Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعۀ موقت قزوین در مراسم شب عاشورای هیئت حسین جان گفت: در زیارت رجبیه سیدالشهدا(ع) هنگام سلام به ایشان به عدد آنچه درعلم خدا است، سلام می‌دهیم و به ایشان که دعوت کننده به سوی خدا است، لبیک می‌گوییم.

وی عنوان کرد: یک قاعده در دنیا هست که امام هم دعوت می‌کند و هم رخصت می‌دهد؛ شب عاشورا شب رخصت بود، چقدر خوب است که مولای انسان مثل شهدای کربلا از او راضی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام خضری با اشاره به خصوصیت‌های دعوت سیدالشهدا(ع) عنوان کرد: اولین خصوصیت این است که همه را دعوت کرد و خواص را جدا نکرد، عبدالله بن عمر و عبدالله بن زبیر و شتردارها هم در بین دعوت شدگان سیدالشهدا(ع) هستند.

امام جمعۀ موقت قزوین اظهار کرد: کسی که مزۀ زندگی با حسین را چشید، دیگر آن را رها نمی‌کند و اگر سیدالشهدا(ع) در زندگی کسی قدم بزند، آن فرد رشد و ترقی پیدا می‌کند، کسی که این شب‌ها در مراسم حضور دارد نباید بگوید اوضاع ما خراب است، چرا که دعوت سیدالشهدا(ع) یک دعوت عمومی است.

وی افزود: عده‌ای فکر می‌کنند هرساله حتماً لازم است شعر و سبک جدید ارائه شود، حال آنکه رسول ترک و شیخ مرتضی زاهدها چندروز با یک بیت گریه می‌کردند.

حجت الاسلام خضری عنوان کرد: مقصد دعوت سیدالشهدا(ع) خدا است و او هم واسطه است، ناب‌ترین و خالص‌ترین مکتب را شیعه دارد چرا که امامان ما دعوت به خدا می‌کنند و خود را وسیله و مسیر این راه می‌دانند.

امام جمعۀ موقت قزوین با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) در گودی قتلگاه هم خود را وسیله می‌داند، اظهار کرد: هیئت، منبر، سخنرانی و غیره همگی مسیر هستند، یعنی حسینی‌ها هم مثل حسین علیه السلام دعوت به خدا می‌کنند، لذا مرید بازی و کارهای اینچنینی که خود انسان محور قرار بگیرد، در دستگاه هیئت صحیح نیست چراکه قلب، حرم خدا است و قرار نیست به جز موارد خاص مثل ازدواج، غیرخدا در آن جا بگیرد.

حجت الاسلام خضری بیان کرد: راه به سمت خدا رفتن از مسیر اهل بیت می‌گذرد؛ اهل بیت نعوذ بالله خدا نیستند اما راه رسیدن به خدا هستند.

امام جمعۀ موقت قزوین در پایان عنوان کرد: بدانید امام حسین علیه السلام همه را دعوت می‌کند و تک تک ما را دعوت می‌کند و به قول یکی از بزرگان اول امام حسین علیه السلام است که سلام می‌دهد و این ماییم که جواب می‌دهیم. امام زمان هم امشب دعوت و رخصت را باهم دارد، شب عاشورا است و باید تصمیم بگیریم که می‌رویم یا در این مسیر می‌مانیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین شب عاشورا دعوت سیدالشهدا سیدالشهدا ع حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام

در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم  آمده است:بار دیگر رجعت سردارانِ عشق و غربت، رایحه روحانی شهادت و شمیم خوش شهیدان بی‌نام و بی‌نشان، این ایستاده‌ترین افتادگان برخاک و سفیران افلاک، در تقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، شهرمان را آغشته به عطر کربلا نموده و پرچم شکوه‌شان بر دل‌های عاشقان به اهتزاز در آمده است.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، از مردم عزیز، انقلابی و شهیدپرور استان قم دعوت می‌نماید، تا با حضور در آیین تشییع پیکر مطهر دو شهیدگمنام (از کربلا تا جمکران در آغوش امام)، در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت، مصادف با شب شهادت رئیس مکتب، امام صادق علیه السلام، بار دیگر پیوند و پیمان ابدی خود با آرمان سرخ و عاشورایی شهدا و اعلام آماده باش محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء را اعلام نمایند. 

زمان: روز جمعه چهاردهم اردیبهشت، ساعت ۱۶:۳۰ 
مکان: انتهای بلوار پیامبر اعظم (ص) - میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • حرکت کاروان میقات
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • باخت برایم بی‌معنا است/هندبال گیتی‌پسند در آسیا حرف خواهد زد
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود