Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با غروب نهم ماه محرم، آیین سنتی خطبه‌ خوانی با حضور جمع محدودی از خادمان بارگاه منور امام هشتم(ع) و زائران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین، آیین سنتی خطبه خوانی شب عاشورا با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده‌ ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از خادمان بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که امسال به دلیل شیوع موج پنجم کرونا به صورت بسیار محدود برگزار شد، خادمان بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی گرد هم آمدند و آئین  خطبه‌خوانی شب عاشورا را برپا کردند.

مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد و سپس علی معینی‌پور شاعر آئینی به شعرخوانی پرداخت.

در ادامه مراسم، خطبه‌ شب عاشورا  توسط مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علی ملائکه قرائت شد و خادمان، ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، با در دست داشتن لاله‌های شمع، به عزاداری پرداختند.

خطبه شب عاشورای حسینی نیز توسط محمد موحدی‌نیا قرائت شد و امیر عارف و علی ملائکه از ذاکران اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.

همچنین راس ساعت ۲۱، همزمان با سراسر کشور، خادمان بارگاه منور رضوی در مراسم خطبه‌خوانی، بانگ «لبیک یا حسین(ع)»  سر دادند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آئین سنتی خطبه خوانی شب عاشورا حرم مطهر رضوی خادمان بارگاه منور خطبه خوانی برگزار شد شب عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود

پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با هدف عرض ارادت شاعرانِ شعر کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع) در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان رضوی استاد «جواد محقق» است، هم‎چنین در این مراسم کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» اثر مریم زرنشان رونمایی می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‏‎گیرد.

این جشنواره رضوی پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و به همت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود