Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:48:13 GMT

فریاد یاحسین(ع) عزاداران در ابرکوه طنین انداز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۵۸۸۲

فریاد یاحسین(ع) عزاداران در ابرکوه طنین انداز شد

به گزارش ایرنا، مردم ابرکوه امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و با حضور در هیات های عزاداری نوای حسین ، حسین ، یا ابوالفضل (ع)  با چشمانی اشک بار ارادت قلبی خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) نشان دادند.

عزاداران در دسته های زنجیرزنی، سینه زنی و تشییع نمادین پیکر امام حسین (ع) ضمن تجدید میثاق با آرمان های سالار شهیدان بار دیگر شور و شعور حسینی خود را به نمایش گذاشتند و عشق خود به ساحت نورانی آن امام همام و یاران وفادارش عرضه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دومین سال متوالی با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ ، آیین سوگواری همراه با برگزاری  هیات ها و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی جداگانه در محله ها و روستاهای این شهرستان در حال برگزاری است  و از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداری در خیابان های شهر پرهیز شد.

گرچه ویروس کرونا باعث شد، عزاداری‌های  مردم امسال متفاوت تر از سال های گذشته باشد، به همین دلیل حضور در مکان های  سربسته و ورود هیات‌های عزاداری در سطح شهر ممنوع شد.

در هر حال ارادت مردم ابرکوه به سرور شهیدان همیشه مثال‌زدنی است اما امسال به دلیل اعمال طرح  محدودیت های کرونایی، اوج ارادت مردم این دیار به خاندان عصمت و طهارت به خوبی به نمایش گذاشته شد و عزاداران ثابت کردند، امام حسین (ع) همچنان در دل آنان جای دارد.

همچنین امسال در محله های مختلف و از سوی هیات‌های عزاداری بسته های معیشتی همراه با غذای گرم بین نیازمندان و اقشار مختلف مردم با مشارکت خیران توزیع شد.

شهرستان ابرکوه ۷۳ هیات مذهبی شناسنامه دار و سازماندهی شده دارد که یکی از این هیات ها ویژه بانوان است و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دلیل ماهیت اسلام‌خواهی، اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌اش همواره در طول تاریخ الهام‌بخش انقلابیون و حرکت‌های اصلاحی بود و به همین دلیل هم در دوره‌های مختلف با برگزاری مراسم عزاداری برای این قیام، یاد سرور و سالار شهیدان زنده نگه داشته می شد.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و دهم  ماه محرم  سال ۶۱ هجری در کربلا به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان  و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها ماه محرم عاشورای حسینی ابرکوه هیأت عزاداری عزاداری ها امام حسین پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم عاشورای حسینی ابرکوه ماه محرم عاشورای حسینی ابرکوه هیأت عزاداری عزاداری ها امام حسین امام حسین هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالفضل کوهساریان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) مراسم عزاداری همراه با سخنرانی، دسته روی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ امامزاده شاخص استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در امامزاده عبدالله (ع) کلاله، امامزاده سید حسن (ع) روستای کیارام شهرستان گالیکش، امامزاده اسحاق (ع) روستای قلمی مینودشت، امامزاده جعفر (ع) مینودشت، امامزادگان آق امام (ع) آزادشهر، امامزاده ابوالقاسم (ع) روستای کاشیدار آزادشهر، امامزاده قاسم (ع) دلند، امامزاده هارون (ع) روستای الازمن شهرستان علی آباد کتول، امامزاده عبدالله (ع) گرگان، امامزاده عبدالله (ع) روستای زیارت گرگان، امامزاده یحیی بن (زید) گنبد کاووس، امامزادگان نه تن (ع) گرگان، امامزاده نور (ع) گرگان، امامزاده سلیمان (ع) گرگان، امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ شهرستان کردکوی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این ویژه برنامه‌ها به منظور تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار (ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

کوهساریان یادآور شد: این مراسم با حضور سخنرانان برجسته و مداحان به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نقش امام جعفر صادق (ع) در زنده نگه داشتن مکتب تشیع، هدف از این مراسم را تعظیم، احیا و ترویج شعائر دینی اعلام کرد.

کد خبر 6094944

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!