Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-امام جمعه مهاباد گفت: باید در جاهایی که برادران اهل‌سنت و شیعه حضور دارند با یک فکر سالم، مجالس مشترک تشکیل داده و دیدگاه‌های بزرگان اهل سنت و ادیبان، در مورد اهل‌بیت(ع) به ویژه شهدای کربلا در مجالس عزاداری حسینی مطرح و بازگو شود. - اخبار استانها -

ماموستا عبدالسلام امامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا در بسیاری از مراسمات معنوی از جمله برگزاری مجالس سوگواری حسینی تاثیر سوئی بر جای گذاشته است اظهار داشت: دیدگاه اهل‌سنت و شیعه در رابطه با عزاداری متمایز است اما باید به آن مرحله از قدرت دگرپذیری رسید که دیدگاه‌های همدیگر را ارج نهاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با آرزوی قبولی عزاداری‌های شیعیان در این ایام سوگواری بیان کرد: ممکن است بسیاری از عزاداران حسینی دارای نذورات فراوانی بوده و یا برنامه‌های فراوانی تدارک دیده باشند اما به علت شرایط حاکم کرونایی موفق به انجام آن نشوند.

امام جمعه مهاباد گفت: اما این عزاداران باید مطمئن باشند که هر کار خیری که نیت کرده‌اند، خداوند متعال همانند سالیان گذشته، نیکی به آنها می‌رساند و خیران از نیت‌های خود سربلند بیرون می‌آیند.

ضرورت تطبیق حوادث عاشورای سال 61 با رویدادهای امروز/ پیام‌های بین‌المللی عزاداری محرم چیست؟عزاداری تاسوعا در امامزادگان باقریه بیرجند + تصاویرعزاداری روز تاسوعا در حسینیه بسیج اصفهان به روایت تصویر

وی افزود: اما با توجه به شرایط بیماری کنونی باید هیئت‌های مذهبی و مداحان، دقت بسیاری برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند و همانگونه که ستاد ملی کرونا دستور داده است عزاداری‌ها حدالمقدور باید در فضای بسته نبوده بلکه در فضای باز برگزار شود.

 ماموستا امامی تاکید کرد: حتی در جاهایی که برادران اهل سنت و شیعه حضور دارند باید با یک فکر سالم، مجالس مشترک تشکیل داده و دیدگاه‌های بزرگان اهل سنت و ادیبان، در مورد اهل‌بیت(ع) به ویژه شهدای کربلا در مجالس عزاداری حسینی مطرح و بازگو شود.‌

وی اظهار داشت: همچنین بزرگان اهل سنت باید در مجالس شیعیان شرکت کنند و دیدگاه‌های اهل سنت را نسبت به ائمه اظهار(ع) به سمع و نظر آنان برسانند.

امام جمعه مهاباد با تاکید بر اینکه باید سوگواری‌ها و عزاداری‌های حسینی ادامه داشته باشد تصریح کرد: هم اکنون نیز بهترین بستر فضای مجازی است یعنی می‌توان هیات‌های عزاداری و سوگواری‌ها را به خانه برد و چه بسا بینندگان فضای مجازی بسیار بیشتر از فضای حقیقی باشند.

انتهای پیام/7548/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربلا قطعا جنت الاعلامه + فیلم

نماهنگ دلنشین کربلایی جواد مقدم بمناسبت شب زیارتی امام حسین علیه السلام را ببینید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • مراسم عزاداری‌های خود را در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) با ما به اشتراک بگذارید
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • کربلا قطعا جنت الاعلامه + فیلم
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین