Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا سلمانی عبیات کارشناس و پژوهشگر تاریخ عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه دشمنان اهل بیت (ع) همواره به دنبال وارد کردن مطالب انحرافی و تحریفی در موضوع کربلا بوده  و هستند، گفت: بنی امیه همواره سعی در وارد کردن مطالب تحریف شده در نهضت عاشورا داشته است تا بتواند هدف اصلی و اساسی امام حسین (ع) را تحت الشعاع قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه تاریخ عاشورا، گرانبهاترین دوره تاریخی در اسلام است، افزود: ابعاد فاجعه کربلا، دستگاه بنی امیه را مجبور به توطئه و دسیسه چینی در جهت تحریف مبانی کربلا کرد.

سلمانی عبیات اظهار داشت: وارد کردن برخی از مسائل همچون شخصیت موهوم ارینب، قصه غیر واقعی ازدواج حضرت قاسم (ع)، ماجرای آب‌آوردن حضرت عباس برای امام حسین (ع) در کودکی، نسبت دادن «شکستن سر» به حضرت زینب (س) از جمله تحریف‌های واقعه عاشورا هستند که همواره از سوی برخی به عنوان مطالب اساسی و صحیح نقل می‌شوند.

این پژوهشگر تاریخ عاشورا بیان کرد: نگارش مقاتل دارای تحریف از قرن دهم شدت بیشتری گرفت و کتاب‌هایی همچون روضة الشهدا نوشته واعظ کاشفی، اسرار الشهادة نوشته فاضل دربندی و مُحرِقُ القلوب اثر ملا احمد نراقی از مهم‌ترین آن‌ها است که باید مداحان با دقت بیشتری به بررسی منابع بپردازند و این مهم خطر قرمز آن‌ها باشد.

سلمانی عبیات با اشاره به اینکه خلاصه کردن نهضت عظیم کربلا در روضه‌های بی استناد، ظلم به این قیام بزرگ است، ادامه داد: علمایی همچون میرزای نوری در کتاب "لؤلؤ و مرجان" و علامه سید محسن امین در کتاب "التنزیه " و شهید مرتضی مطهری در کتاب حماسه حسینی به تبیین تحریفات عاشورا پرداخته اند که می‌توانند مرجع مناسبی برای مداحان و روضه خوانان باشد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واقعه عاشورا تاریخ عاشورا تاریخ اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر سلیمی در مراسم طرح مودت مدیران کاروان های حج وزیارت قزوین که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزارشد گفت: مهمترین دستاورد حج برای حاجیان، آمرزش گناهان و تحول و دگرگونی برای آنها است.

مدیر حج وزیارت استان قزوین تصریح کرد: حج لبیک به دعوت و ندای حضرت ابراهیم (ع) است که پس از بنای بیت‌الله الحرام، هر سوار و پیاده‌ای را از هر گوشه عالم به ادای مناسک حج و زیارت کعبه فرا می‌خواند.

سلیمی خاطرنشان کرد: حج فریضه‌‏ای ویژه و منحصر به‌فرد و جامع در معارف الهی و در برگیرنده تمامی عبادات است.

وی خاطرنشان کرد: حج مانند زکات و خمس، عبادتی مالی، همچون نماز عبادتی بدنی و قولی، همچون جهاد عبادتی عملی و وجودی و همچون روزه عبادتی امساکی است

مدیر حج وزیارت استان قزوین عنوان کرد: نشانه عبودیت محض و خضوع و خشوع خالص در پیشگاه حضرت حق است، از این‌رو این عمل برآورنده مهم‌ترین آرزوی بشر، یعنی فلاح و رستگاری است.

سلیمی بیان کرد: در حج تمتع همه چیز به نیت افراد بستگی دارد و تمام مناسک حج نشانه‌ای است و رمزی دارد

وی ادامه د اد: هر عبادتی در شرایطی مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار می‌گیرد که انسان به قصد رضای خدا و رسیدن به قرب او انجام بدهد. در حقیقت خلوص نیت است که شرط قبولی عبادت و طاعت ما به حساب می‌آید و سایر اعمال ما را به طبع خود، ناب و خالصانه می‌کند

کد خبر 6092756

دیگر خبرها

  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای برای انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • دست‌کم گرفته‌ شده همچون آلبرتو جیلاردینو؛ بقای جنوا در سری آ به راحتی تضمین شد
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم