Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:01:32 GMT

سراسر ایلام زیر علم حسین(ع)

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۶۱۰۰

سراسر ایلام زیر علم حسین(ع)

به گزارش ایرنا، عشق دیرینه به تو سالهاست که با دلهای ما عجین شده و آن را چند روز اخیر در هر کوی و برزن می توان مشاهده کرد، محافلی که به عشق تو بر پا شده است و با ارادت به تو عاشقانت گرد هم آمدند و در سوگ غریبانه ات اشک ماتم ریختند.

این روزها زیباترین جلوه های عشق به تو در محافلی که مزین به نام مبارکت است شکل گرفت، شبهایی که در هیاتها نام تو را فریاد زدند و در غم مظلویت تو اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محافلی که زیباترین جلوه های عاشقی را ثبت کردند از کودکانی که با پیراهن های مشکلی به تن به عشق تو زنجیرهای کوچکشان را به پشتشان می زنند تا ریش سفیدانی که حضوری چشمگیر در محافل تو دارند.

حضور پر شور قشر جوان و نوجوان نیز از دیگر جلوه های این محافل بود که همه دست به دست هم دادند تا نام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا را بار دیگر زنده نگه داشته و گوشه گوشه شهر را مملو از عشق به تو کنند.

و امروز همزمان با دهم ماه محرم و فرا رسیدن عاشورای حسینی سوگواری عزاداران به اوج رسیده و در مظلومیت تاریخ سازت شیفتگان بازهم به عزای شهادت غریبانه تو نشسته اند.

سوگواران حسینی که شب گذشته را تا پاسی از شب به عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) پرداختند صبح امروز محافل خود را آغاز و عزاداریشان را به اوج رسانده اند.

اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال دومین سال پیاپی است که تجمع هیاتهای عزاداری در روز عاشورا لغو شده ولی هیاتها بر اساس پروتکل های بهداشتی در همان مراکز برپایی محافل دهه اول ماه محرم، عزاداری خود را از صبح امروز شروع کرده اند.

سوگواران حسینی با حضور در این محافل و با تاکید بر رعایت پروتکل ها نظیر زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ارادت خود را به امام مظلوم شیعیان حضرت اباعبدالله (ع) و یارانش ابراز کردند.

این آیین ها تا اذان ظهر ادامه داشته و سوگواران حسینی بیاد آخرین نماز اباعبدالله(ع) نماز ظهر عاشورا را در مناطق مختلف استان اقامه خواهند کرد.

این آیین در مرکز استان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار و عزاداران نماز ظهر و عصر را به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اقامه می کنند.

آیین های سوگواری سید و سالار شهیدان و اقامه نماز ظهر عاشورا با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستانهای مختلف استان ایلام برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها ماه محرم عاشورای حسینی استان ایلام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم عاشورای حسینی استان ایلام ماه محرم عاشورای حسینی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات سراسر معرفت و فرزانگی امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل حضرت امام جعفر صادق (ع) دارای شخصیت جامع علمی و نظرات ژرف در رشته های مختلف علوم و معارف بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • حیات سراسر معرفت و فرزانگی امام جعفر صادق (ع)
  • اراده‌ای قوی برای ادای نماز + فیلم
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم