Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:54:19 GMT

حلقه مفقوده ای‌ به نام روزنامه‌نگاری مالی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۵۹۷۵

حلقه مفقوده ای‌ به نام روزنامه‌نگاری مالی در کشور

ایسنا/اصفهان یکی از مدرسان دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت با اشاره به حلقه مفقوده روزنامه نگاری مالی در کشور، گفت: به طور قطع دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم_صنعت می تواند شروعی بر ایجاد دوره ژورنالیسم مالی کشور باشد.

سامان احمدوند در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر ضرورت ارتباط دکترین اقتصادی با تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی و جریان سازی موضوعات در رسانه ها، اظهار کرد: یکی از ضعف های امروز روزنامه نگاران به خصوص در حوزه اقتصادی این است که همیشه به کلیت موضوعات توجه می کنند، به عنوان مثال تنها به بررسی وضعیت کلی تورم می پردازند و آن را بررسی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چند سال گذشته در حوزه روزنامه نگاری به جزئیات موضوعات اقتصادی توجه نکرده ایم که مثلا عامل به وجود آورنده تورم چیست و آن را ریشه یابی کنیم.

این مدرس دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت اضافه کرد: اگر امروز در مورد صنعت فولاد صحبت می کنیم باید به مشکلات صادرات و واردات آن بپردازیم و یا بتوانیم از دل یک صورت مالی صنعت، نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کنیم، از این طریق یک ژرونالیست می تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد تا مدیران ارشد کشور از این مسیر، از واقعیت های اقتصادی حوزه صنعت با خبر شوند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که در روزنامه نگاری به خصوص حوزه اقتصادی کلی گویی کنیم، نمی توان در راستای بهبود شرایط گام برداریم، اما اگر به صورت جزئی وارد مشکلات و علل آنها شویم به طور قطع در میان مدت تاثیر خود را بر روی کیفیت گزارش ها و آمارها برجای خواهد گذاشت و در ادامه راه مردم، مدیران میانی و مدیران ارشد در پرتو این اخبار و گزارش ها به آگاهی درستی دست می یابند.

احمدوند با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک حلقه مفقوده به نام روزنامه نگاری مالی در کشور داریم که تا امروز به آنها پرداخته نشده است، به برگزاری دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم_صنعت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این دوره تخصصی مربوط به روزنامه نگاران است، امیدواریم یک فضای اقتصاد مالی در حوزه روژنالیسم مالی باز شود و صاحبین قلم این رشته، در این حوزه مسلط به آن شوند.

وی تصریح کرد: دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم_صنعت می تواند شروعی بر ایجاد دوره ژورنالیسم مالی کشور باشد تا بعد از آن هر کارشناسی از هر تریبونی دیدگاه های غیرکارشناسانه خود را اعلام نکند.

این تحلیلگر اقتصادی با اشاره به مباحثی که قرار است در این دوره تدریس کند، گفت: در این دوره به دنبال شناخت و معرفی کلی وضعیت صنایع کشور به خبرنگاران هستم و به دنبال آن وارد مباحث مالی تکنیکی خواهیم شد.

وی توضیح داد: به عنوان مثال بعد از این دوره خبرنگاران متوجه خواهند شد که ارجحیت صنعت پتروشیمی کدام است و نسبت به تفکیک و جایگاه آنهای آن می پردازند.

احمدوند اضافه کرد: در این دوره بر روی صنایع صحبت خواهیم کرد و خبرنگاران در پایان دوره تسلط تقریبا کاملی به موضوعات پیدا می کنند، البته بعد از آن خبرنگاران باید به دنبال مطالعات و تحلیل های صورت های مالی صنایع باشند تا به صورت کامل قادر به تحلیل آن صنعت خاص شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت روزنامه نگاری روزنامه نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده‌ایم، گفت: میانگین رشد اقتصادی کشور بالاتر از ۶درصد است که بخش نفت و گاز در این آمار سهم بسزایی دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، محسن منصوری در حاشیه دومین سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع کارگران گفت: اینجا سخن از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است. امروز در نبرد بزرگ اقتصادی ما، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهوری از شما کارگران قدردانی کنم که برای عزت و سربلندی ایران تلاش می‌کنید. امروز به استقلال کامل در حوزه نفت رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است که نقشی تعیین‌کننده در اقتصاد کشور دارد.

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهوری بیان کرد: در تلاش برای رسیدن به ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون بشکه هستیم و برای توفیق حداکثری، همه ابزارهای موردنیاز در دسترس است.

منصوری تصریح کرد: همه مؤلفه‌های موفقیت یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده است تا هرچه زودتر به توفیق نهایی برسیم. امروز ایران به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امور به خودکفایی رسیده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون با بازسازی تجهیزات صنعت نفت، مقدار تولید بیشتر از روزهای پیش از تحریم است، گفت: دشمن همه تلاش خود را برای ضربه‌زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

برای ما همه عرصه‌ها مانند عاشوراست

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: برای ما همه عرصه‌ها مانند عاشوراست و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هرکجا میدان را به نیروی جوان، متعهد و متخصص داخلی داده‌ایم پیشرفت کرده‌ایم و هرکجا که نگاه به بیرون داشته‌ایم موفق نبوده‌ایم.

منصوری بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تلاش برای رفع مسائل بزرگ کشور هستند و این از افتخارهای صنعت نفت، جامعه کارگری و... است. در کنار این تلاش‌ها، توجه به محیط پیرامونی حائز اهمیت بوده و در صنعت نفت به مسئولیت‌ اجتماعی توجهی ویژه‌ شده است.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود