Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@11:44:50 GMT

چین به برداشت از ذخایر نفت ادامه داد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۷۱۸۳

چین به برداشت از ذخایر نفت ادامه داد

به گزارش ایسنا، کلاید راسل، مقاله نویس رویترز بر مبنای آمار رسمی چین برآورد کرد این کشور در ماه ژوییه احتمالا ۲۲۳ هزار و ۷۰۰ بشکه نفت از ذخایرش برداشت کرده است. این محاسبه بر اساس برآورد واردات نفت چین به علاوه تولید داخلی و کسر آن از تولید پالایشگاهی بوده است.

این برآورد نشان می دهد که تولید پالایشگاهی چین حدود ۲۲۳ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز بالاتر از مجموع آمار واردات و تولید داخلی نفت در ژوییه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان ذخایر نفت استراتژیک و تجاری چین همواره هدف حدس و گمانه زنی بوده است زیرا پکن آمار مربوط به ذخایر نفت خود را منتشر نمی کند.

پالایشگاههای نفت چین سال گذشته از قیمتهای بسیار ارزان بهره برداری کرده و تا ابتدای امسال حجم بالایی نفت وارد کردند. اما افزایش قیمت نفت در سه ماهه دوم روند خرید چین را آهسته کرد و در ماه ژوئن به رکورد پایین ۹.۷۷ میلیون بشکه در روز رساند. واردات چین در ژوییه بهبود یافت و به ۱۰.۰۷ میلیون بشکه در روز رسید با این حال همچنان پایین تر از میزان واردات در ژوییه سال ۲۰۲۰ بود که این کشور ۵۱.۲۹ میلیون تن نفت خریداری کرده بود.

تحلیلگران شامل شرکت ریستاد انرژی و شرکت ICIS برآورد می کنند که اقدام اخیر چین برای محدود کردن واردات و دریافت مالیات از پالایشگاههای خصوصی و همچنین قیمتهای بالاتر نفت در سال میلادی جاری ممکن است باعث ثابت ماندن یا افزایش اندک واردات نفت چین در سال ۲۰۲۱ شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آماری که اوایل هفته جاری منتشر شد، نشان داد که تولید پالایشگاهی چین در ژوییه به پایینترین سطح از ماه مه سال ۲۰۲۱ رسیده است که ناشی از کاهش تولید سوخت توسط پالایشگاههای خصوصی در پی اختصاص سهمیه واردات کمتر در نیمه دوم سال و ضعیف شدن حاشیه سود پالایش بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی عاشورا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی ذخایر نفت چین تولید پالایشگاهی محرم افغانستان اشرف غنی عاشورا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد

سعداله منصوری سطح کشت کلزا را بالغ بر ۱۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: انتظار داریم سطح برداشت دانه کلزا نزدیک به ۱۳۰ هزار هکتار باشد که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۰ هزار هکتار افزایش را نشان دهد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از ۱۶۰ هزار هکتار سطح زیرکشت کلزا، نزدیک به ۵۰ تا ۵۵ هزار هکتار آن در اراضی دیم و مابقی در اراضی آبی است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در کشور ۱۱۰ هزار هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: در نهایت از سطح ۸۸ هزار هکتار حدود ۱۴۰ هزار تن کلزا برداشت شد.

منصوری تناسب قیمت تضمینی این محصول در مقایسه با گندم، توزیع به موقع نهاده‌ها و بذر و وعده به موقع پرداخت پول محصول تحویلی کشاورزان با مرجع مشخص را از دلایل استقبال کشاورزان از کشت کلزا در سال زراعی جاری دانست.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی دانه‌های کلزا، گفت: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی و انجمن صنایع روغن‌کشی ایران انجام می‌شود و نقش نهادهای دولتی اعم از سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولتی ایران حداقل خواهد بود و اگر در منطقه‌ای بخش خصوصی برای خرید ورود نکرد، این نهادها اقدام به خرید تضمینی خواهند کرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد که ورود بخش خصوصی در موضوع خرید کلزا با روند منطقی و معقول پیش برود و پرداخت بهای محصول کلزاکاران با حمایت دست‌اندرکاران سپری شود و بتوان با اطمینان خاطر برای برنامه کشت سال زراعی آینده آماده شد.

او با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های کلزا از مزارع کشور گفت: در استان‌های کرمان، هرمزگان، خوزستان و ایلام برداشت آغاز شده و تاکنون روند خوبی داشته است.

منصوری افزود: در استان‌های ایلام و خوزستان، زارعانی که محصول‌شان را تحویل داده‌اند، ۲۰ درصد بهای محصول را دریافت کرده‌اند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها، حدود نیمی از سطح زیر کشت کلزا در استان ایلام و حدود ۳۰ درصد مزارع استان خوزستان تاکنون برداشت شده است.

او در مورد توزیع بذر کلزا گفت: امسال نزدیک به ۲ هزار تن بذر کلزا میان کشاورزان توزیع شد که از این میزان حدود ۷۰ درصد بذر هیبرید تولید داخل و مابقی بذر آزاد افشان بوده و به میزان محدودی هم بذر هیبرید وارداتی برای ایجاد تنوع ارقام داشته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول