Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت سهام آمریکا / سقوط ۳۸۰ واحدی داوجونز، نفت ارزان‌تر شد، تداوم روند کاهشی قیمت سبد نفتی اوپک، چین به برداشت از ذخایر نفت ادامه داد، توزیع سپرده‌گذاری ارزی صندوق توسعه چگونه است؟ و آمریکا ۲ تریلیون دلار در جنگ افغانستان خرج کرده است را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله مدیر ارشد بانک مرکزی آمریکا به رمزارزها

یکی از بانفوذترین مدیران بانک مرکزی آمریکا به طرز بی سابقه ای از ارزهای دیجیتالی انتقاد کرده و این مساله باعث نگرانی معامله گران از اتخاذ رویکرد مشابه چین توسط فدرال رزرو در برخورد با رمزارزها شده است. نیل کاشکاری- مدیر دفتر منطقه ای مینیاپولیس- با بیان اینکه پنج، شش سال پیش به رمزارزها و بیت کوین خوشبین بود، گفت: تا جایی که من می بینم ۹۵ درصد این بازار را تقلب، سردرگمی و هیاهوی پوچ فرا گرفته است. کاشکاری که در نشست سالانه اقتصادی مناطق شمال غربی حضور یافته بود، رمزارزها را موجب پیدایش هرج و مرج در بازارهای مالی خواند و افزود: این نمی شود که هر کسی بدون مانع برای خودش پول خلق کند. من پول خودم را ایجاد کنم و اسمش را هم نیل کوین بگذارم! هزاران کوین آشغال ایجاد شده که بیشتر آن ها فقط یک بازی پانزی است، مردم را با سراب سودهای کلان فریب می دهند و پول ها را در جیبشان می گذارند و می گریزند. 

مدیر دفتر منطقه ای مینیاپولیس با زیر سوال بردن تفکر حفاظت ارزش دارایی در برابر تورم با سرمایه گذاری در بیت کوین که اخیرا به ویژه در آمریکای جنوبی محبوب شده است، افزود: هیچ وقت جواب قانع کننده ای از طرفداران این ایده دریافت نکرده ام. نمی گویم رمزارزها هیچ کاربرد مثبتی ندارند اما ارزهای دیجیتالی خیلی در تامین مالی تروریسم، قاچاق و فعالیت های غیرقانونی محبوب هستند و تا زمانی که جلوی این دست تهدیدها گرفته نشود، واضح است که استفاده از آن ها را قانونی اعلام نخواهیم کرد. کاشکاری در پایان سخنان خود خطاب به برخی از حضار که از انتقادات تند وی خطاب به رمزارزها شاکی بودند نیز گفت: هنگامی که خواستید کوین خود را راه اندازی کنید به من اجازه ندهید که جلوی این کار را بگیرم!

افت سهام آمریکا / سقوط ۳۸۰ واحدی داوجونز

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب (بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران) در حالی سقوط کردند که سرمایه‌گذاران تحت تأثیر نتیجه صورت‌جلسه اجلاس اخیر فدرال‌رزرو قرار گرفتند. میانگین صنعتی داوجونز ۳۸۲.۵۹ واحد یا ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۳۴,۹۶۰.۶۹ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۴,۴۰۰.۲۷ واحد رسید در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۹ درصد افت کرد و در ۱۴,۵۲۵.۹۱ واحد بسته شد. شاخص‌های اس‌اندپی و داوجونز نوار رشد ۵ روزه خود را پاره کردند. فدرال‌رزرو صورتجلسه‌های اجلاس ماه جولای خود را منتشر کرد که نشان می‌داد رؤسای بانک مرکزی آمریکا در مورد احتمال کاهش برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا در سال جاری بحث کرده‌اند. کاهش برنامه‌های حمایتی این چنینی خبر خوبی برای بازارهای سهام نیست. در این صورتجلسه‌ها اعلام شده بود که اقتصاد آمریکا به سطح تورم هدف دست یافته و به زودی به سطح اشتغال هدف خواهد رسید.

صعود دلار در معاملات جهانی

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم تقویت شد. بر این اساس، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۲۱۸ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)

نفت ارزان تر شد

قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب آمریکا (بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران)، تحت تأثیر وحشت از شیوع کرونای دلتا و احتمال کاهش تقاضای نفت خام در آینده سقوط کرد. همچنین در معاملات امروز تقویت دلار در برابر ارزهای دیگر جهان باعث شد به شاخص‌های نفت خام فشار وارد شود. بالا رفتن قیمت دلار باعث می‌شود قیمت خرید نفت خام برای دارندگان ارزهای غیر دلاری گران‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن افت کند. شاخص دلار با ۰.۱ درصد رشد به بالاترین سطح خود از ماه آوریل رسید. آن‌چه باعث شد قیمت‌های نفت خام از این بیشتر سقوط نکنند این بود که گزارشات جدید نشان داد میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا بیش از حد انتظار افت کرده و با ۳.۲ میلیون کاهش در هفته اخیر به ۴۳۵.۵ میلیون بشکه رسیده است. این پایین‌ترین سطح ذخایر انبارهای نفت آمریکا از ژانویه ۲۰۲۰ تا کنون است. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام بنچ‌مارک جهانی برنت، ۲.۳۹ درصد سقوط کرد و به ۶۷.۳۸ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس آمریکا ۳.۲۱ درصد سقوط کرد و به ۶۴.۴۵ دلار بازگشت.

تداوم روند کاهشی قیمت سبد نفتی اوپک

به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی روز سه شنبه ۶۹ دلار و ۴۰ سنت ثبت شد در حالیکه دوشنبه (۲۵ مردادماه) ۶۹ دلار و ۶۵ سنت بود. سبد نفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگوست.

افزایش ۲۸ درصدی تولید نفت ایران

برپایه اعلام اوپک، در حالی که تولید نفت ایران در ماه جولای (تیر و مرداد) سال گذشته به‌طور متوسط یک میلیون و ۹۳۶ هزار بشکه در روز بوده، این رقم در تیر و مرداد امسال با ۲۸ درصد رشد به ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. در حالی که در تابستان سال گذشته منابع ثانویه اعلام کرده بودند ایران کمتر از ۲ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده، این رقم در تابستان امسال به نزدیک ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. ایران به طور متوسط در سال ۲۰۲۰ روزانه یک میلیون و ۹۸۸ هزار بشکه، در سال ۲۰۱۹ روزانه ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار بشکه، در سال ۲۰۱۸ روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ روزانه ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

ایران در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ روزانه ۲ میلیون و ۴۴۳ هزار بشکه نفت تولید کرده؛ این رقم در سه ماهه نخست امسال روزانه ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار بشکه نفت بوده است. این آمارها نشان می‌دهد اگرچه با اعمال تحریم‌ها، صادرات نفت ایران با کاهش همراه شد، اما به تدریج ایران توانسته بخشی از این کاهش تولید را جبران کند. در آخرین گزارش اوپک نیز، منابع ثانویه اعلام کرده‌اند که ایران در ماه گذشته میلادی ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار بشکه نفت تولید کرده است. این میزان تولید در مقایسه با ماه جولای (تیرماه) سال ۲۰۲۰ میلادی رشدی ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد. در کنار افزایش تولید نفت ایران، قیمت نفت نیز افزایش پیدا کرد تا آنجا که در تیر در مقایسه با خرداد، نفت ایران ۱.۷ دلار رشد قیمت را تجربه کرده است.

چین به برداشت از ذخایر نفت ادامه داد

اگرچه تولید پالایشگاهی چین در ژوییه به پایین ترین سطح در بیش از یک سال اخیر سقوط کرد اما این کشور همچنان به برداشت از ذخایر نفت در ماه میلادی گذشته ادامه داد.

کلاید راسل، مقاله نویس رویترز بر مبنای آمار رسمی چین برآورد کرد این کشور در ماه ژوییه احتمالا ۲۲۳ هزار و ۷۰۰ بشکه نفت از ذخایرش برداشت کرده است. این محاسبه بر اساس برآورد واردات نفت چین به علاوه تولید داخلی و کسر آن از تولید پالایشگاهی بوده است. این برآورد نشان می دهد که تولید پالایشگاهی چین حدود ۲۲۳ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز بالاتر از مجموع آمار واردات و تولید داخلی نفت در ژوییه بوده است. میزان ذخایر نفت استراتژیک و تجاری چین همواره هدف حدس و گمانه زنی بوده است زیرا پکن آمار مربوط به ذخایر نفت خود را منتشر نمی کند.

ماینرهای مجاز از اول مهرماه فعال می شوند!

سخنگوی صنعت برق گفت: ماینرهای مجاز از ابتدای مهرماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و امیدواریم تا آن زمان مشکل تامین برق برطرف شده باشد. مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آمار کشفیات مراکز استخراج غیرمجاز رمزارزها، اظهار کرد: در روز گذشته ۲۵ مرکز غیرمجاز با ظرفیت ۴۲۵کیلووات کشف شده است. وی با بیان اینکه تعداد دستگاه جدید۲۲۴ مورد بوده که به صورت متوسط، معادل با مصرف برق روزانه ۱۳۴۳ واحد مسکونی است، گفت: تعداد کل دستگاه کشف و ضبط شده تاکنون ۲۱۲ هزار ۳۷۳مورد بوده است که معادل تولید یک نیروگاه با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات است که برق ۳ استان را پاسخ می دهد. مدیرعامل مدیریت شبکه برق ایران افزود برق مشترکانی که به صورت  غیرمجاز نسبت به استخراج رمز ارز فعالیت می کنند تا زمان تعیین تکلیف توسط دستگاه قضایی قطع باقی خواهد ماند و  لازم است مشترکان در شرایط کنونی محدودیت تامین برق نسبت به خاموش کردن تجهیزات اقدام کنند و مجوزهای قانونی را از وزارت صمت و شرکت های برق اخذ نمایند. رجبی مشهدی با بیان اینکه در ایام تعطیلات میزان مصرف کاهش یافته وخاموشی اعمال نشده است، ضمن تشکر از همراهی مردم تاکید کرد: همچنان تقاضای ما از مردم رعایت مدیریت مصرف به ویژه در ساعات اوج مصرف بوده چرا که در هفته های آتی موج گرما را در پیش خواهیم داشت و پایداری شبکه برق و تامین برق همه مشترکان نیازمند همکاری مردم است.

رییس سازمان بورس: چشم بسته سهم نخرید

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه دارای فضایی پویا است، این بازار می‌تواند از درون خود برای مشکلات ایجاد شده راهکاری را طراحی کند، اما از بیرون بازار، قیمت‌گذاری دستوری به عنوان سمی تلقی می‌شود که تهدیدکننده معاملات بازار خواهد بود. دهقان دهنوی با بیان اینکه بازار سهام در میان‌مدت و بلندمدت بازدهی خوبی را نسبت به همه بازارها در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد، گفت: این بدین معنا نیست که اگر سهامدار به صورت چشم بسته سهمی را خریداری کند و آن را نگه دارد بعد از چند سال سود قابل توجهی را کسب می‌کند بلکه سهامدار خرد باید دقت نظر داشته باشد که چه سهمی را با چه قیمتی خریداری کند، همچنین باید این موضوع مورد توجه باشد که سهم مدنظر متعلق به چه صنعتی است و آینده آن صنعت به چه صورتی خواهد بود. دهقان دهنوی با بیان اینکه نمی‌توان صحبتی را مطرح کرد و آن را به همه سهامداران نسبت داد، اظهار داشت: اگر سهامداران سرمایه‌های خود را وارد صندوق های سرمایه‌گذاری کنند در آینده ریسک کمتری سرمایه آنها را تهدید می‌کند و در میان مدت بازدهی معقولی را از بازار کسب می کنند اما اگر به دنبال سرمایه‌گذاری به روش مستقیم هستند باید همه مقولات تاثیرگذار بر بازار را مورد توجه قرار دهند. اگر سهامداران برای سرمایه‌گذاری انتخاب درستی را داشته باشند به طور حتم سود می‌کنند، در غیر اینصورت حتی اگر بازار هم رشد کند سهامدار متضرر خواهد شد. /ایرنا

توزیع سپرده‌گذاری ارزی صندوق توسعه چگونه است؟

در کنار تسهیلات ارزی که از محل منابع صندوق توسعه ملی به بخش های مختلف غیردولتی ارائه می شود ، بخش دیگری از منابع ارزی این صندوق در راستای اجرای تکالیف بودجه های سنواتی و همچنین بخشی از آن برای اجرای ماده ۵۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)، به سپرده گذاری ارزی در بانک های عامل اختصاص پیدا کرده است. بر این اساس بانک ها از طریق اعطای تسهیلات در چارچوب قراردادها، منابع را به طرح ها و فعالیت های مرتبط در بخش هایی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت و معدن تخصیص می دهند.

بررسی آخرین گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی از ابتدای تاسیس تا پایان سال ۱۳۹۹ نشان می دهد که مبلغ سپرده گذاری ارزی انجام شده در بانک های سپرده پذیر از سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۷.۲ میلیارد دلار بوده که از این میزان ۵.۲ میلیارد دلار در قالب ۴۶ طرح به مرحله تخصیص ارز رسیده است. از منابع تخصیص یافته حدود ۹۸ درصد به طرح های بخش نفت و گاز و دو درصد به طرح های بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است. همچنین در توزیع منابع بر اساس مناطق نیز، حدود ۷۷ درصد از منابع تخصیص یافته سپرده گذاری ارزی، در مناطق کمتر توسعه یافته و نزدیک به ۲۳ درصد در مناطق برخوردار هزینه شده است. اما از سال ۱۳۹۷تا پایان ۱۳۹۹ هیچ گونه قرارداد سپرده گذاری ارزی از محل صندوق توسعه با بانک ها منعقد نشده که دلیل آن نیز به عدم درخواست بانک ها برمی گردد.

آمریکا ۲ تریلیون دلار در جنگ افغانستان خرج کرده است

رویترز: طبق محاسبات هزینه‌های جنگ در دانشگاه براون، آمریکا بیش از ۲ تریلیون دلار در جنگ افغانستان هزینه کرده است که این شامل ۸۰۰ میلیارد دلار هزینه‌های مستقیم و ۸۳ میلیارد دلار برای آموزش نیروهای افغانی است. از آنجایی که دولت‌های آمریکا بیشتر این پول را وام گرفته‌اند چندین نسل از آمریکایی‌ها باید بازپرداخت این وام‌ها را به عهده بگیرند. برای اینکه تصوری در مورد این میزان پول داشته باشید باید بگوییم هزینه کنترل نیروهای طالبان در این سال‌ها بیش از ثروت روی هم رفته جف بزوس، ایلان ماسک، بیل‌گیتس و ۳۰ میلیاردر ثروتمندترین‌های جهان می‌باشد. سرانه هزینه این جنگ برای هر آمریکایی برابر با ۲۰ هزار دلار می‌باشد. دانشگاه براون پیش‌بینی کرده است که هزینه بهره‌ای که دولت آمریکا برای وام‌های گرفته شده بابت جنگ افغانستان باید بپردازد، تا سال ۲۰۵۰ به ۶.۵ تریلیون دلار خواهد رسید. این در حالی است که اگر جان‌های از دست رفته را در نظر بگیریم هزینه این جنگ از این هم فراتر می‌رود. آمریکا ۲,۴۸۸ نفر از سربازان وظیفه خود را در جنگ با طالبان در افغانستان از دست داد و حدود ۴ هزار نفر از پیمانکاران غیرنظامی آمریکایی هم در این درگیری کشته شده‌اند. در جنگ افغانستان که بیش از ۲۰ سال طول کشیده است بیش از ۶۶ هزار نظامی و پلیس با ملیت افغانی هم کشته شده‌اند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی عاشورا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی بورس دلار محرم افغانستان اشرف غنی عاشورا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی درصد سقوط بانک مرکزی آمریکا سپرده گذاری ارزی جنگ افغانستان تولید نفت ایران هزار بشکه نفت تریلیون دلار میلیارد دلار سرمایه گذاری صندوق توسعه نشان می دهد بشکه در روز تولید کرده ۲ میلیون ذخایر نفت شاخص دلار سبد نفتی ۲۸ درصد نفت خام بانک ها ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد

لطیفی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

سید روح اله لطیفی، فعال اقتصادی و سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در گفتگو با ایسنا بیان کرد: یکی از دلایل نوسان نرخ ارز در هفته‌های اخیر به عوامل سیاسی و خبرهای منفی شبکه‌های اجتماعی باز می‌گردد که در این زمینه کانال‌های تلگرامی در تلاش بودند تا با افزایش نوسانات بازار ارز و به چالش کشیدن این بازار سودهای هنگفتی را به دست بیاورند.

تلاش برای خنثی سازی اثر کانال‌های تلگرامی

وی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد:  با توجه به تحولات سیاسی ماه‌های اخیر، سفته بازان با ورود شوک‌های منفی سعی در ملتهب کردن بازار ارز داشتند و دارند تا از این طریق به سوءاستفاده شخصی بپردازند؛ اما بانک مرکزی به بازار ارز ورود کرد و توانست با مدیریت در زمان مناسب این بازار را کنترل کند. بانک مرکزی علاوه بر کنترل بازار ارز سعی کرد تا نیازهای واقعی ارزی مانند نیازهای وارداتی ماشین آلات، کالاهای اساسی، کالاهای کشاورزی و... را تامین کند. این رویداد به بازار پالس مثبت صادر کرد، در نتیجه بازار ارز آرام شد.

عدم جهش  ناگهانی ارز بعد از پاسخ موشکی ایران به صهیونیست‌ها

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین بعد از اینکه ایران پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی داد و به این رژیم صهیونیستی حمله موشکی کرد، بعضی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی صحبت از افزایش نرخ ارز می‌کردند؛ اما در عمل مشاهده کردیم که نرخ ارز کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که بانک مرکزی با تدابیر ویژه ای که اندیشیده است، انتظارات تورمی و بازار ارز را به خوبی مدیریت کرد و قادر است تا نرخ ارز را به کانال‌های قبلی بازگرداند.

این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین امیدوار هستیم که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تامین نیازهای تولیدی کشور با نرخ ارز پایین‌تر و حمایتی محقق شود تا هم رشد تولید و هم افزایش کیفیت تولید را در کشور شاهد باشیم و در ادامه معیشت مردم نیز بهبود یابد.

دیگر خبرها

  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان