Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران _ سرویس ورزشی| رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان در حالی در شهر اوفا روسیه به پایان رسید که جوانان ایرانی دست به کار بزرگی زدند و توانستند با اقتدار و با کسب 5 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز کاپ قهرمانی و عنوان نخست تیمی را از آن خود کنند.

کشتی‌گیران مازنی با درخششی خیره‌کننده تیم‌ملی کشتی آزاد ایران را بر سکوی قهرمانی جهان در اوفا روسیه نشاندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رقابت‌ها تیم ایران توسط ۵ مازندرانی، رحمان عموزاد خلیلی، عرفان الهی، محمد نخودی، امیرحسین فیروزپور و علی اکبرپور در اوزان ۶۱، ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، مهدی حاجیلوئیان در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا عبداللهی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. تیم ایران با کسب ۵ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و ۱۷۸ امتیاز با اقتدار در کشور روسیه کاپ قهرمانی را از آن خود کرد.

پس از تیم ایران تیم‌های روسیه و آمریکا به ترتیب با 142 و 129 امتیاز دوم و سوم شدند.

رحمان عموزاد، عرفان الهی، محمد نخودی، امیرحسین فیروزپور و علی اکبرپور هنگی طلایی شدند و نتیجه‌ای بی نظیر را در تاریخ ورزش مازندران و کشتی ایران ثبت کردند؛ تنها حسن عبادی از میان کشتی‌گیران مازنی صاحب مدال نشد که به مقام پنجمی رسید.

سیدمصطفی(حامد) میرعمادیان مربی مازنی عضو کادر فنی تیم ملی بود که در کسب این مدال‌های خوشرنگ و نتایج عالی سهم بسزایی داشت.

** آقای دبیر حرفت را پس بگیر!

اما آن روزی که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بعد از المپیک توکیو، مازندران را در کشتی تضعیف شده خواند، می‌دانستیم اشتباه می‌کند؛ اعتراض هم کردیم اما لازم بود نشان عینی هم به رئیس فدراسیون بدهیم که دقیقا برخلاف نظرش باقی کشتی ایران باید از روی دست مازندران بنویسند و یاد بگیرند که کرونا زمان تحقق آن را به عقب انداخت ولی در توکیو و اوفا پیغام به رئیس فدراسیون کشتی رسید بخصوص که نه تنها استان‌های ایران بلکه کشورهای پیشرفته و صاحب سبک هم توانایی کشتی مازندران را نخواهند داشت ولو اینکه در درون کشور حس مشهودی داشته باشیم از نادیده گرفتن‌های تلخ و آزاردهنده؛ اینهمه برتری و تسلط و درخشش چه پاداشی برای مازندران و کشتی سزاوار آن دارد؟ پنج طلا و ثبت عنوان قهرمانی به دگردیسی در توجه و تغییر نظر و شیوه نگاه و بیان رئیس فدراسیون کشتی می انجامد؟

استانی با جمعیت و وضعیت ناکافی سخت افزاری به واسطه شور وجدناپذیر به کشتی، خاستگاه این ورزش در کشور محسوب می‌شود و توانسته در موقعیتی غیر قابل قیاس با کشتی دنیا به اندازه همه آنها در میدان جهانی اوفا ۲۰۲۱ مدال طلا بگیرد.

*نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علی قلی‌زادگان در دور نخست با امتیاز عالی ۱۵ بر ۲ ریچارد فیگوروا از آمریکا را از پیش رو برداشت؛ وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مانول خنژرتسیان از ارمنستان در یک کشتی مورد بحث از نظر داوری، با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ارمنستانی در مرحله نیمه نهایی، قلی زادگان نیز حذف شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر بارتوز سولتیس از لهستان را مغلوب کرد؛ وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۲ از سد ابوالفضل نصیراف از آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۷ (ضربه فنی) فئودور بالتویف از روسیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. عموزاد در دیدار پایانی به در یک کشتی حساب شده با نتیجه ۹ بر ۲ راویندر از هند را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 65 کیلوگرم سید حسن عبادی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 12 بر صفر و ضربه فنی نوروا بوکاسا از کنگو را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 3 آلین جیورجی از مولداوی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 14 بر 8 مغلوب شامیل ممدوف از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل بکزات یرمکبای از قزاقستان با نتیجه 8 بر 5 مغلوب و پنجم شد.

در وزن 70 کیلوگرم عرفان الهی در دور اول با نتیجه 8 بر 7 از سد بریس آندونیان از آمریکا گذشت وی  در دور دوم با نتیجه 12 بر 1 جاسلی دیبو از کنگو را مغلوب کرد و به دور سوم راه یافت. وی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر صفر آست بایورجانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 3 استانیسلاو نواک از مولداوی را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. الهی در دیدار پایانی در یک کشتی نزدیک با نتیجه 6 بر 5 از سد جبرئیل گادژیف از کشور آذربایجان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم سبحان یاری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 16 بر 9 مغلوب استامبول ژانیبک اولو از قرقیزستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، یاری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با با نتیجه 6 بر 3 دانل واشینگتون از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر و امتیاز عالی ریچارد شرودر از آلمان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله بالیان گوراو از هند را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار در یک کشتی حساب شده با نتیجه 7 بر 5 اشرف آشیروف از کشور آذربایجان را از پیش رو برداشت و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 86 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه 11 بر 6 جاشوا مورودیون از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر 4 اسلام کاراتویف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله داویتی کوگواشویلی از گرجستان را با نتیجه عالی 14 بر 4 از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. فیروزپور در دیدار نهایی با نتیجه 10 بر صفر و امتیاز عالی از سد رحیم ماگامادوف از فرانسه گذشت و به مدال طلا رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم مهدی حاجیلوئیان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با با نتیجه ۱۰ بر صفر و امتیاز عالی موحامد گیمری از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر سرگئی سارگیسیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این با نتیجه ۱۰ بر صفر نیکولاس دی لانگی از آفریقای جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. حاجیلوئیان در این دیدار مقابل راکی الام از آمریکا با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 97 کیلوگرم علیرضا عبدالهی در دور نخست با امتیاز عالی 15 بر 4 مقابل چارالامپوس آفتوفوریدیس از یونان به برتری دست یافت. وی در دوم با نتیجه 9 بر 7 از سد سوسلان ژاگایف از روسیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 8 مغلوب پولات پولاتجی از کشور ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل رادو لفتر از مولداوی با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم علی اکبرپور در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ و امتیاز عالی ارسلانبک توردوبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی آندری بستایف از روسیه را با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نفسگیر با نتیجه ۸ بر ۵ از سد ویات هندریکسون از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. اکبرپور در این دیدار در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۴ بر ۴ از سد لیووا گئورگیان از ارمنستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- رمضان باگاوودینوف (روسیه) 2- موحامت کاراووس (ترکیه) 3- آسیل جان یسنگلدی (قزاقستان) و مانول خندزرتسیان (ارمنستان) ... 7- علی قلی زادگان (ایران)
61 کیلوگرم: 1- رحمان عموزاد (ایران) 2- روایندر (هند) 3- علیبگ علیبگوف (بحرین) و فئودور بالتویف (روسیه)
65 کیلوگرم: 1- شامیل ممدوف (روسیه) 2- زیراددین بایراموف (آذربایجان) 3- بکزات یرمکبای (قزاقستان) و بائو بارتلیت (آمریکا) 5- حسن عبادی (ایران)
70 کیلوگرم: 1- عرفان الهی 2- جبرئیل گادژیف (آذربایجان) 3- بریس آندونیان (آمریکا) و استانیسلاو اسوینوبویف (روسیه)
74 کلیوگرم: 1- کیگان اوتول (آمریکا) 2- نوردولت کانیشبای (قزاقستان) 3- یاش یاش (هند) و توران بایراموف (آذربایجان) ... 11- سبحان یاری (ایران)
79 کیلوگرم: 1- محمد نخودی (ایران) 2- اشرف آشیروف (آذربایجان) 3- بالیان گوراو (هند) و موحامد عبداله یف (قرقیزستان)
86 کیلوگرم: 1- امیرحسین فیروزپور (ایران) 2- رحیم ماگامادوف (فرانسه) 3- ساگادولا آگایف (آذربایجان) و ایسلام کارتویف (روسیه)
92 کیلوگرم: 1- راکی الام (آمریکا) 2- مهدی حاجیلوئیان (ایران) 3- پروتحویراج پاتیل (هند) و نیکولاس دی لانگ (آفریقای جنوبی)
97 کیلوگرم: 1- براکسون آموس (آمریکا) 2- پولات پولاتجی (ترکیه) 3- علیرضا عبداللهی (ایران) و دیپاک (هند)
125 کیلوگرم: 1- علی اکبرپور (ایران) 2- لیووا گئورگیان (ارمنستان) 3- آندری بستایف (روسیه) و کومار آنیرود (هند)

رده بندی تیمی: 1- ایران 178 امتیاز 2- روسیه 142 امتیاز 3- آمریکا 129 امتیاز 4- آذربایجان 122 امتیاز 5- هند 101 امتیاز 6- قزاقستان 72 امتیاز 7- ترکیه 62 امتیاز 8- ارمنستان 59 امتیاز 9- قرقیزستان 51 امتیاز 10- مولداوی 40 امتیاز

   *طلای جوانان جهان حس متفاوت تری نسبت به طلای نوجوانان جهان داشت امیرحسین فیروزپور کشتی‌گیر وزن 86 کیلوی تیم جوانان که مدال طلای نوجوانان جهان را هم در کارنامه‌اش دارد، پس از قهرمانی در جهانی روسیه گفت: قهرمانی در رده جوانان سخت تر از نوجوانان است و ارزش بیشتری برای من دارد.
امیرحسین فیروزپور کشتی گیر وزن 86 کیلوی ایران پس از کسب مدال طلای جهانی جوانان گفت: با زحمات کادر فنی و کشتی های خوب توانستم اول شوم. قهرمانی در جهان همیشه احساس خوبی دارد، برای دومین بار بود که این حس را تجربه می‌کردم.

فیروزپور افزود: پس از اینکه در جهانی نوجوانان قهرمان شده بودم، این بار هم توانستم در جهانی جوانان، طلا بگیرم. در روسیه طبق برنامه‌هایی که کادر فنی و مربیان تیم به ما دادند، پیش رفتیم و کشتی گرفتیم تا این موفقیت به دست بیاید.


فیروزپور درباره مقایسه طلای جوانان با نوجوانان جهان، افزود: البته دو رقابت نوجوانان و جوانان خیلی تفاوت دارد، در رده نوجوانان، سن مان کمتر بود اما در جوانان کار خیلی سخت‌تر است و قهرمانی در این رده با ارزش‌تر است.

دارنده مدال طلای جوانان جهان در وزن 86 کیلوگرم با اشاره به زحمات پدرش، اظهار داشت: از 7 سالگی کشتی را شروع کردم و پدرم باعث شد که این ورزش را انتخاب کنم و این مدال را مدیون زحمات پدر و مادرم هستم که تا امروز برای موفقیتم کشیده اند.

فیروزپور درباره برنامه آینده‌اش هم گفت: فعلا که می‌خواهم که در وزن ۸۶ کیلو بمانم و کشتی را در این وزن ادامه بدهم. دوست داشتم در پس از قهرمانی در جوانان جهان، به مسابقات جهانی بزرگسالان در نروژ بروم. اما در میادین دیگری که کادر فنی صلاح بدانند، شرکت خواهم کرد.   *مدال طلا را به مادرم و کمربند قهرمانی را به پدرم تقدیم می‌کنم علی اکبرپور پس از کسب مدال طلای سنگین وزن در جهانی جوانان در روسیه گفت: ممنون زحمات پدر و مادرم هستم و مدال طلا را به مادرم و کمربند قهرمانی را به پدرم تقدیم می کنم.

علی اکبرپور ملی پوش وزن 125 کیلوگرم تیم جوانان پس از قهرمانی در جهانی روسیه در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: نام مسابقات جهانی مشخص است و همه تیم‌های دنیا با قدرت و برای اینکه پتانسیل شان را نشان دهند، به این مسابقات می آیند، جهانی جوانان روسیه هم از این قاعده مستثنا نبود و سطح بسیار بالایی را شاهد بودیم که سبب شده بود رقابت های سختی پیش رو داشته باشیم.  

اکبرپور اظهار داشت: من به اذعان مربیان قرعه سختی داشتم اما توانستم با ۴ برد، مدال طلا را به دست بیاورم و خدا را به خاطر این موفقیت شکر می‌کنم، موفقیتی که ۸ سال برای آن زحمت کشیدم.

قهرمان جوانان جهان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، افزود: کسب مدال طلا در جهانی واقعا حس توصیف نشدنی دارد، به خصوص که اولین رقابت بین المللی و برون مرزی بود که شرکت می‌کردم و خدا را شکر می‌کنم که توانستم یک مدال خوش رنگ برای مردم ایران به ارمغان بیاورم. امیدوارم این مدال پله‌ای برای کسب مدال در جهانی بزرگسالان و المپیک باشد.

اکبرپور با اشاره به افرادی که در این موفقیت نقش داشته‌اند،گفت: اول از همه از خانواده‌ام، پدر و مادرم و کادر فنی تشکر می‌کنم که زحمات زیادی برای من کشیدند و دست بوس آنها هستم، مدالم را به مادرم و کمربند قهرمانی را به پدرم تقدیم می کنم.  


وی افزود: مربی سازنده و اولین مربی‌ام پدرم آقای مهدی اکبرپور است که یک تشکر ویژه و جداگانه از ایشان دارم و مدیونشان هستم.

دارنده مدال طلای سنگین وزن جوانان جهان، ادامه داد: ممنون کادر فنی و در راس آنها آقای محسن کاوه و مربی سنگین وزن‌ها آقای فردین معصومی و دیگر مربیان آقای حامد میرعمادیان، آقای احسان امینی و آقای آقاجانی هستم که ۵ ماه در اردوها تلاش بسیاری برای موفقیت‌مان کردند و بالای سر تیم بودند.   اکبرپور در پایان گفت: امیدوارم با کسب این مدال ذره ای از زحمات کسانی که از بچگی تا امروز برای من زحمت کشیده اند را بتوانم جبران کنم.   *فقط برای طلا به روسیه آمده بودم   رحمان عموزاد ملی‌پوش وزن ۶۱ کیلوگرم تیم جوانان پس از کسب طلای جهانی گفت: فقط برای قهرمانی و کسب مدال طلا به رقابت‌‌های قهرمانی جوانان جهان آمده بودم.
رحمان عموزاد ملی پوش وزن ۶۱ کیلوگرم تیم جوانان پس از کسب مدال طلا در جهانی روسیه در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: خیلی خوشحالم که در جهانی روسیه توانستم مدال طلا کسب کردم و دل مردم را شاد کنم و امیدوارم در رقابت‌های جهانی نروژ هم مدال آوری کنم تا بار دیگر حتی برای ذرره ای مردم را خوشحال کنم.  

عموزاد اظهار کرد: فقط برای کسب مدال طلا به روسیه آمده بودم و می‌خواستم قهرمان شوم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد و احساس خیلی خوبی دارم.   قهرمان جوانان جهان افزود: این موفقیت نتیجه آنالیزهای کادر فنی و مربیانم بود که توانستم با انجام دستورات تاکتیکی که به من دادند روی سکوی اول بروم.

عموزاد درباره رقابت بعدی که شرکت خواهد کرد هم گفت: مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم و هر جا کادر فنی صلاح بدانند، کشتی می‌گیرم و تمام تلاشم را برای مدال‌آوری انجام می‌دهم. مسابقات بعدی‌ام در جهانی بزرگسالان نروژ است که امیدوارم بتوانم یک مدال خوب کسب کنم.  

عموازد با اشاره به الگویش در کشتی خاطرنشان کرد: الگویم حسن یزدانی است، کشتی‌گیر با اخلاقی است و امیدوارم بتوانم راهش را ادامه بدهم.

وی در پایان درباره اینکه چطور شد کشتی را انتخاب کرد، گفت: کشتی را به واسطه بردار بزرگترم فرزاد که قهرمان آسیا شد، از نونهالی شروع کردم و به این رشته علاقه پیدا کردم و تا جایی که بتوانم مدال بگیرم، کشتی را ادامه می‌دهم.   به گزارش فارس، اعضای تیم ملی کشتی آزاد جوانان پس از کسب این قهرمانی تاریخی، ساعت ۱۵ فردا جمعه ۲۹ مردادماه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور باز می‌گردند.   انتهای پیام/۸۶۰۵۹/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی مازندران قهرمان جهان کشتی ایران قهرمان جهان شد کشتی گیران مازندرانی مرحله نیمه نهایی راه یافت راهی مرحله نیمه نهایی شد دیدار فینال راه یافت مرحله با نتیجه پیش رو برداشت پس از استراحت در دور دور دوم با نتیجه امیرحسین فیروزپور نتیجه ۱۰ بر صفر جهانی روسیه فدراسیون کشتی رئیس فدراسیون امتیاز عالی مدال طلا جهانی جوانان رحمان عموزاد کسب مدال طلا جوانان جهان علی اکبرپور مدال طلا دور نخست تیم جوانان محمد نخودی عرفان الهی یک کشتی کادر فنی دور اول مدال برنز مدال نقره مدال طلای پس از کسب دست یافت کشتی گیر رده بندی بر صفر یک مدال تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر

پیکار‌های ووشو جوانان دختر استان مازندران با شناخت نفرات و تیم‌های برتر در بابلسر به پایان رسید که در مجموع امتیازات تیمی آمل عنوان قهرمانی را کسب کرد و تیم‌های نور و عباس آباد به ترتیب بر سکوی دوم و سوم ایستادند.

در این دوره از مسابقات ۶۰ ووشوکار از شهر‌های مختلف استان در ۴ وزن به مدت یک روز در سالن ورزشی شهید قربانعلی اسماعیل زاده بابلسر رقابت کردند که نتایج انفرادی پیکار‌ها بدین شرح اعلام شد.

وزن ۴۸۔ کیلوگرم
مقام اول: فاطمه زهرا مالامیری
مقام دوم: مریم نائیجی
مقام سوم: کوثر سیاسرانی و بیتا گلپور

وزن ۵۲- کیلوگرم
مقام اول: یکتا ادیب
مقام دوم: غزل ایوبی
مقام سوم: ملیسا احمدی و زهرا سالارنیا

وزن ۵۶- کیلوگرم
مقام اول: ساغر حسین زاده
مقام دوم: فاطمه معصومه فلاح
مقام سوم: الینا حسن زاده و نازنین زهرا قزوینی

وزن ۶۰ کیلوگرم
مقام اول: بهار محمدزاده
مقام دوم: دینا کرد امیری
مقام سوم: زهرا خواجه و آیناز یدالله تبار

آئین اهدای جوایز نفرات برتر بخش انفرادی و تیمی با حضور مهدی خلیلی سوادکوهی رئیس هیات ووشو مازندران برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر
  • رزمی ایرانی جایگاه قهرمان پرآوازه جهان را تصاحب کرد
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • درخواست مازندران برای اضافه شدن ۳ کشتی‌گیر به اردو
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • سکوت دبیر و ادامه جولان چاقوکش‌ها در کشتی
  • بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا| صعود اسماعیلی به فینال با ناک‌اوت حریف؛ سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • بوکس امید و جوانان آسیا؛ صعود اسماعیلی به فینال، سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • ذوب آهن قهرمان بسکتبال دختران جوانان ایران
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد