Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح اضطراری آبرسانی به شهر همدان روز چهارشنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی،فرماندار و جمعی از مدیران استان به بهره برداری رسد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این طرح به پیمانکاری موسسه بعثت قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت مهندسی مهاب قدس و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«منصور ستوده» با اشاره به اینکه طرح اضطراری آبرسانی به همدان از طریق خط آبرسانی تالوار اجرا شده است، اظهار داشت: طول کل خط انتقال آب از سد تالوار ۱۴۰ کیلومتر و طول خط اضطراری ۷۰ کیلومتر است.

وی عنوان کرد: خط آبرسانی اضطراری به همدان با حفر چاه در شمال استان و از مخزن تعادلی و ۳۰ هزار متر مکعبی «کِیتو» آغاز می شود و پس از عبور ۴۵ کیلومتر خط لوله به بزرگترین تصفیه خانه غرب کشور در منطقه مهاجران منتقل می شود.

ستوده تصریح کرد: این تصفیه خانه ۲ مخزن با گنجایش هر کدام ۳۰ هزار متر مکعب دارد و پس از تصفیه، آب را به خط اصلی ۳۵ کیلومتری، برای انتقال به مخزن پارک مردم منتقل می کند.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از طرح اضطراری آبرسانی به همدان ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب آشامیدنی مورد نیاز شهر همدان تامین می شود که این مقدار معادل ۱۱۵ درصد کل آب مورد مصرفی مشترکان این شهر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: بیشترین حجم اجرایی پروژه اضطراری آبرسانی همدان شامل لوله گذاری فولادی با قطر یک هزار و ۴۰۰ میلی متر، ساخت مخازن، حوضچه های فشارشکن، حوضچه های تخلیه، نصب شیر آلات و اتصالات طرح، آب بندی مخازن، تست فشار هیدرو استاتیک خط، عملیات سیویل و مکانیکال تصفیه خانه آب شرب و خط انتقال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح اضطراری آبرسانی تامین کننده حدود ۱۵ درصد آب مورد نیاز شهر همدان است، تاکید کرد: گذر از کم آبی تنها با همکاری شهروندان و صرفه جویی در مصرف آب امکان پذیر است.

ستوده افزود: از مردم می خواهیم با صرفه جویی، ما را در خدمت رسانی یاری کنند و این تنش خشکسالی را با کمترین مشکلات در کنار همدیگر گذر کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: میزان بارندگی در استان همدان در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته، بیش از ۴۲ درصد کاهش یافته است.

«فرهاد فرزانه» افزود: طرح اضطراری آبرسانی به همدان بخش قابل توجهی از این کاهش بارندگی را جبران می کند اما لازم است تا مردم صرفه جویی لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: همه حجم آبی که امشب وارد شبکه آبرسانی شهر همدان شد یک بخش کوچکی از نیازهای مردم این شهر را تامین می کند و مردم باید همچنان صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

فرزانه تصریح کرد: امیدواریم در فصل پاییز بارندگی خوبی داشته باشیم تا از جیره بندی آب جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی طرح اضطراری آبرسانی بهره برداری شهر همدان صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست پروژه جهاد آبرسانی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع این پروژه در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، بختیاری‌فر با اشاره به تخصیص ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی استان مطرح کرد: ۵۰۹ میلیارد تومان برای گام نخست این پروژه در نظر گرفته شده و پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آبرسانی استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین پایدار آب در استان انجام شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و تجربیاتی که از تنش آبی در سال‌های گذشته داشتیم، آب برای ما موضوع مهمی است و از تمام ظرفیت خود برای تأمین آب پایدار ساکنان روستاها و شهرهای استان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس