Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@22:17:29 GMT

ناتو متحمل بزرگترین شکست تاریخی خود شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۱۴۲۴

ناتو متحمل بزرگترین شکست تاریخی خود شد

رهبر حزب دموکرات-مسیحی‌های آلمان و جانشین آتی صدراعظم این کشور خروج نیروهای غربی از افغانستان را بزرگترین شکست ناتو از زمان تأسیس آن و سرآغاز تغییر یک دورۀ تاریخی دانست.

به گزارش مشرق؛ جانشین صدراعظم آلمان در گفتگو با رادیو فرانسه گفت:خروج نیروهای غربی از افغانستان - بزرگترین شکست ناتو از زمان تأسیس آن و سرآغاز تغییر یک دورۀ تاریخی جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرمین لاشت در ادامه افزود : اکنون روشن است که مداخلۀ جامعۀ جهانی در افغانستان با شکست روبرو شده و ضروری است که دولت آلمان و متحدان آن به زودی خطاهای خود را که به شکست کنونی انجامیدند تحلیل و بررسی کنند.

در اظهاراتی مشابه، وزیر دفاع بریتانیا، بن والاس، بازگشت طالبان به قدرت را شکست جامعۀ بین المللی خواند که به گمان او متوجه نشد که نمی توان مشکلات را یک شبه حل کرد. وزیر دفاع بریتانیا هفته گذشته تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان را مورد انتقاد قرار داد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان طالبان ائتلاف ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت بر اساس فرمان ملاهبت‌الله که برای از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش صادر شده است، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام افغانستان جریان دارد.

مجاهد گفت در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده که برنامه تخریب آن آغاز گردیده است تا این پدیده ضد انسانی و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه‌ای از این حکم مستثنی نیست.

وی افزود متاسفانه شماری از متخلفین علیه نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با کشت خشخاش هستند، حمله کرده و باعث ایجاد حوادث ناگواری شدند.

سخنکوی طالبان گفت با هدف بررسی دقیق حوادث متذکره هیئتی به ریاست فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش، از سوی نخست‌وزیری طالبان تعیین شده تا حادثه را بررسی همه جانبه نموده و گزارش کامل آن را به دفتر نخست‌وزیری ارائه نماید.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان تخریب مزارع خشخاش در شهرستان درایم، میان کشاورزان خشخاش و نیروهای طالبان درگیری رخ داده و منجر به کشته‌شدن چندین تن از ساکنان محلی این منطقه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست نظامی را برای اسرائیل رقم زد
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • زمان بازسازی افغانستان فرارسیده است