Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@13:28:51 GMT

آرژانتینِ ایران دوباره برمی‌گردد!

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۴۱۷۳

 یکی از قدیمی ترین و ریشه‌دار ترین تیم‌های فوتبال خطه شمال کشور، که سالها به‌دلیل مشکلات مالی و مدیریتی در سطوح پایین فعالیت می‌کرد، بار دیگر عزم تیمداری در لیگ های بالای کشوری کرده است.   به گزارش تابناک ورزشی، تیم دریای بابل که حمایت چندصدهزار هوادار بابلی و شهرهای اطراف را پشت خود دارد و ستاره‌های بزرگی به تیم ملی تحویل داده است، بار دیگر در تدارک حضور در لیگ‌ کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پس از اینکه مالکان جوان باشگاه رایکا بابل در پایان فصل گذشته و در روزهای اخیر اعلام کردند که قصد تیمداری در رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور را ندارند و این آمادگی را دارند تا با قیمتی مناسب امتیاز این باشگاه لیگ یکی را در داخل استان به خریداران واقعی واگذار نمایند حالا باشگاه دریای بابل یکی از قدیمی ترین باشگاه های شهر بابل برای خرید امتیاز این باشگاه دسته اولی پا پیش گذاشته و طی نامه ای رسمی به هیئت فوتبال استان مازندران خواهان خرید امتیاز لیگ یکی رایکای بابل شده است.   قدیمی ترین باشگاه بابل در سال 1340 یعنی حدود 60 سال پیش توسط چنگیز ریسمانچیان تاسیس شد اما بعدها و در سال 86 مالکیت این باشگاه به دکتر علی دشتی یکی از متخصصین ارتوپدی شهر بابل واگذار گردید که همچنان این باشگاه تحت مالکیت وی اداره می شود.   باشگاه دریای بابل فصول گذشته در رده بزرگسالان در رقابت های لیگ دسته سوم باشگاه های کشور تیمداری کرد اما در این رقابت ها موفقیتی کسب نکرد و در نهایت به لیگ استان سقوط کرد.   با این وجود این باشگاه در روز گذشته درخواست خود مبنی بر خرید امتیاز لیگ یکی باشگاه رایکا بابل را به اداره ورزش و جوانان، هیئت فوتبال استان مازندران و شهر بابل طی نامه رسمی ارائه کرده و باید منتظر ماند و دید که در نهایت مالکان دو باشگاه بر سر انتقال امتیاز لیگ یکی به توافق نهایی رسیده و آن را عملیاتی خواهند کرد تا با این کار مانع از خروج امتیاز تنها نماینده استان مازندران در رقابت های لیگ یک شوند.   باشگاه دریای بابل باشگاهی است لقب آرژانتینی‌ها را به دلیل شباهت لباس‌های خود با تیم ملی آرژانتین را به یدک می کشد که در صورت توافق نهایی و انتقال امتیاز در فوتبال کشور پس از برزیل ایران باید شاهد یک تیم دیگر تحت عنوان آرژانتین ایران باشیم. با این تفاوت یکی در سطح اول فوتبال کشور (رقابت های لیگ برتر) و دیگری در لیگ یک (لیگ آزادگان) فعالیت خواهد داشت.   متن نامه رسمی باشگاه دریای بابل به اداره ورزش و جوانان استان مازندران:   بسمه تعالی ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل   با سلام احتراماً به استحضار می رساند در خصوص اعلام باشگاه‌ رایکا بابل مبنی بر فروش سهمیه لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی کشور (آزادگان) باشگاه فرهنگی ورزشی دریای بابل در جهت توسعه و اعتلای ورزش فوتبال شهرستان بابل و نیز در جهت اغنای افکار عمومی و در خواست قلبی هواداران پر شور دریای بابل ضمن قدردانی از مالک محترم باشگاه خونه‌به‌خونه و نیز مالکان محترم باشگاه رایکا که در فصول گذشته با توجه به مشکلات و موانع اقتصادی حاکم بر ورزش کشور زحمات فراوانی را در جهت حفظ سهمیه مورد نظر کشیده اند آمادگی خود را جهت خرید حفظ و توسعه سهمیه مذکور توسط باشگاه مردمی و ریشه‌دار دریای بابل اعلام می دارد.   شایان ذکر است باشگاه فرهنگی ورزشی دریای بابل در حال مطالعه، برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت حضور در ورزش های پر طرفدار و نیز توسعه فضای ورزشی و معنوی شهر بابل که خواستار حمایت همه جانبه مسئولین و هواداران عزیز بوده و نیز مکاتباتی با هیئت‌ها و مسئولین مربوطه داشته است لذا خواهشمند است بدین منظور هماهنگی های لازم جهت حفظ این امتیاز مردمی در شهرستان بابل با باشگاه رایکا و مالکان محترم آن صورت پذیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان تاسوعا اشرف غنی عاشورا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان دریای بابل لیگ دسته اول لیگ یک رایکا بابل محرم افغانستان تاسوعا اشرف غنی عاشورا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول لیگ برتر| همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

رقابت چهار تیم نخست جدول لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در هفته بیست‌وپنجم رقابت‌ها با تقابل مستقیم آن‌ها همراه بود که به لطف بازی محتاطانه این تیم‌ها و ترس از شکست، هیچ تغییری در صدر جدول رقم نخورد.

استقلال با وجود اینکه تنها یک امتیاز از تبریز به تهران می‌آورد، با ۵۴ امتیاز در صدر باقی ماند. پرسپولیس هم که با غلبه بر سپاهان می‌توانست جای استقلال را در صدر جدول بگیرد، با ۵۳ امتیاز در رتبه دوم ماندنی شد. سپاهان و تراکتور نیز با ۴۶ و ۴۱ امتیاز، در رده‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند.

صنعت نفت با شکستی که برابر هوادار متحمل شد، با ۱۶ امتیاز همچنان قعرنشین است. نساجی با پیروزی حیاتی در خانه ذوب‌آهن، با ۲۲ امتیاز از دو تیم خوزستانی دیگر سبقت گرفت و به رتبه سیزدهم رسید. تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان نیز با ۲۲ و ۲۱ امتیاز، جایگاه‌های چهاردهم و پانزدهم را به خود اختصاص داده‌اند تا هر سه قعرنشین لیگ از یک استان باشند.

نتایج دیدار‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

شمس آذر قزوین ۲ - پیکان یک
هوادار ۲ - صنعت نفت آبادان یک
تراکتور تبریز صفر - استقلال صفر
مس رفسنجان یک - گل‌گهر سیرجان یک
ذوب‌آهن اصفهان صفر - نساجی مازندران ۲
استقلال خوزستان یک - ملوان بندر انزلی یک
آلومینیوم اراک یک - فولاد خوزستان یک
پرسپولیس صفر - سپاهان صفر

جدول لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل
  • دریا در پی طلا ساختن از مس
  • انتقاد شهردار از سرپیچی ستاره آرژانتینی: باید برگردی!
  • جدول لیگ برتر| همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها
  • (عکس) جدول لیگ برتر؛ همه چیز به کام استقلال
  • استقلال متعلق به تهران است اسمش تغییر کند به مردم برمی‌خورد/ لابد مسابقات را هم به بندر ماهشهر منتقل می‌کنند!
  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • کوشکی: فوتبال ایران نیازمند مربیانی مثل اوزونیدیس است
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند