Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیسیون پزشکی سازمان نظام پزشکی گفت: ما با افرادی که در مورد بیماری به ویژه بیماری کرونا اظهار نظر غیرعلمی می‌کنند، برخورد می‌کنیم.

حسین کرمانپور، رییس بخش اورژانس بیمارستان سینا در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به اینکه این روز‌ها شبه علم بسیار به سلامت ضربه زده است، بیان کرد: در حال حاضر تنها کشوری هستیم که وارد پیک پنجم شده ایم و به نظر می‌رسد تنها کشوری باشیم که پیک ششم را هم تجربه می‌کنیم که یکی از دلایل این امر ورود شبه علم است و باید قاطعانه با آن برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمت الله توکل، مدیرکل کمیسیون پزشکی سازمان نظام پزشکی، در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه ما با افرادی که در مورد بیماری به ویژه بیماری کرونا اظهار نظر غیرعلمی می‌کنند، برخورد می‌کنیم، گفت: بشر از بدو آفرینشش اعتقاد دارد که اولین طبیب خدا و دومین طبیب حضرت آدم است و اولین انسان روی کره زمین طبیب خودش بود و از آنجایی که بشر با درد عجین شده اگر دچار درد و مشکلی می‌شد، دنبال راهی برای درمان آن می‌گشت و بنا بر این در طی زمان ما از روش‌های مختلفی برای درمان استفاده کرده ایم.

بیشتر بخوانید: چرا شیب پیک پنجم تند‌تر از پیک‌های دیگر است؟

مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی تهران افزود: هر چیزی که در حیات وجود دارد، یکسری اثرات مثبت و یکسری اثرات غیر مفید دارد، اما تشخیص این موضوع باید توسط افراد متخصص صورت گیرد و حتی در خصوص طب سنتی هم پزشکانی که دوره طب سنتی را گذرانده اند، باید این کار را انجام دهند نه افرادی پزشک و متخصص این حوزه نیستند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری‌های لازم که توسط گروه‌های مختلف صورت گرفته است، ما با افراد بسیاری که وجود ویروس کرونا را انکار و اظهار نظر غیرتخصصی می‌کردند، برخورد کردیم و به طور کلی هر فردی که در خصوص کرونا و سایر بیماری‌ها مطلبی را عنوان می‌کند، حتما باید مستندات علمی آن را ارئه دهد و در غیر این صورت یا جاهل است یا شیاد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا کووید 19 نظام پزشکی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کووید 19 نظام پزشکی نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که چاقی و کشیدن سیگار عوامل مؤثر در شیوع بیماری آسم هستند که با راهکارهای پیشگیری می‌توان در این زمینه موفق عمل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی محمدیان شامگاه سه‌شنبه در گرامیداشت روز جهانی آسم در سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی  اردبیل، اظهار داشت: 18 اردیبهشت روز جهانی آسم است و این بیماری که عمدتا عوامل ژنتیکی و گاه عوامل محیطی بر آن تأثیرگذار بوده جز بیماری‌های غیرواگیر التهابی است که شیوع آن در شرایط کنونی بیش از گذشته مشاهده می‌شود.

وی علایم این بیماری را تنگی نفس، تپش قلب و برخی سختی‌‌ها در نفس کشیدن عنوان کرد و گفت: آسم جز بیماری‌های مزمن محسوب می‌شود که می‌تواند با حملات شوک‌آور، تنگی نفس همراه با سنگینی روی سینه و برخی دیگر از علایم ظهور و بروز پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: 10 درصد این بیماران کودکان بوده و مابقی در گروه‌های سنی بالا هستند که بر اثر چاقی، اضافه وزن و همچنین مصرف دخانیات گرفتار این بیماری می‌شوند.

محمدیان افزود: متأسفانه امروز مشکل اصلی ما در جامعه اضافه وزن و چاقی افراد است که بیش از 70 درصد جمعیت گرفتار این شرایط وزنی هستند که انتظار می‌رود با ورزش و رعایت اصول تغذیه جلوی این روند نامناسب گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دوران شیردهی مصرف شیر مادر برای کودکان از عوامل محافظتی در مقابل این بیماری است و در کنار آن کمبود ویتامین‌ها نیز می‌تواند به تشدید این بیماری کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به آسم آلرژیک نیز اشاره کرد و ادامه داد: حساسیت‌های فصلی مشکلاتی را برای گروه‌‌های مختلف جامعه فراهم می‌آورد که متخصصان اعلام می‌کنند در فصل بهار از باز کردن درب و پنجره جلوگیری کرده و نسبت به محافظت بیشتر در امور تغذیه و سایر مسایل شخصی دقت لازم انجام شود.

محمدیان بیان کرد: دور بودن از استرس و مصرف نکردن خودسرانه داروها از عوامل کاهش بیماری آسم است که قطعا دقت در این زمینه می‌تواند نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • آشنایی با پزشکی ترمیمی
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • کلمه «سرطان» از کجا آمده است؟/ چرا به سرطان «سرطان» می گویند؟
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد