Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:21:10 GMT

کاهش آمار بیماران کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۲۶۱۶

کاهش آمار بیماران کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان از بستری هزار و ۸۸۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت که بستری این تعداد بیمار در مقایسه با روز گذشته ۸۷ نفر کمتر شده است.

عبدالرضا فاضل بابیان اینکه هم اکنون ۲۲۸ بیمار کرونایی گلستان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. افزود: علاوه بر بیماران بستری، در مراکز درمانی استان روزانه حدود هزار و ۸۸ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با سیاه اعلام کردن وضعیت شیوع کرونا در گلستان از مردم خواست برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

همچنین معاون فنی مرکز بهداشت گلستان نیز گفت: به‌جز مراکز واکسیناسیون روستایی، مراکز تجمیعی تزریق کرونا طی روزهای تاسوعا و عاشورا در تمام مناطق شهری استان باز است و واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به این مراکز واکسین دریافت کنند.

سید مهدی صداقت افزود: واکسن کرونا به اندازه کافی برای تمام شهرهای استان گلستان تهیه شده است.

به گفته علی باقری، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان تا کنون ۳۴۹ هزار و ۹۶۰ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و نوبت دوم واکسن هم به ۶۶ هزار و ۹۲۱ نفر تزریق شده است.

**

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، ۲ مربی از این شهرستان به نام‌های حسین خوریانی و حسین زادقلی دوجی در دوره مربیگری بین المللی سطح یک والیبال به میزبانی استان سمنان شرکت کردند.

**

مهرداد کمانگری، مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: باتوجه به پیک پنجم شیوع بیماری کرونا و طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی پنج روزه ادارات در سطح کشور و استان، کارکنان این اداره تا روز شنبه (٣٠ مرداد) برای خدمات دهی به بیمه شدگان تحت پوشش در ادارات و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد سطح استان به صورت کشیک حضور دارند.

بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

**

امام جمعه مینودشت نیز گفت که مصلی نماز جمعه محمد رسول الله (ص) این شهرستان به عنوان پایگاه تزریق واکسیناسیون کووید ۱۹ به منظور دسترسی راحت تر شهروندان در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفت.

حجت الاسلام رضا کشیری افزود: روزانه سه هزار نفر می‌توانند در این مکان واکسن کرونا دریافت کنند.

**

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت که بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر شهرستان نیاز مبرم به کپسول اکسیژن دارد.

اصغر نودهی افزود: با توجه به شیوع کرونا دلتا، کپسول اکسیژن و مانومتر از مهمترین در خواست‌های مراجعه کنندگان به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر گنبدکاووس است. 

وی اظهارداشت: جمعیت هلال احمر گنبدکاووس آمادگی دارد تا اقلام و تجهیزات پزشکی بلا استفاده مردم شهرستان را که علاقمند به وقف آن هستند نگهداری کرده و به بیماران نیازمند به‌صورت رایگان امانت دهد. 

نودهی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده اعتبار مورد نیاز برای خرید هر کپسول اکسیژن و مانومتر حدود ۲۸ میلیون ریال است.

**

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، عزت رجبلو از گرگان به عنوان مربی، تیم ملی را در مسابقات آسیایی مچ اندازی همراهی‌ می‌کند.

بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی مچ اندازی کشور و انتخابی تیم ملی در تیرماه، نفرات برتر این رقابت‌ها از سوی کمیته مچ اندازی برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص شدند.

با اعلام کمیته مچ اندازی ١٣ نفر شامل ۶ ورزشکار در بخش بانوان و هفت ورزشکار در بخش آقایان بامداد امروز چهارشنبه راهی قزاقستان شدند.

این‌ رقابت‌ها از ۲۸ مردادماه جاری تا پنج شهریور در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

**

رییس آتش نشانی شهرداری گرگان گفت که آتش سوزی امروز چهارشنبه در یک باب مغاز لاستیک فروشی واقع در میدان کریمی این شهر با همکاری نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه‌های شماره یک، ۲ و چهار خاموش شد.

موسی الرضا صفری با بیان اینکه علت آتش سوزی احتمالا سهل انگاری فردی بود، افزود: دپوی لاستیک‌های نو و فرسوده که مواد اشتعالزا هستند در انبار پشت مغازه موجب گسترش آتش سوزی شد.

**

رییس پلیس آگاهی گلستان گفت: طبق اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر کشف جسد مردی در مسیر گرگان به آق قلا روبروی نیروگاه برق، ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهید رجایی گرگان به محل اعزام شدند.

سرهنگ مجتبی مروتی افزود: با حضور ماموران انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی و عوامل اورژانس ۱۱۵ در محل و بررسی‌های اولیه مشاهده شد جسد مرد جوانی در پایین تیر برق افتاده است.

وی ادامه داد: کشف آلات سرقت سیم برق (سیم چین) و سر سیم‌های روغنی و ادوات مربوط به ستون برق حاکی از این بود که این فرد برای سرقت کابل برق به بالای ستون رفته و براثر برق گرفتگی به پایین سقوط و فوت کرده است.

سرهنگ مروتی اضافه کرد: با هماهنگی مرجع قضایی جسد متوفی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات تکمیلی در دستور کار پلیس قرار دارد.

**   

فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز گفت که در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری و چاقوکشی در یکی از روستاهای شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی به محل وقوع جرم اعزام شدند.

سرهنگ محمود علیفر افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد که پدر خانم، داماد خود را با ضربات چاقو از ناحیه قفسه سینه مورد ضرب و جرح قرار داده و از محل متواری شده است که فرد مجروح پس از انتقال به بیمارستان، با وجود تلاش تیم پزشکی به علت خونریزی شدید و شدت جراحات وارده فوت کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و پاسگاه فجر شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ علیفر ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی و اقدامات اطلاعاتی موفق شدند متهم را در کمتر از سه ساعت در زادگاه پدری‌اش دستگیر کنند.

وی گفت: متهم که برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد به قتل داماد خود اقرار و علت آن را اختلاف خانواگی اعلام کرد.

**

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) گلستان گفت که این نهاد روز تاسوعا و در اجرای طرح "نذرواره اطعام حسینی" ، ۱۲ هزار پرس غذای گرم را در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهر گرگان طبخ و میان نیازمندان توزیع کرد.

عیسی بابایی، هزینه طبخ این تعداد غذا را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: طبخ این غذاها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا و با همت برخی نیکوکاران، هیات‌های مذهبی، ستاد مردمی محرم و همکاری برخی ادارات و نهادهای شهرستان گرگان انجام شد.

وی با بیان اینکه برای طبخ این غذاها از یک هزار و ۴۴۰ کیلوگرم برنج و ۷۲ دیگ به تعداد شمار شهدای کربلا استفاده شد، اضافه کرد: طرح اطعام و احسان حسینی با هدف کمک و ارتقا وضعیت معیشت خانوارهای نیازمند در ماه محرم آغاز و تا ماه صفر ادامه دارد.

به گفته بابایی، طرح اطعام حسینی در قالب تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم و طرح احسان حسینی در قالب تهیه، بسته‌بندی و توزیع سبدهای معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از مردم و خیران نیکوکار هم استانی درخواست کرد در صورت تمایل کمک‌ها و نذورات خودرا به دفاتر کمیته امداد و یا مراکز نیکوکاری در سطح استان تحویل داده یا از طریق پرداخت به شماره حساب ۰۱۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸ بانک ملی یا شمار کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ و کد آسان پرداخت #۰۱۷*۸۸۷۷* و یا تماس با شماره تلفن ۰۹۱۱۱۷۵۱۹۶۶ نسبت به اهدای کمک‌ خود به نیازمندان اقدام کنند.

 کمیته امداد گلستان حدود ۸۳ هزار خانوار با ۱۸۶ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

**

مراسم متمرکز تاسوعای حسینی امروز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور و شهرها و روستاهای گلستان در گرگان و توسط ستاد مردمی محرم ۱۴۰۰ در جوار امامزاده عبدالله این شهر برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حضور گروه‌ها و اقشار مختلف مردم و جمعی از هیات‌های مذهبی گرگان برگزار شد، علاوه بر قرائت زیارت عاشورا، تعدادی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به مداحی، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند.

در محلات مختلف گرگان که طبق روال هر سال دسته‌های عزاداری به حرکت در کوچه‌های شهر به زنجیرزنی و سینه‌زنی می‌پرداختند، امسال مطابق دستورالعمل‌های اجرایی از دسته‌روی خودداری کرده و تنها در برخی از محلات علم‌گردان‌ها اقدام به علم‌گردانی در مقابل منازل شهدا و افرادی که در یک سال گذشته جان باختند، کردند.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا آتش سوزی گرگان واکسن کووید 19 آق قلا گلستان انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا آتش سوزی گنبدکاووس ویروس کرونا آتش سوزی گرگان واکسن کووید 19 آق قلا گلستان انتظامی کمیته امداد پلیس آگاهی هلال احمر مچ اندازی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری عصر شنبه در جلسه ایمنی راه‌های استان گیلان اظهار کرد: آمار تصادفات رانندگی در کشور بالا است و ما متوجه آن هستیم و اعتقاد داریم باید برای کنترل آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت و جاده سازی استاندارد افزود: در حوزه جاده سازی باید حداکثر تلاش و مسؤولیت پذیری را به خرج دهیم تا آمار تصادفات رانندگی کاهش پیدا کند.

اکبری از محدود بودن بودجه سازمان راهداری کشور سخن گفت و تصریح کرد: با وجود اینکه بودجه ما در این سازمان اندک است با این حال باید در راستای وظایف ذاتی خود، ایمنی سازی راه‌ها و کسب رضایتمندی مردم قدم برداریم.

وی تحلیل علت تصادفات را نیز در جهت کاهش آمار تصادفات ضروری خواند و بیان داشت: رؤسای ادارات راهداری در شهرستان‌ها باید تمام نقاطی که تصادفات آن بیشتر از جاهای دیگر است شناسایی کنند تا مشخص گردد سازمان راهداری چگونه می‌تواند در این خصوص کمک کرده و آمار را کاهش دهد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تابلوهای راهنمایی و رانندگی در استان گیلان محو هستند و باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود زیرا با توجه به مسافر خیز بودن گیلان، این موضوع می‌تواند یکی از علل بالا بودن تصادفات رانندگی باشد.

کد خبر 6090225

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان