Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: در شرایط کرونایی ترویج و تقویت روضه های خانگی از کارهای ارزشمندی است که می تواند ضمن حفظ شعائر دینی به سلامت مردم هم کمک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای طرح روضه های خانگی مجموعه شمس الشموس اظهار داشت: امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است و هیچ چیزی مانع از تبیین نهضت حسینی(ع) نمی‌شود و درشرایطی که کرونا سلامت مردم را به خطر انداخته و برخی مراسم را تحت تاثیر قرار داده با ابتکار و روشهای جدید می توان نسبت به برگزاری آیین های دینی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روضه‌های خانگی از جمله روش های ابتکاری است که از گذشته هم وجود داشته و با این روضه‌ها نام اباعبد الله الحسین(ع) در هر خانه‌ای طنین‌انداز شده و چراغ هدایتگری حضرت روشن مانده و ما نیز از این اقدام ابتکاری و اثرگذار استقبال می کنیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: تقویت روضه‌های خانگی بسیار ارزشمند و اثرگذار است و در این ایام می بایست صدای بلندگوهای سطح شهر به گونه‌ای مدیریت شود تا موجب آزار و نارضایتی مردم نشود.

وی از رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیئت های عزاداری تشکر و قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه مومنان و اهالی برنامه های دینی انسان های معتفقد و متعهد هستند و به توصیه های کارشناسان در این ایام پاسخ داده اند و مشکل خاصی در عزاداری ها دیده نشده اما همچنان تاکید جدی داریم که سوگواران حسینی خطر ویروس را جدی بگیرند و به فکر سلامت خود و دیگران باشند و ضمن زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی از فضای معنوی این ایام برخوردار شوند.

مراسم تاسوعای حسینی شب گذشته در امامزاده حسین(ع) و برخی اماکن مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

مراسم عاشورای حسینی و نماز ظهر عاشورا امروز با حضور ایت الله عابدینی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

برخی از علما و مراجع تقلید از مردم درخواست کردند همزمان با ظهر عاشورا برای دفع بلای بیماری کرونا زیارت عاشورا قرائت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه قزوین آیت الله عابدینی پروتکل های بهداشتی روضه های خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، شهرام صیادی با بیان اینکه توجه به سلامت روان خانواده هم اندازه سلامت جسمانی مهم است گفت: در سال گذشته به همت روانشناسان مراکز بهداشتی استان بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانپزشکی و بیش از ۲۲ هزار نفر در سو مصرف مواد مخدر و بیش از ۷ هزار مورد خشونت خانگی شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.  صیادی گفت: البرز نشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی، خشونت‌های خانگی، اعتیاد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم