Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:54:33 GMT

وزیر پیشنهادی کار مخالف حداقل مزد نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۶۴۹۰

وزیر پیشنهادی کار مخالف حداقل مزد نیست

یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه در برنامه گزینه پیشنهادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی چیزی تحت عنوان مزد منطقه ای ندیده می گوید: آقای عبدالملکی مخالفت حداقل دستمزد نیست و تاکید دارد که حداقل مزد باید به معیشت نزدیک شود ولی چنانچه بخواهیم فراتر از حداقل مزد، حقوق بیشتری بنا به مصلحت یا فراخور حال هر منطقه بپردازیم، ایرادی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه وزیر پیشنهادی کار در بحث حقوق و دستمزد اظهار کرد: ما حداقل مزد را نمی توانیم حذف کنیم چون در تمام دنیا کشورها از حداقل مزد تبعیت می کنند ولی فراتر از مزد حداقلی، مزد منطقه ای است که بنا به فراخور حال و شرایط صنایع و مناطق مختلف می توان تعیین کرد و هیچ ایرادی هم ندارد.

وی ادامه داد: عده‌ای در بحث برنامه‌های آقای عبدالملکی، گزینه پیشنهادی وزارت کار، معتقدند که ایشان طرفدار مزد منطقه‌ای است و با توجه به آنکه در کمیته امداد به دنبال اشتغال های غیر پایدار بوده به زیر مزد حداقلی توجه دارد، در حالی که ما در برنامه‌هایشان چنین موضعی ندیدیم.ایشان تنها اعلام کردند که حداقل مزد باید به بحث معیشت نزدیک شود و این همان چیزی است که ما سال‌های سال است بر آن تاکید داریم.
دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: طبق آنچه بررسی کرده ایم ایشان سر بحث حداقل دستمزد معتقد است که باید به معیشت نزدیک شود، به اضافه اینکه اگر بخواهیم حقوق بیشتری بنا به مصلحت یا فراخور حال هر منطقه بپردازیم، ایرادی ندارد لذا با حداقل مزد مخالفتی ندارد.

وی در عین حال با تاکید بر حل مسایل و مشکلات هر منطقه و استان در درون آن، گفت: چرا باید مسائل مربوط به هر منطقه و استان به پایتخت یا کلانشهرها راه یابد و در آنجا حل شود؟ درحالی که از طریق ارتباط تشکل‌های کارگری استانی می توان این مشکلات را در همان روستا یا منطقه برطرف کرد.

به گفته این مقام مسئول کارگری، وقتی در همه استان‌ها، اداره کار، اداره تامین اجتماعی، بهزیستی و بانک هست دلیلی وجود ندارد که مشکلات یک روستای کوچک در پایتخت برطرف شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حداقل دستمزد کارگران بسته معیشتی افزايش حقوق وزیر پیشنهادی کار سيدابراهيم رئيسي کمیته امداد امام خمینی سازمان بهزیستی دستمزد مزد منطقه ای سازمان تامین اجتماعی معیشت کارگران حداقل مزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم جمله جنجال‌ساز کارشناس تلویزیون؛ زن ‌بی‌حجاب، مزاحم شد!

ابوالفضل اقبالی؛ پژوهشگر اجتماعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: تحمل مخالف یک امر اخلاقی است اما کسی که‌ مکشفه و بدون‌ حجاب است مزاحم است و تحمل مزاحم یک امر انفعالی است. کسی که خارج از چارچوب قانون رفتار می‌کند مخالف نیست، مزاحم است!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • فیلم جمله جنجال‌ساز کارشناس تلویزیون؛ زن ‌بی‌حجاب، مزاحم شد!
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • حماس با پیشنهاد مصر موافقت کرد
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت