآباد بیش‌ترین آمار ثبت طلاق را دارد در صورتی که کم‌ترین بومی نظر‌آباد در‌خواست طلاق می‌دهند.

مدیرکل اجتماعی البرز اذعان داشت: علت ثبت طلاق بالا در نظرآباد نرخ پایین هزینه‌های‌ دفتر ثبت طلاق به خصوص شهر کرج است ‌که از شهرهای مجاور برای ثبت طلاق به آنجا مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص کاهش طلاق در استان افزود: تا سال گذشته 3.5 درصد کاهش طلاق در استان شاهد بودیم که این قابل قبول نیست و باید تلاش بیشتری شود که یکی از آنها تقویت مراکز پیشگیری و همچنین راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج می باشد.

کاظمینی در ادامه افزود: در دل ازدواج مسکن، اشتغال، اقتصاد و مسائل فرهنگی هم هست که با راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج آن را پوشش خواهیم داد.

15 درصد آسیب های اجتماعی کشور در البرز رخ می‌دهد استانداری البرز: کودک کار خیابانی ایرانی نداریم

محمد جواد کاظمینی همچنین اظهار داشت: بالاترین علت طلاق در استان البرز مهاجرپذیری بالاست که این امر باعث اختلاف سلیقه، فرهنگی و تفکرات مردم می باشد که کاملا در وجودشان مخفی است و در زندگی مشترک مشخص می شود.

مدیرکل اجتماعی البرز در ادامه گفت: شاخص های ازدواج باید در دوران دبیرستان به آن پرداخته شود و به جرات می‌توان گفت ما در حوزه کاهش طلاق کاری نکردیم و باید به کوشیم این معضل اجتماعی کمرنگ تر شود.

کاظمینی در پایان اظهار کرد: از ثبت احوال مطالبه‌ای در این خصوص داشتیم که قرار شد سامانه ای تدارک دیده شود تا برای استفاده از برخی خدمات باید شخص اثبات کند که در آن محل سکونت دارد و بزودی این سامانه راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی