Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ آمار روزانه‌ کرونا نشان‌ می‌دهد که کرونا همچنان در حال تاخت و تاز است و مدافعان سلامت در گیلان نفس کم آوردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آمار روزانه‌ مبتلایان به کرونا در استان گیلان و سطح کشور نشان می‌دهد که کرونا همچنان در دورهمی‌های خانوادگی و معابر و خیابان‌های شهر می‌تازد و جولان می‌دهد اما عده‌ای همچنان بدون توجه به هشدارها و خستگی کادر درمان، اصرار به مسافرت یا عادی‌انگاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از پرستاران بخش سرپایی کرونا در بیمارستان پورسینا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ساختمانی که اکنون در آن هستید قبلاً به فیزیوتراپی اختصاص داشت اما با توجه به وضعیت کنونی با تصمیم ریاست بیمارستان و خدمات پرستاری در حال کمک به سایر بیمارستان‌ها و بیماران کرونا است.

وی با بیان اینکه بخش مذکور با توجه به بازدید زیاد مردم هم‌اکنون به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است و زمان انتظار مردم در این مکان نیز کاهش یافته است ابراز داشت: در شرایط کنونی متاسفانه بسیاری از همکاران ما مجدداً درگیر این بیماری شده‌ و بسیاری از آنها بستری شدند.

بیش از2000 تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی استان گیلان استمحورهای ورودی استان گیلان مسدود شدمعاون وزیر‌ بهداشت: پیک پنجم کرونا‌ بسیار شدید است / اگر اقدامات کادر بهداشت و درمان نبود‌ وضعیت ایران ‌به مراتب بدتر از ‌هند می‌شد

این مدافع سلامت گفت: وقتی همکارانم را روی تخت بیمارستان می‌بینم قلبم درد می‌گیرد لذا عاجزانه از مردم خواهش می‌کنم که در خانه‌های خود بمانند و دورهمی‌ها را کنسل کرده و پروتکل‌ها را رعایت کنند زیرا وضعیت فعلی بسیار بغرنج‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود تخت در بیمارستان‌ها و خستگی کادر درمانی که مجدداً درگیر و مبتلا شده‌اند ابراز داشت: هدف من و همکارانم خدمت به مردم است و از ته دل به مردم خدمت می‌کنیم اما کادر درمان هم واقعاً خسته هستند و حتی پس از درگیری نمی‌توانند در خانه استراحت کنند و با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی از پرستاران بخش نمونه‌گیری بیماران و پی سی آر بیمارستان پورسینا نیز اظهار داشت: از اسفند 98 تا امروز درگیر بوده‌ایم و مرخصی و تعطیلات نداشتیم و خودم بیش از یک سال است که نتوانستم خانواده و مادرم را خوب ببینم و وضعیت کنونی هم به شدت بحرانی است و بسیاری از همکاران ما درگیر شدند.

علیرضا عبادی خاطرنشان کرد: وضعیت به قدری بد است که از 60 تا 70 نفر از همکاران‌مان در چند روز گذشته تست گرفتیم و در روز گذشته نیز از ساعت 8 تا 9 صبح از 40 نفر تست گرفتیم که فقط جواب دو نفر از آنها منفی شد و در حال حاضر با کمبود نیرو مواجه هستیم و بسیج هم به کمک ما آمده است.

وی ابراز داشت: از مردم انتظار داریم که مهمانی‌ها و مسافرت‌ها را کنسل و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با در خانه ماندن می‌توان این بیماری را کنترل کرد و با انجام بسیاری از کارهای ساده از ابتلا به آن پیشگیری کنیم و این کمک بزرگی به کادر درمان و مدافعان سلامت است.

یکی دیگر از مدافعان سلامت در بیمارستان پورسینا اظهار داشت: دکتر تاجیک متخصص داخلی بیمارستان پورسینا هستم و حدود یک سال است که در شرایط سخت، گرمای هوا و پوشش‌های متفاوت در بیمارستان‌ها درگیر هستیم لذا از هموطنان خواهش می‌کنم بیشتر مراعات کنند.

وی با بیان اینکه حفظ جان مردم برای کادر درمان بسیار اهمیت دارد تصریح کرد: سویه کرونای دلتا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و اکثر مراجعه‌کنندگان به‌صورت خانوادگی هستند به طوری‌که کل خانواده درگیر شده‌اند بنابراین مردم حتماً دورهمی‌های خانوادگی را کنسل کنند.

یکی از همراهان بیمار‌ نیز با اشاره به مشکلات و دردسرهای ابتلا به کرونا اظهار داشت: همسرم در بیمارستان کار می‌کند و در ابتدا خودم مبتلا شدم به دکتر رفتم و پس از من، فرزندانم همه مبتلا شدند و در مرحله آخر نیز همسرم مبتلا شد و او را به بیمارستان بردیم و اکنون می‌گویند وضعیت ریه‌اش خوب نیست.

وی گفت: این بیماری بسیار خطرناک است به طوری که بلافاصله هر 5 نفر در خانه مبتلا شدیم و الان فرزندانم در خانه هستند اما هنوز مشکل دارند لذا از مردم می‌خواهم که مهمانی‌ها و مسافرت‌ها را کنسل کنند و این بیماری را جدی بگیرند تا دچار گرفتاری و دردسر بعد از ابتلا نشوند.

به گزارش تسنین، افزایش آمار مبتلایان و بستری شدگان کرونایی در هفته‌های اخیر نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است تا جایی‌که استان گیلان در وضعیت سیاه کرونایی قرار دارد و کارشناسان نیز همچون گذشته به مراعات حداکثری پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید بسیار دارند.

انتهای پیام/616/ش

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان پورسینا بیمارستان ها استان گیلان کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد

ایسنا/هرمزگان با حکم مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان، سرور کریمی‌پور به عنوان سرپرست بیمارستان خلیج‌فارس معرفی شد.

در پی صدور حکمی از سوی دکتر غلامعباس مؤمنی -مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان- و انتصاب دکتر سرور کریمی‌پور به سمت سرپرست بیمارستان خلیج فارس بندرعباس، مراسم تکریم دکتر فرشته بستان رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید بیمارستان تامین اجتماعی بندرعباس؛ با حضور دکتر غلامعباس مؤمنی -مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان-، علی علیزاده -مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان-، اسماعیل حاجی‌زاده -دبیر اجرایی خانه کارگر استان هرمزگان-، ارسلان حیدری -رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی هرمزگان-، دکتر فرشته بستان -رئیس سابق بیمارستان خلیج‌فارس- و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در مراسم تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان خلیج فارس بندرعباس؛ مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان در این مراسم گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی سازمانی است که در زمینه بیمه‌ای و درمانی فعالیت دارد و تلاش می‌کند عدالت اجتماعی و توانمندسازی را در جامعه اجرایی کند.

دکتر غلامعباس مومنی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی خود را علاوه بر جامعه هدف، به سایر اقشار جامعه نیز ارائه می‌کند و این امر نیازمند داشتن امکانات مختلف و زیرساخت مناسب است.

مومنی بیان کرد: ارائه خدمات درمانی مناسب نیازمند داشتن امکانات لازم است که یکی از مهمترین امکانات برای تحقق این امر داشتن نیروی انسانی متعهد و با تجربه است.

وی در خاتمه افزود: اهمیت نیروی انسانی برای هر سازمان بسیار زیاد است و پویایی و توانمندی یک سازمان به نیروی انسانی آن بستگی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • اندر احوالات وضعیت نامشخص بیرانوند
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند