Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید کشورش هنوز به دنبال به‌دست گرفتن مسئولیت امنیتی فرودگاه کابل است.

اردوغان بامداد پنجشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی توضیح داد: «حضور نظامی ترکیه در افغانستان باعث تقویت موقعیت دولت جدید کابل در محافل بین‌المللی می‌شود».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه از اظهارات معتدل رهبران طالبان استقبال می‌کند، گفت: «آماده همکاری برای حفظ منافع خود و شادی افغان‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما همچنان در تلاش هستیم تا امنیت فرودگاه کابل را حفظ کنیم».

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «فارغ از اینکه چه دولتی [در کابل] بر سر کار است، ایستادن در کنار افغانستان در زمان‌های خوب و بد، نیاز دوستی و برادری است».

اردوغان با بیان اینکه اولویت ترکیه حفظ امنیت اتباع کشورش در افغانستان است، افزود ۵۵۲ تبعه ترکیه‌ای تاکنون از این کشور خارج شده‌اند.

وی همچنین خبر داد که در روزهای آینده با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره تحولات افغانستان گفتگو خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره روابط آنکارا با ابوظبی نیز اظهار داشت: «من فکر می‌کنم که امارات عربی متحده به زودی سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را در کشور ما انجام می‌دهد و آنها اهداف و برنامه‌های سرمایه گذاری بسیار جدی دارند».

پیش از این نیز «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه ضمن استقبال از بیانیه‌های گروه طالبان بعد از به‌دست گرفتن قدرت در افغانستان، گفت آنکارا با تمام طرف‌ها در این کشور به گفت‌وگو می‌پردازد. (جزئیات بیشتر)

طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و روز یکشنبه بعد از ورود به کابل، دولت «اشرف غنی» در افغانستان سقوط کرد. بعد از آنکه دولت افغانستان روز یکشنبه سقوط کرد ارتش آمریکا به منظور خارج کردن دیپلمات‌های خارجی و شهروندان آمریکایی از افغانستان تأمین امنیت فرودگاه کابل را در اختیار گرفت.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اردوغان فرودگاه کابل افغانستان طالبان فرودگاه کابل رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم

پس از دو هفته قطار اولین محموله از بار افغانستان به ترکیه توسط لوکوموتیو از مرز شمتیق خارج شد و بار دوم نیز به زودی خارج خواهد شد.

رضا شهریاری معاون بین الملل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، درباره حرکت اولین محموله قطار افغانستان_ترکیه گفت: اولین قطار ترانزیتی افغانستان شامل ۱۰ واگن ماده معدنی تالک دیروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ پس از دو هفته توقف بدلیل نا هماهنگی بوجود آمده در شرکت راه آهن، با دستور رئیس محترم دفتر ریاست جمهوری، وزیر محترم راه و شهرسازی و نامه ابلاغی نماینده ویژه محترم وزیر در امور افغانستان به مجموعه‌های ذیربط و با پیگیری‌های نماینده ویژه محترم رئیس جمهور در افغانستان و مساعدت استاندار خراسان رضوی از مرز شمتیغ ایران راهی مرز ریلی جمهوری اسلامی ایران با ترکیه (مرز رازی) شد.

وی افزود: این بار شامل ۱۵ واگن دیگر نیز بوده که در ایستگاه روزنک افغانستان بارگیری شده و آماده ارسال به سمت مرز ریلی شمتیغ می‌باشد.

شهریاری در پاسخ به سوال دانشجو که فکر می‌کنید چه زمانی بار به طور کامل منتقل میشود، گفت: منتظر تخصیص لوکوموتیو دوم هستیم تا این بار ترانزیتی به طور کامل به شهر بیلیجیک ترکیه برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است