Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت تصور بر این است که این مورد عفونت مربوط به سویه‌ی واگیرتر دلتای کروناویروس باشد و رابطه‌ای با مسافرت یا افراد ایزوله‌شده نداشته باشد، بنابراین وزارت بهداشت نیوزیلند بدون اتلاف وقت دستور قرنطینه عمومی را صادر کرد تا تحقیق درباره منشا این مورد عفونت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند در یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور وارد سطح چهار هشدار- بالاترین سطح قرنطینه عمومی- می‌شود تا این مورد کرونا و موارد مربوط به آن بررسی و مکانیابی شوند.

در سطح چهارم قرنطینه عمومی، از مردم خواسته می‌شود در خانوارهای خود باقی بمانند و فقط برای ورزش در محله‌هایشان یا خرید در سوپرمارکت یا مراقبت‌های پزشکی لازم، آزمایش کرونا یا رفتن به داروخانه از خانه خارج شوند.

مدارس و مراکز نگهداری کودکان تعطیل می‌شوند و واکسیناسیون برای ۴۸ ساعت معلق می‌شود.

نخست‌وزیر نیوزیلند همچنین از مردم خواست هنگام خروج از خانه ماسک بزنند و اعلام کرد دستورالعمل رسمی درباره ماسک زدن در ۲۴ ساعت آینده منتشر خواهد شد.

با اینکه انجام این اقدامات شدید در پاسخ به شناسایی یک مورد عفونت کرونا بیش از حد لزوم به نظر می‌رسد، اما منشا نامعلوم این مورد عفونت و اینکه هنوز توالی ژنتیکی آن (برای تشخیص وجود احتمالی سویه‌ی دلتا) مشخص نیست در کشوری که تا به حال توانسته است، خود را از سویه بسیار واگیر دلتای کرونا دور نگهدارد، اهمیت دارد.

کشور جزیره‌ای نیوزیلند در طول دوره پاندمی کرونا فقط ۲۵۰۰ مورد ثابت شده عفونت و ۲۶ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است. این ارقام پایین مربوط به پاسخ سریع و قاطع دولت این کشور به پاندمی و  بستن مرزها در اغلب مدت یک و سال و نیم اخیر است.

بیشتر بخوانید:

چطور نیوزیلند کرونا را ریشه‌کن کرد کد خبر 621420 برچسب‌ها كروناويروس نیوزیلند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس نیوزیلند قرنطینه عمومی مورد عفونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با برنامه ریزی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رافائل گروسی وارد تهران شد
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • حواشی پرسپولیس - سپاهان تمامی ندارد؛ فدراسیون وارد عمل شد!
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان