Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ سید هادی نبی‌زاده درخصوص روند تجارت میان کشور ایران و افغانستان با توجه به حضور طالبان در این کشور اظهار کرد: تجارت میان کشور ایران و افغانستان، یک تجارت در هم تنیده است. مصرف و نیازها به گونه‌ای نیست که با تغییر حکومت تجارت بین این دو کشور قطع شود.

وی با اشاره به کاهش روابط تجاری میان ایران و افغانستان افزود: با وجود شرایطی که بر کشور افغانستان حاکم است و اینکه ثباتی در این کشور وجود ندارد و با توجه به شرایط مرزی و مشکلاتی که در مرز میان ایران و افغانستان وجود دارد، تجارت میان این دو کشور افت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این مشکلات طبیعی است که تجارت مانند گذشته برقرار نباشد و کاهش یابد.

رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان (شعبه خراسان رضوی) خاطرنشان کرد: زمانی که در افغانستان ثبات نسبی به وجود آید تجارت نیز مانند گذشته برقرار خواهد شد. با برقراری امنیت در کشور افغانستان تجارت نیز مانند قبل از سر گرفته می‌شود.

نبی‌زاده با بیان اینکه «وضعیت فعلی افغانستان در دراز مدت تاثیری بر روند تجارت میان ایران و افغانستان نخواهد گذاشت»، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از نیازهای مصرفی افغانستان از طریق تجارت با ایران تامین می‌شود و تکنولوژی، ماشین‌آلات و ... به افغانستان فرستاده می‌شود، این ارتباط به محض ایجاد ثبات در افغانستان مجددا برقرار می‌شود.

وی افزود: در همه جای دنیا روابط دیپلماتیک و تجارت به هم ارتباط دارند. مسائل دیپلماتیک نیز در این زمینه اثر گذار خواهد بود و در این زمینه کمک خواهد کرد.

پربیننده ترین تیبا ۲، ۱۶۰ میلیون تومان شد + جدول پراید ۱۴۹میلیون شد/ قیمت ساینا، کوییک و تیبا + جدول قیمت پراید کارکرده امروز ۱۴۰۰/۵/۲۷ قیمت جدید انواع پژو + جدول ارزان ترین لاستیک های بازار چند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالبان میان ایران و افغانستان تجارت میان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود

وزارت دفاع طالبان با رد ادعای ارتش پاکستان مبنی بر نقش افغانستان در ناامنی‌های این کشور گفت داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهارات ارتش پاکستان مبنی بر اینکه حمله به مهندسان چینی در خیبرپختونخوا در افغانستان طراحی شده بود، را ادعایی غیرمسئولانه و به دور از واقعیت خواند.

بیانیه افزود: خیبرپختونخوا در منطقه‌ای قرار دارد که تحت پوشش شدید امنیتی ارتش پاکستان قرار دارد، هدف قرار دادن اتباع چینی در آنجا نشان دهنده ضعف ارگان‌های امنیتی و یا دست داشتنم آنها در این حمله است که در هر دو صورت مسئولیت آن متوجه پاکستان می‌شود.

«عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان اظهار داشت: ما انگشت انتقاد گرفتن به‌سوی افغانستان در قبال چنین واقعات را تلاش ناکام به هدف جلب و توجه از حقایق می‌دانیم و به‌شدت رد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امارت اسلامی دراین‌باره به چین اطمینان داده و آنها نیز از این حقیقت آگاه شده‌اند که افغان‌ها در چنین موضوعاتی دخیل نیستند.

کشته شدن بیش از 400 نفر توسط داعش در افغانستان و پاکستاناتهام افغانستان به پاکستان در همکاری با داعشرسانه افغان: حضور گسترده داعش در پاکستان تهدید بزرگی برای افغانستان و منطقه است

خوارزمی افزود: ما مواردی داریم که خوارج داعشی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و از خاک پاکستان علیه خاک ما استفاده شده و رویداد از آن کشور طرح‌ریزی می‌شود. پاکستان باید دراین‌باره پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت دفاع طالبان در انتها نوشت: ما ثبات و امنیت پاکستان را به نفع افغانستان و منطقه می‌دانیم و به برادری و روابط حسن میان مردم افغانستان و پاکستان همچنان باور داریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند