Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@21:05:35 GMT

مسکو: آمریکا به دنبال مداخله در انتخابات روسیه است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۵۴۸۴

مسکو: آمریکا به دنبال مداخله در انتخابات روسیه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نیکلای پتروشف» رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه می‌گوید که آمریکا به تلاشهای خود برای مداخله در امور داخلی مسکو ادامه می‌دهد و با استفاده از تکنسین‌های سیاسی و سازمانهای غیرانتفاعی به دنبال افزایش تنشها در جامعه این کشور است. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پتروشف در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا در پاسخ به این سوال که چرا واشنگتن به دنبال مداخله در امور مسکو است افزود: آمریکا به دنبال اهدافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته پتروشف، گروهی متشکل از تکنسین‌های سیاسی و سازمانهای غیرانتفاعی به دنبال اعمال نفوذ در کمپینهای انتخاباتی در روسیه با هدف افزایش نفوذ عوامل اطلاعاتی در میان مقامات و همچنین افزایش تنشهای سیاسی در جامعه این کشور هستند. 

رئیس شورای امنیت روسیه ادامه داد، این درحالیست که خود آمریکا در حال تجربه مشکلاتی است که بدون دخالت عوامل خارجی است. 

وی افزود: آمریکا شاهد افزایش تعصبات نژادی و تناقضات بین دولتی است. همین مشکلات بین دولتی در میان نزدیکترین متحد واشنگتن یعنی بریتانیا نیز پدیدار شده است که مجبور شد بدون در نظرگرفتن تبعات، اتحادیه اروپا را ترک کند. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه مداخله سیاسی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به فرانسه هشدار داد در صورتی که رئیس‌جمهور این کشور به اوکراین نیرو اعزام کند، آن‌ها اهداف قانونی ارتش روسیه تلقی خواهند شد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز چهارشنبه هشدار داد نیروهای فرانسوی در صورت حضور در منطقه درگیری‌ها در اوکراین، به هدف ارتش روسیه تبدیل خواهند شد.

او همچنین گفت که روسیه شاهد تعداد فزاینده شهروندان فرانسوی در میان کشته‌شدگان جنگ اوکراین بوده است.

ایده اعزام نیروهای خارجی به اوکراین اولین بار در زمستان گذشته توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشستی موسوم به نشست دوستان اوکراین در پاریس مطرح شد که با انتقادات زیادی حتی از سوی متحدان پاریس در ناتو مواجه شد.

ماکرون اخیراً هم اظهارات خود در زمینه اعزام نظامیان غربی به اوکراین را تکرار کرد و در مصاحبه با اکونومیست گفت: اگر روس‌ها پیشروی قابل توجهی در خط مقدم جنگ با اوکراین داشته باشند و در صورتی که اوکراین درخواست کند که البته تا امروز مطرح نشده، احتمال اعزام نیروی زمینی فرانسه به اوکراین وجود دارد.

پیش‌تر، معاون شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف در واکنش به این اظهارات گفت «اعزام نیروهای غربی به خاک اوکراین به معنای مشارکت مستقیم آن کشورها در جنگ است که باید به آن پاسخ دهیم».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • محمد حسین صفار هرندی: اختلاف داخلی زمینه‌ساز نفوذ دشمن است
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا