Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه نهضت عاشورا پیام‌های ارزشمندی برای انسان‌ها تبیین می‌کند، گفت: در مکتب عاشورا ایثار، شجاعت، شهادت‌طلبی، وفاداری، غیرت، ازخودگذشتگی، ادب و بصیرت را مشاهده می‌کنیم. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین جواد مجتهدشبستری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: عاشورا و قیام امام حسین(ع) مکتب و دانشگاهی است که درس‌های بزرگی برای کسانی که بخواهند از این مکتب و دانشگاه استفاده کنند تعلیم می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه نهضت عاشورا پیام‌های ارزشمندی برای انسان‌ها تبیین می‌کند، افزود: در مکتب عاشورا ایثار، شجاعت، شهادت‌طلبی، وفاداری، غیرت، ازخودگذشتگی، ادب و بصیرت را مشاهده می‌کنیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اصحاب اباعبدالله(ع) از نوجوان 13 ساله تا پیرمرد 80 ساله اهل بصیرت بودند و مقام اطاعت از امام(ع) و ایثار و فداکاری نسبت به امام (ع) وجود داشت و تازنده بودند اجازه ندادند کسی از بنی‌هاشم به سمت میدان برود و این موضوع درس بصیرت است و باید از این مکتب استفاده شود.

نماز ظهر عاشورا در حرم حضرت معصومه(س) اقامه شدآیت الله رئیسی: برای عزت و سعادت جامعه باید براساس سیره امام حسین(ع) تلاش کنیمعزاداری سنتی برای امام حسین(ع) باید به همان سبک و سیاق گذشته تداوم یابد

استاد حوزه علمیه نقش حضرت ابوالفضل(ع) در نهضت عاشورا را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: امام سجاد(ع) فرمودند که عموی ما عباس دارای بصیرت بسیار قوی ونافذی بود و هنگامی‌که امان‌نامه برای حضرت عباس(ع) آوردند حتی حاضر نشد پاسخی بدهد که امام به وی امر کرد و پاسخ دندان‌شکنی داد.

 نهضت عاشورا درس عشق به پروردگار و عبادت را به شیعیان تعلیم می‌دهد 

مجتهد شبستری با تأکید بر اینکه نهضت عاشورا درس عشق و توجه و تعبد به پروردگار و  عشق به عبادت را به ما تعلیم می‌دهد، تصریح کرد: امام حسین(ع) و نهضت عاشورا مکتب عزت است، سیدالشهدا(ع) به حضرت ابوالفضل(ع) فرمود یک‌شب مهلت بگیر تا شب را به عبادت و مناجات با پروردگار بگذارنیم.

وی ادامه داد: راوی می‌گوید در شب عاشورا نوای عبادت و راز و نیاز با پروردگار از خیمه‌های یاران اباعبدالله(ع) شنیده می‌شد و عده‌ای در رکوع و سجود بودند، امام حسین(ع) به حضرت عباس(ع) فرمود یک روز مهلت بگیر خدا می‌داند من نماز و تلاوت کتاب الهی را دوست دارم، مکتب عاشورا درس راز و نیاز، عشق‌بازی با پروردگار، درس صبر و ایستادگی تا پای جان در برابر دشمن و شوق شهادت و عشق به لقاء الهی می‌دهد.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه یکی از درس‌های عاشورا درس "ذکر الهی" است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به‌صورت مداوم ذکر شریفلاحول و لا قوّة الاّ باللّه را در جای‌جای صحرای کربلا به یادگار گذاشت و با این ذکر نیرو می‌گرفت و نیرویی جز استمداد و یاری از خدا نیست و با این ذکر به اهل‌بیت و اهل حرم اعلام می‌کرد حسین زنده است و تا جان و رمق در بدن داشت این ذکر شریف بر لبان اباعبدالله(ع) نقش‌بست.

انتهای پیام/452/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مکتب عاشورا نهضت عاشورا امام حسین ع عاشورا درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به همراه حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه با حضور در منزل شهید پاسدار حسین سرسنگی از شهدای یزدی حمله تروریستی شهر راسک با خانواده آن شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این دیدار ضمن قدردانی از مجاهدت‌ها و ایثار خانواده شهید سرسنگی از نقش تربیتی پدران و مادران و خانواده شهدا در پرورش مدافعان غیرتمند کشور تجلیل کرد.

زارع ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است که شهدای گرانقدر امنیت برای ایجاد آرامش در جامعه مجاهدانه با تروریست‌های کوردل می‌جنگند و دلاورانه در میادین نبرد به شهادت می‌رسند.

به گزارش آنا، در جریان حادثه تروریستی راسک در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۳، سه تن از دلاورمردان سپاه الغدیر استان یزد به درجه رفیع شهادت رسیدند که پیکر مطهر شهید «امیرمحسن حسن‌نژاد» و شهید «حسین سرسنگی» در گلزار شهدای خلدبرین یزد تشییع و خاکسپاری شد و پیکر مطهر شهید «حسین انتظاریان» نیز با حضور گسترده مردم ولایتمدار اردکان در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود