Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور پوریان؛  رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز گفت: فصل پاییز برای ما فصل مهمی است زیرا حدودا ۱۲میلیون راس، پروار میشود که اوج تولید است در حالیکه میزان مصرف پاییز حدود ۶ میلیون راس است در شرایط فعلی به دلیل وجود پاندمی کرونا و شرایط اقتصادی ضعیف مردم، میزان مصرف کاهش یافته است که تنها راه برای اینکه دام در دست دامدار نماند، صادرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریان با بیان اینکه کرونا مصرف گوشت را تا ۵۰ درصد کاهش داده است ادامه داد: صنعت دامداری کشور را نباید گرفتار مشکلات همانند صنعت مرغداری کنیم این صنعت پویا و قوی است و بایستی تصمیمات اصولی و درستی گرفته شود. 

وی گفت: وزیر کشاورزی دولت جدید باید این موضوع را مد نظر داشته باشد که صادرات یک ضرورت برای تولید است زیرا با ایجاد بازارهای مختلف تولید از رکود خارج میشود که بتوانیم با رقابت و تعامل با بازارهای خارجی تعادل در تولید را ایجاد کنیم.
رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام  کشور تصریح کرد: وضعیت کمّی دام کشور بسیار بالاست که موجب نارضایتی دامدار شده است تنها راه خروج از این وضعیت صادرات است که متاسفانه امسال با توجه به شرایط مختلفی مثل خشکسالی، کم آبی و پاندمی کرونا، ۷۵ درصد دام در دست تولیدکننده ماند و به دست مصرف‌کننده نرسید.

وی افزود: انتظار میرفت همانند سال‌های قبل در ایام محرم میزان تقاضا برای خرید دام بالا باشد در حالیکه امسال با کاهش زیاد تقاضا مواجه هستیم که سبب شده با انباشت دام روبرو شویم و از طرفی صادرات نیز ممنوع است.

پوریان تاکید کرد: جمعیت دام سبک کشور حدود ۷۰میلیون راس است که بایستی ۶ میلیون در فصول بهار و تابستان مصرف میشده ولی نشده است متاسفانه از سوی دیگر با واردات گوشت این تعادل در بازار را بر هم ریخته ایم. در شرایط عادی مصرف سرانه کشور حدود ۱ میلیون تن بود که از این رقم فقط ۱۰درصد شامل گوشت‌های وارداتی بود.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور عنوان کرد: واردات گوشت یخ زده به صنعت دامداری آسیب جدی وارد کرده است، از سوی دیگر باید در نظر داشته باشیم که زیرساخت‌های تولید در داخل موجود است پس نیازی به واردات نیست ولی متاسفانه به دلیل سومدیریت ها این بازار دچار چالش جدی شد همانطور که طی چند سال گذشته با افزایش قیمت گوشت هم مواجه بودیم.

پوریان بیان کرد: به دلیل کم آبی و خشکسالی شاهد تلف شدن ۱۰ درصد از دام‌ در کشور بودیم و فشارهایی که بر روی دامدار بوده بسیار بالاست که دولک جدید باید راه حل مناسبی برای این موضوع لحاظ کند.

پایان پیام/

صفورا طالب زاده کد خبر: 1107451 برچسب‌ها گوشت قرمز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین

ناصر سودانی کارشناس انرژی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره معضل ناترازی بنزین در کشور گفت: کشور ما از ابتدا در موضوع بنزین وابستگی قابل توجهی را به خارج داشته است و جز در مقاطع کوتاهی نتوانسته به خودکفایی بایسته ای برسد.

وی ادامه داد: عمده ترین دلیل ناترازی بنزین در کشور بالا بودن مصرف این فرآورده سوختی است و هم عدم تعادل بین تولید و مصرف باعث شده که با ناترازی بنزین در کشور مواجه شویم.

این کارشناس انرژی توضیح داد: عمده ترین تلاشی که باید در کشور صورت بگیرد کاهش مصرف و افزایش تولید است به نحوی که تولید بنزین از مصرف آن بیشتر باشد.

سودانی افزود: کاهش مصرف بنزین به عوامل متعددی وابسته است، ابتدا اینکه باید استاندارد خودروهای تولید داخل را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم که متاسفانه تا این استانداردها فاصله قابل توجهی داریم.

این کارشناس انرژی توضیح داد: موضوع دیگر که باعث مصرف بالای بنزین شده تردد ماشین های تک نفره است، این تردد های نامتعارف تقریباً در کشور ما خیلی زیاد است و از سوی دیگر جاده ها و خیابان های ما هم شرایط مطلوبی را ندارد و همین امر بر افزایش مصرف بنزین تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما نتوانسته ایم که سبد سوختی را متنوع کنیم و جایگزینی را برای بنزین در نظر بگیریم. باید برای کاهش مصرف بنزین از گاز و برق و سایر سوخت های فسیلی هم استفاده می کردیم تا مصرف بنزین در کشور و تقاضا برای آن کاهش پیدا کند.

این کارشناس انرژی توضیح داد: متاسفانه تولیدات خودروسازان ما به سمت خودروهای هیبریدی و با سوخت های سبز پیش نرفته است. با وجود گشایش پالایشگاه خلیج فارس هنوز نتوانسته ایم پا به پای مصرف تولید را افزایش دهیم و این امر باعث شده که به واردات بنزین تن دهیم.

سودانی گفت: البته سیاست های دیگری وجود دارد که عمده این سیاست ها به مصرف کننده آسیب می رساند و اگر سیاست گذاران مجموعه تولید و مصرف بنزین یعنی وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و صنعت و معدن یک قرارگاه واحدی را تشکیل دهند و راهکارهای علمی و به روز را با استفاده از تجارت جهانی و همین طور متخصصان داخلی و خبرگان و نخبگان برای متنوع کردن سبد سوخت خودروهای داخلی استفاده کنند.

این کارشناس انرژی توضیح داد: باید از توان نخبگان موجود در کشور برای متنوع کردن سبد سوخت استفاده کنیم و اقدام به پروراندن این اندیشه ها و ایده های جوانان کشورمان کنیم. البته باید به این نکته توجه کنیم که بنزین خودش مافیایی است که همواره سعی کرده به واردات این فرآورده سوختی دامن بزند تا خودشان به نان و نوایی برسند.

کد خبر 6093837 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد