Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:11:46 GMT

شنا در دریاچه سدهای استان کرمانشاه همچنان ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۴۷۵۴

شنا در دریاچه سدهای استان کرمانشاه همچنان ممنوع است

محمودرضا شهلایی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: متاسفانه عصر سه شنبه سه نفر از اعضای یک خانواده در سد آزادی دالاهو به دلیل آشنا نبودن با فن شنا غرق شدند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدار و تسلیت به بازماندگان یادآور شد، بارها در رسانه ها و مصاحبه ها از مردم درخواست کردیم از هرگونه شنا در تاسیسات آبی بخصوص سدها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن آنکه در حاشیه سدها نیز تابلوهای هشدار و ممنوعیت شنا نصب شده است، لیکن شاهد بروز حوادث تلخ و تاسف باری هستیم.

شهلایی اظهار داشت: متاسفانه این سه فرد پس از عبور از موانع ایجاد شده توسط شرکت آب منطقه ای برای جلوگیری از ورود به دریاچه و نزدیک به تابلو ممنوعیت شنا وارد آب و غرق شده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: از زمان وقوع این حادثه اکیپ های امدادی به همراه غواص عملیات جستجو را شروع کردند و این تفحص تا پاسی از شب ادامه داشت تا اینکه اوایل بامداد ۲۷ مرداد ماه پیکر بی جان هر سه نفر پیدا شد.

به گزارش ایرنا،  غرق شدگان سه برادر بودند که برای سیاحت به اطراف سد آزادی دالاهو رفته بودند که به دلیل ناآشنایی به فنون شنا هر سه نفر آنان جان باختند.

با توجه به غرق شدن نفر اول، دو نفر دیگر نیز به کمک می روند که به دلیل نداشتن مهارت غرق شدند.

این خانواده از اهالی بخش زمکان شهرستان ثلاث باباجانی هستند و به دلیل نزدیکی سد آزادی به این شهرستان، مردم به اطراف این سد سفر می کنند.

سد آزادی از جنس سنگ‌ریزه‌ای با هسته‌رسی است و در بخش گهواره شهرستان دالاهو قرار دارد 

سد آزادی در فاصله ۹۰ کیلومتری کرمانشاه و ۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان ثلاث باباجانی، بر روی رودخانه زمکان ساخته شده است و برای احداث آن ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.  
حجم مخزن این سد ۷۰ و نیم میلیون متر مکعب است و تأثیر بسزایی در گسترش فعالیت های اقتصادی در حوزه کشاورزی را ایجاد کرده است.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.  

استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای ده ها رودخانه فصلی و دایمی و ۱۳ سد در حال بهره برداری است.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ثلاث باباجانی کرمانشاه دالاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ثلاث باباجانی کرمانشاه شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ثلاث باباجانی کرمانشاه دالاهو ثلاث باباجانی سد آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • (ویدئو) تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور