Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:23:46 GMT

رمدسیویر و چالش هایش در موج پنجم کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۴۵۴۳

رمدسیویر و چالش هایش در موج پنجم کرونا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طبق اعلام رئیس سازمان غذا و داروی کشور همگام با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سطح کشور مصرف رمدسیویر در ۷۲ ساعت به میزان ۱۰ برابر در سطح کشور افزایش یافته است.

رمدسیویر یکی از دارو‌های اصلی درمان ویروس کرونا به شمار می‌رود، به دنبال افزایش تعداد مبتلایان کرونایی در پنجمین دوره اوجگیری این بیماری و پر شدن ظرفیت بیمارستانها، تزریق رمدسیویر در بخش سرپایی و به صورت بستری موقت نیز میسر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر مشهد یکی از مناطق بحرانی کرونا در کشور شناخته شده است، به طوری که تعداد مبتلایان جدید بستری در بیمارستان‌های این کلانشهر از مرز ۹۰۰ نفر در روز عبور کرده است.

تدابیر اتخاذ شده برای تزریق رمدسیویر در بخش سرپایی و افزایش این مراکز برای کمک به بیماران کرونایی برای کم کردن بار بیمارستان‌ها از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کنار افزایش تعداد داروخانه‌های توزیع این داروی حیاتی بوده  و این در حالی است که وجود رمدسیویر در بازار آزاد و با فروش قیمت‌های چند برابری نیز یکی از مشکلات و چالش‌های پیش رو است.

یک داروساز شاغل در یکی از داروخانه‌های مشهد هم در این زمینه گفت: هم اکنون داروی رمدسیویر در بیمارستان‌های مشهد و داروخانه‌های تعیین شده این شهر موجود است، اما این دارو از مبادی غیر رسمی نیز به فروش می‌رسد.

او افزود: قیمت این دارو از طریق غیر مجاز به بالاتر از یک میلیون تومان برای هر آمپول هم رسیده است و این در حالی است که داروی رمدسیویر باید در شرایط خاص نگهداری شود و عرضه غیر مجاز آن از بابت رعایت نشدن شرایط نگهداری، خطراتی را به همراه دارد.

۲۳ داروخانه در مشهد رمدسیویر عرضه می‌کنند

حمید رضا رحیمی دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: داروخانه‌های توزیع رمدسیویر در شهر مشهد با هدف دسترسی بیشتر مردم به ۲۳ داروخانه افزایش یافت و در همه این داروخانه‌ها، داروی رمدسیویر موجود است.

او افزود: داروخانه‌های توزیع کننده رمدسیویر عبارتند از ۲۲ بهمن در خیابان دانشگاه، دکتر باستان جنب بیمارستان امدادی، دکتر مهنوش ژیانی در قاسم‌آباد، دکتر واحدی در هفت تیر، دکتر بیات در چهار راه عبدالمطلب، دکتر سبزی در سیدی، دکتر جعفری‌نژاد در طلاب، درمانگاه، ولی عصر در وکیل آباد، داروخانه هلال‌احمر در بلوار سجاد، داروخانه‌های امام، دکتر عامل و دکتر نوری فرد در میدان بیمارستان امام رضا (ع)، دکتر تقی‌زاده در خیابان بهار، دکتر جهرمی در خیابان پاسداران، دکتر مقربی در چهارراه دکترا، دکتر مقدم در خیابان ابن سینا، دکتر دین محمدی و اکبری در خیابان احمدآباد، دکتر مدرس‌زاده در بلوار فردوسی، دکتر هاشمی در بلوار طبرسی، دکتر نافعی در بلوار پیروزی، دکتر شریعت در طرقبه و دکتر امیرحسین ژیانی در شاندیز.

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ادامه داد: بازدید‌های میدانی حاکی است که طی روز‌های اخیر چند داروخانه مانند داروحانه امام در میدان امام رضا (ع) و داروخانه هلال‌احمر واقع در بلوار سجاد مشهد مملو از متقاضیانی است که برای دریافت رمدسیویر مراجعه کرده‌اند این در حالی است که سایر داروخانه‌های توزیع رمدسیویر خلوت هستند و از رسانه‌ها تقاضا داریم در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند.

رحیمی بیان کرد: مردم مشهد توجه داشته باشند داروی رمدسیویر هم‌اکنون در ۲۳ داروخانه معرفی شده در این کلانشهر موجود است و فقط به چند داروخانه مراجعه نکنند.

افزایش ۱۵ درصدی مراکز تزریق رمدسیویر در مشهد

 شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: مراکز تزریق رمدیسیور در مشهد به ۱۵ بیمارستان و کلینیک سرپایی افزایش یافت.

او افزود: در حال حاضر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ۱۷ شهریور، فارابی، شمس الشموس، ثامن الائمه (ع) ناجا، آریا، بنت الهدی، امام سجاد (ع)، ناظران، قلب و عروق جواد الائمه (ع)، ۲۲ بهمن، رضوی، کلینیک شهدای سلامت، کلینیک درمان سرپایی ایمانی، درمانگاه، ولی عصر (عج)، کلینیک سیدی و کلینیک درمان سرپایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تزریق رمدسیویر در بخش سرپایی را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید

کمبود و گرانی دارو را کجا باید جستجو کرد؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پزشکان متخصص و فوق تخصص رشته‌های داخلی، عفونی، اطفال، ریه، بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و طب اورژانس صلاحیت تجویز رمدسیویر را دارند.

بدیعی بیان کرد: سایر پزشکان در صورت نیاز باید نسبت به معرفی بیمار با ثبت دقیق علایم حیاتی به کلینیک‌های درمان سرپایی اقدام کنند.

او تصریح کرد: در بیمارستان‌هایی که به عنوان درمان سرپایی معرفی شده اند باید نسبت به تشکیل پرونده بستری موقت اقدام شود و در صورت انجام این اقدام، هزینه درمان بیماران زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی به صورت ۹۰ درصد سهم بیمه و ۱۰ درصد سهم بیمار محاسبه می‌شود.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در صورت داشتن بیمه سلامت یا نبود اسناد مثبته در این زمینه و ضرورت تزریق دارو با نظر پزشک، نسبت به ثبت خدمت در سیستم نسخه نویسی الکترونیک اقدام و هزینه به صورت ۷۰ درصد سهم بیمه و ۳۰ درصد سهم بیمار محاسبه و دریافت می‌شود.

بدیعی اظهار کرد: بیمارستان‌ها ملزم به تهیه دارو از شرکت‌های دارویی با معرفی معاونت غذا و داروی دانشگاه هستند.

راه‌اندازی کلینیک‌های سرپایی درمان رمدسیویر در همه بیمارستان‌های مشهد
 

علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی ارائه دهنده خدمات به بیماران کرونایی موظف به راه اندازی کلینیک‌های درمان سرپایی و تزریق رمدسیویر هستند.

او افزود:کلینیک‌های سرپایی بیمارستان‌ها به بیمارانی که پس از ترخیص نیاز به تزریق داروی رمدسیویر دارند خدمات ارائه می‌دهند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیمارستان‌های قائم (عج)، امام رضا (ع)، شهید هاشمی نژاد، طالقانی، ۱۷ شهریور، فارابی، شریعتی و سایر بیمارستان‌های نظامی، خصوصی و خیریه مشهد موظف به راه اندازی کلینیک‌های سرپایی هستند.

انجیدنی بیان کرد: علاوه بر آن مراکز دیگری در بیمارستان‌ها راه اندازی شده است که به مراجعان سرپایی نیازمند دریافت رمدسیویر خدمات ارائه می‌دهند که به طور مستمر در حال افزایش است.

او این مراکز را شامل مراکز بنت الهدی، امام سجاد (ع)، ثامن الائمه (ع) ناجا، ناظران، شمس الشموس، جواد الائمه (ع)، قلب و عروق رضوی، کلینیک شهدای مدافع سلامت، کلینیک درمان سرپایی ایمانی وابسته به سازمان نظام پزشکی و جهاد دانشگاهی مشهد و کلینیک زائرسرای آستان قدس رضوی برشمرد.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: با کمک ارگان‌های دیگر همچون هلال احمر در روز‌های آینده به تعداد این مراکز افزوده خواهد شد.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بحران ویروس کرونا مبتلایان به کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد داروخانه های توزیع درمان ویروس کرونا تزریق رمدسیویر بیمارستان ها داروی رمدسیویر درمان سرپایی دبیر کارگروه داروخانه ها راه اندازی درصد سهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!

رئیس بیمارستان شریعتی درگشت یک پزشک این مرکز را تسلیت گفت.

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

 

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت.

او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آن‌ها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است.

شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آن‌ها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا