Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:16:16 GMT

نگرانی دانشمندان انگلیس در خصوص سویه دلتا

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۶۵۳۵

نگرانی دانشمندان انگلیس در خصوص سویه دلتا

به گزارش ایرنا،   «کاون پاولز» یکی از مسئولین اصلی گروه تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد می‌گوید که واکسن‌های ضد کرونا فقط مانع شدت بیماری کرونا شده و نسبت به انتقال آن اثربخشی چندانی ندارد.

دانشمندان تحقیقات خود را از دسامبر سال گذشته آغاز کرده و روی ۷۰۰ هزار نفر آزمایش پی‌سی‌آر انجام داده‌اند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند تا سه ماه پیش (اواسط ماه می) که سویه الفا فراگیر بود، واکسن کرونا مانع از سرایت این ویروس می‌شد اما از زمانی که سویه دلتا فراگیر شده، واکسن در این زمینه (انتقال) اثری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقات دانشمندان آکسفورد آن‌هایی که واکسن فایزر زده‌اند تا ۸۵ درصد از ابتلا به سویه دلتا مصون بوده‌اند. این میزان در خصوص افرادی که واکسن آسترازنیکا دریافت کرده بودند ۶۸ درصد گزارش شده است. اما یافته‌ها نشان می‌دهد که اثر بخشی واکسن فایزر زودتر از آسترازنیکا از بین می‌رود؛ به طوریکه پس از سه ماه حدود ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

«سارا والکر» مسئول تیم تحقیقات دانشگاه آکسفورد می‌گوید که هنوز میزان سرایت سویه دلتا بین افرادی که واکسن زده‌اند مشخص نیست. الکساندر ادواردز استاد دانشگاه ردینگ انگلیس هم با اشاره به نتایج تحقیقات صورت گرفته بیان داشت که هرچند قدرت انتقال‌پذیری سویه دلتا زیاد است اما واکسن‌ها به میزان قابل توجهی اثربخش هستند. به گفته او مقاومت واکسن‌های مختلف متفاوت است و در طول زمان تغییر می‌کند اما تاثیر آن ها قابل بحث نیست. وی خاطر نشان کرد که تحقیقات دانشمندان آکسفورد در یک کلام نشان می‌دهد که «حتی اگر شما دو نوبت واکسن زده‌اید هنوز می‌توانید به کرونا مبتلا شوید و ویروس را منتقل کنید»

بیشتر دانشمندان معتقدند که واکسن‌ها اگرچه دربرابر ابتلا به سویه خطرناک و مهلک دلتا اثر چندانی ندارند اما آمار مراجعه به بیمارستان و شدت بیماری را کاهش می‌دهند. این درحالیست که دولت انگلیس نیز از اواخر تیرماه گذشته، بیشتر محدودیت‌های کرونایی را با این استدلال رفع کرد که عمده جمعیت بزرگسال این کشور واکسینه شده و آمار مراجعه به بیمارستان و مرگ‌ومیر پایین خواهد بود.

ویروس کرونای "دلتا" یا بی-۱. ۶۱۷. ۲ همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد.   سازمان جهانی بهداشت با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند.  

براین اساس نام ویروس B.۱.۱.۷ که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، "آلفا" و ویروس B.۱.۳۵۱ که برای اولین بار در آفریقای جنوبی دیده شد "بتا" خوانده می شود. P.۱  هم "گاما" و B.۱.۶۱۷.۲ هند هم "دلتا" نامگذاری می شود. دیگر سویه های شناسایی شده به همین ترتیب و براساس  حروف الفبای یونانی نامگذاری می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا ویروس دلتا انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس دلتا انگلستان ویروس کرونا ویروس دلتا انگلستان شناسایی شد سویه دلتا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حادثه مذکور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، افشین محمدی دره‌شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تاکنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، اظهار کرد: دیگر عوامل، مسببان و معاونان احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این حادثه در مجموع شش نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افراد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

معاون دادستان شیراز با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار پیدا کرده در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه‌زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

کد خبر 749060

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت