Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@16:51:36 GMT

ارتباط بین کووید ۱۹و زایمان زودرس

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۳۷۳۷

بر اساس نتایج یک مطالعه بزرگ، افرادی که در دوران بارداری به کووید ۱۹ مبتلا می شوند با خطر بیشتری برای زایمان زودرس مواجه هستند. ناطقان: به نقل از مدیکال نیوز، محققان دانشگاه سان فرانسیسکو مشاهده کردند خطر زایمان زودرس که در کمتر از ۳۲ هفته بارداری اتفاق می‌افتد، برای افرادی که در دوران بارداری به کووید ۱۹ مبتلا شده اند ۶۰ درصد بیشتر بود، در حالی که این ریسک در زایمان کمتر از ۳۷ هفته در افراد مبتلا به عفونت ۴۰ درصد بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین برای کسانی که فشارخون بالا، دیابت یا چاقی داشتند و مبتلا به کووید ۱۹ شدند، خطر زایمان زودرس ۱۶۰ درصد افزایش یافت.

«دبورا کاراسک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «زایمان زودرس با پیامدهای چالش برانگیز زیادی برای افراد باردار و نوزادان همراه است و زایمان زودرس بیشترین عوارض را برای نوزاد به همراه دارد.»

وی در ادامه افزود: «نتایج ما بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه برای کاهش عفونت کووید ۱۹ در افراد باردار برای جلوگیری از زایمان زودرس از جمله واکسیناسیون اشاره می‌کند.»

به گفته محققان، افراد باردار جزو افراد در معرض خطر بالای عفونت کووید ۱۹ محسوب می‌شوند، اما عمدتاً از دریافت واکسن خوددرای می‌کنند. منبع: مشرق برچسب ها: کووید19 ، زایمان زودرس ، ارتباط

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کووید19 زایمان زودرس ارتباط زایمان زودرس کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم

صابر جباری، در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند