Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هادی رحیمی دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر   گفت: در قانون اساسی اصل هشتم دعوت به امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده و مردم را نسبت به همدیگر و نسبت به مسئولین و بالعکس مسئول دانسته است.

او عنوان کرد:جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ایستادگی در برابر ظلم درس مهم عاشوراست

رحیمی در ادامه افزود:ترک واجب مهمی همچون امر به معروف و نهی از منکر مابقی واجبات را نیز به خطر می‌اندازد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در سال ۹۴ قانونی مبنی بر حمایت و پشتیبانی از امرین به معروف و ناهیان از منکر به تصویب رسید، گفت: امر به معروف و نهی از منکر ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد که به درستی شناخته نشده که جریان سازی، مطالبه گری و... از جمله آن موارد است.

رحیمی با اشاره به اینکه ترک فعل برخی مسئولین شرایط و مشکلات فعلی در جامعه را پدید آورده است، عنوان کرد: مردم با انجام امر به معروف و نهی از منکر اجازه مطالبه گری در حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی دارند.

او اظهار کرد:شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مشخص نشده و این موضوع به اختیار تصمیم عموم گزاشته شده است.

رحیمی افزود:امام خمینی امر به معروف و نهی از منکر را بعنوان کمک کننده سایر دستگاه‌های اجرایی دانست که متاسفانه به درستی اجرا نشده است.

رحیمی امر به معروف و نهی از منکر را موضوعی فرا فقهی دانست و گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید آگاهانه، عادلانه و دلسوزانه باشد.

او در ادامه بیان کرد:در جامعه همه‌ی افراد، بعنوان یک پیکر هستند و مشکلات موجود نیز برای همه افراد است؛ بنابراین اجرای امر به معروف و نهی از منکر منافع جمعی و مردمی دارد.

رحیمی افزود:ستاد امر به معروف و نهی از منکر قصد دارد با رویکرد تغییر و تحول در دانش و آگاهی مردم وارد عمل شود.

او عنوان کرد:در موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید باور مردم تغییر کند، مردم بدانند در اجرای امر به معروف و نهی حمایت قضایی وجود دارد بنابراین مردم از انجام این امر واجب نگران نباشند.

رحیمی گفت:امر به معروف و نهی از منکر باید فرهنگ سازی شود و در این امر نخبگان جامعه از مهمترین عوامل جریان ساز این موضوع هستند.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در خصوص مباحث مربوط به عفت عمومی هم عنوان کرد:در جلسات شورای انقلاب فرهنگی موضوعات ورزش بانوان و همچنین پوشاک و نوع پوشش زنان و مردان در جامعه مورد بررسی قرار گرفت.

رحیمی با اشاره به اینکه کشور اسلامی قوانین خاص خود را دارد که همه‌ی مردم موظف به رعایت آن هستند، اما بوجود آوردن امکانات و تجهیزات نیز از موارد اساسی موضوعات مطرح شده است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر از احداث فضا‌های ورزشی مختص بانوان خبر داد و گفت:فضا‌های اختصاصی بانوان در نظر گرفته شده و در حال تجهیز و آماده سازی آن هستیم.

رحیمی در پایان امر به معرف و نهی از منکر را از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) دانست و گفت:امام حسین (ع) در احیا امر به معروف و نهی از منکر از جان و مال خود گذشت تا امر الهی زنده بماند.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر اخبار فرهنگی احیا امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر اجرای امر به معروف و نهی دبیر ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج سیره عملی امام رضا (ع) با برنامه های دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اصغر اصغری ولوجائی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید با برنامه‌های فرهنگی و تبیینی زمینه ترویج سیره عملی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با هدف تحول معنوی در بین آحاد جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به تکریم امامزادگان و گرامیداشت ولادت حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ، بر لزوم ایجاد بستر معنوی جهت تکریم این گنجینه عظیم اهل بیت (ع) تاکید و اظهار کرد: دبیری دهه کرامت را ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران عهده دار است که می‌طلبد تمامی دستگاه‌های عضو برای گرامیداشت این ایام نورانی جهادی عمل کنند.

وی برلزوم تبیین سبک زندگی رضوی در دهه کرامت بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌های فرهنگی و تبیینی زمینه ترویج سیره عملی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در بین آحاد جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام اصغری تاکید کرد: در دهه کرامت و در راستای اشاعه فرهنگ رضوی برگزاری مراسم ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در امامزادگان و بازخوانی سیره عملی حضرت ثامن الحجج (ع) و کریمه اهل بیت (ع) به‌خصوص در روز دختر، پاسخگویی به شبهات، بهره‌گیری از فضای مجازی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، توجه به کرامت و حرمت انسانی، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی، فضاسازی و تبلیغات محیطی مورد توجه باشد.

کد خبر 6100447

دیگر خبرها

  • ترویج سیره عملی امام رضا (ع) با برنامه های دهه کرامت
  • جشن بزرگ «دختران ایران» در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • دشمن در فتنه بد پوششی و کشف حجاب شکست خورد
  • تمامی دستگاه ها، پای کار امر به معروف و نهی از منکر بیایند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است