Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از  وب‌دا، مهندس علی‌اصغر حسنی اظهار کرد: در مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی و ۴۰ درصد ظرفیت فضای مفروش شده بلامانع اعلام‌شده، اما حرکت دسته‌های عزا قبل و بعد از اقامه نماز ممنوع است، ضمن اینکه توصیه ما این است که نمازگزاران با مهر، سجاده، چادر شخصی در محل‌های اقامه نماز حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این ایام نظارت‌های ویژه در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی در دستور کار قرارگرفته و اوج این نظارت‌ها را در شب و روز تاسوعا و عاشورا و شب شام غریبان و همچنین مکان‌های اقامه نماز ظهر عاشورا خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و حرکت دسته‌های عزا ممنوع است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری مردم در این خصوص از ابتدای ماه محرم تاکنون بسیار خوب و قابل‌توجه بوده و امیدواریم که اوج این همکاری‌ها را در روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد باشیم.

حسنی افزود: طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا حرکت دسته‌های عزا در روزهای تاسوعا و عاشورا در تمامی نقاط سطح شهر به‌خصوص اطراف حرم مطهر رضوی ممنوع بوده و ورود این دسته‌ها به داخل اماکن مقدس و مذهبی اعم از حرم مطهر رضوی، امامزادگان، بقاع متبرکه و غیره ممنوع است.

وی بیان کرد: توصیه اکید ما این بوده که نذری‌های ایام محرم و صفر به‌صورت خام و خشک باشد و از مردم خواسته‌ایم که همچون سال‌های گذشته غذاهای پخته و آماده نداشته باشند، اگر هم به هر دلیل تمایل به انجام این کاردارند طبخ غذا به آشپزخانه مجوز دار بدهند، ضمن اینکه توزیع در خارج از محل‌های برگزاری مراسم‌های سوگواری داشته باشند، زیرا توزیع در این مکان‌ها ممنوع بوده و بهتر است این نذری را در میان نیازمندان توزیع کرده و به جهت عدم ایجاد تجمع در محل، غذا را درب منزل به آنان تحویل دهیم.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: در این روزهای درخواستمان از مردم این است که رعایت بیش‌ازپیش دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینهٔ عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز بلافاصله موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا اقدام به‌موقع از سوی بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد ملی مبارزه با کرونا شام غریبان عاشورا تاسوعا دستورالعمل های بهداشتی حرکت دسته اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت فوق‌العاده خطرناک یک موتورسوار در مشهد (فیلم)

 

 

 

منبع : برترین ها 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جان سالم به در بردن موتورسوار پس از تصادف (فیلم) اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان (فیلم) یک موتورسوار زیر چرخ‌های بونکر سیمان له شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • بلوار نماز باید از بُن‌بست خارج شود
  • کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در کشور
  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • حرکت فوق‌العاده خطرناک یک موتورسوار در مشهد (فیلم)
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر