Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:52:33 GMT

پایان المپیک توکیو به معنای پایان نیازهای کشتی نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۴۰۳۶

پایان المپیک توکیو به معنای پایان نیازهای کشتی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، بازی‌های المپیک توکیو در حالی برای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران به پایان رسید که سهم کشتی آزاد کسب دو مدال نقره و برنز توسط حسن یزدانی و امیرحسین زارع بود و شاگردان محمد بنا هم در کشتی فرنگی توسط محمدعلی گرایی و محمد هادی ساروی به مدال طلا و برنز رسیدند. هر چند که پیش بینی می‌شد نتایج این دو تیم در المپیک به ویژه کشتی آزاد می‌توانست بهتر از این رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال با بسته شدن پرونده کاروان کشتی ایران در المپیک توکیو، هنوز روزهای سخت و پر فراز و نشیب پیش روی «گوش شکسته‌ها» است و این ملی‌پوشان همچنان نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی متولیان ورزش کشورمان هستند.

اهمیت این موضوع به حدی است که حتی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم با تأیید آن اعلام کرد: «کشتی با همه سختی‌های که پیش رو داشت، ۶۰ درصد مدال‌های کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو را کسب کرد و اگر از این منظر به این موضوع نگاه کنیم باید نیمی از بودجه ورزش به فدراسیون کشتی اختصاص یابد.»

به گفته علیرضا دبیر، این فدراسیون نزدیک به ۱۴۰ میلیارد بودجه نیاز دارد چراکه در هر مسابقه برون مرزی چیزی حدود ۴ میلیارد تومان فقط هزینه ثبت نام کشتی‌گیران خواهد بود. ضمن اینکه به تازگی برای اعزام تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی جوانان به مسابقات جهانی روسیه نیز فقط حدود دو میلیارد پول بلیت شده است!

حال با توجه به این موضوع می‌توان دریافت که فدراسیون کشتی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان، آن هم در دو رشته آزاد و فرنگی به چه بودجه و هزینه بالایی نیازمند است.

در هر صورت با پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نباید داستان پر پیچ و خم هزینه‌های سرسام آور کشتی را نادیده گرفت، چراکه این رشته پرافتخار و المپیکی همواره بار سنگین ناکامی بسیاری از رشته‌های دیگر در رنکینگ مدالی ایران را بر دوش کشیده و به واقع آبروی ورزش کشورمان در میادین جهانی و المپیک بوده است.

کد خبر 5283135 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون کشتی المپیک 2020 توکیو وزارت ورزش و جوانان فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران کشتی آزاد تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران مسابقات قهرمانی جهان هندبال احمد نوراللهی مهدی قائدی تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال فولاد خوزستان باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران المپیک توکیو کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟

حسن یزدانی با تصمیم فدراسیون کشتی، بدون انجام دیدار انتخابی به المپیک پاریس می‌رود.

طرفداری | دیوید تیلور با انجام مسابقات انتخابی از رسیدن به المپیک بازماند اما حسن یزدانی بدون انجام مسابقه قرار است نماینده ایران باشد.

دیوید تیلور در مسابقات انتخابی المپیک، برابر آرون بروکس پدیده کشتی آمریکا شکست خورد تا به پاریس نرسد. اتفاقی که کشتی جهان را در شوک فرو برد و البته بروکس هم با شایستگی سهمیه المپیک را کسب کرد.

کامران قاسم‌پور برای المپیک خودش را به وزن ۸۶ کیلوگرم رساند تا بین او و یزدانی یک نفر به پاریس برود اما فدراسیون کشتی اعلام کرد حسن یزدانی مستقیم به المپیک می‌رود و دیگر بعید است این تصمیم عوض شود.

ظاهرا فدراسیون کشتی با این تصمیم خواسته به حسن یزدانی و عناوین او احترام بگذارد اما سوال این است که چرا فدراسیون کشتی آمریکا چنین دیدی در مورد تیلور نداشت و چرخه انتخابی را به درست‌ترین شکل ممکن انجام داد؟

به هر روی باید دید حسن یزدانی این‌بار برابر بروکس چه نتیجه‌ای کسب می‌کند و می‌تواند قهرمان المپیک پاریس شود یا خیر.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • محمدعلی گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟