Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سایه کرونا ماه‌هاست بر آسمان ایران و دنیا سایه انداخته و هیچ فردی نیز از این ویروس وحشی در امان نیست و اکنون ماه‌هاست ویروس کرونا با مردم دنیا عجین و عضوی از خانواده ما شده است؛ با شیوع کرونای دلتا، شمار جان‌باختگان کرونا درحال افزایش است اما در شرایط فعلی تنها راه مقابله با این بحران، اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات بهداشتی است زیرا عادی‌انگاری با توجه به مسری بودن بالای ویروس کرونا می‌تواند به فاجعه انسانی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت انتقال ویروس دلتا در مقایسه با سایر گونه‌های کرونا ۶۰ برابر بیشتر و به دنبال آن عفونت‌زایی و درگیری ریوی آن نیز به مراتب بالاتر است، بدین ترتیب در شرایط فعلی اقدامات پیشگیرانه مهم‌ترین گام برای کاهش شیوع این ویروس است؛ مردم مهم‌ترین سهم را در کاهش تبعات ویروس کرونا دارند و در شرایط شیوع موج پنجم کرونا، که بخش عمده‌ای از کشور را درگیر کرده است، هیچ چیز به اندازه احساس مسؤولیت عمومی در رعایت نکات بهداشتی نمی‌تواند به این بحران پایان دهد.

در این روزهای سخت و پراسترسی که کرونا شیوع بسیاری پیدا کرده و اثرات مختلفی بر سلامت و روان افراد جامعه گذاشته و با وجود همکاری و تلاش کادر درمان، اما شاهد رعایت نکردن مقررات و اصول بهداشتی از سوی برخی افراد جامعه در مقابله با این ویروس خطرناک و کشنده هستیم.

تخت‌های آی‌سی‌یو در استان‌ اصفهان و شهرستان‌های آن پر شده‌اند و تخت‌های بستری بیمارستانی در آستانه اشباع هستند، اوضاع تا حدی بحرانی است که طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان در نامه‌ای به تشریح وخامت اوضاع بیمارستان‌های استان پرداخت و برای همکاری همه جانبه از همه دانش‌آموختگان رشته‌های پزشکی، پرستاری، مامایی و پیراپزشکی طلب یاری کرد.

وی در این نامه عنوان کرده که با وجود اینکه تمام کارکنان خدوم و ایثارگر بهداشت و درمان جانفشانی را به اوج رسانده‌اند، متأسفانه همچنان سیل بیماران کووید نیازمند خدمت به سوی بیمارستان‌ها سرازیر است؛ از این رو به ناچار به صراحت و روشنی اعلام می‌دارم که ظرفیت همه بیمارستان‌ها تقریباً در همه شهرستان‌های استان از مرز اشباع گذشته و دیگر پزشک و پرستاری برای پر کردن شیفت‌ها در بخش‌های جدیدی که در تدارک راه‌اندازی آن‌ها هستیم وجود ندارد.

چنگیز بیان کرد: بسیاری از همکاران شاغل بیمار شده و خود بستری و تحت مراقبت‌اند، حتی در نقل و انتقال امدادخواهان با کمبود راننده آمبولانس و تکنسین فوریت‌ها مواجهیم، امروز وظیفه انسانی و حرفه‌ای ما فارغ از سلیقه‌ها و گرایشات مختلف حکم می‌کند که برای نجات جان هموطنان‌مان با تمام وجود و به هر نحو ممکن اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان تصریح کرد: من به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان از هر دانشجو و دانش‌آموخته پزشکی، پرستاری، مامائی، فوریت‌ها، اتاق عمل، هوشبری و دیگر رشته‌های پیراپزشکی که در این راه کمکی از ایشان ساخته، استمداد می‌کنم تا بلکه در این روزگار سخت با تشریک مساعی و اهتمام جمعی تلاش کنیم تا از تلف شدن جان‌های بیشتر و داغدار شدن پدران، مادران، همسران و فرزندان دل‌نگران بیماران کووید تا حد ممکن جلوگیری شود.

اما اوضاع در شهرستان شهرضا نیز فوق بحرانی است و بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا دیگر تختی برای بستری بیماران کرونایی ندارد و در اوج بحران کرونا کمبود کپسول اکسیژن بیداد می‌کند و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا و رئیس بیمارستان‌های شهرضا از مردم درخواست کردند به منظور کمک به بیماران کرونایی نسبت به اهدای کپسول اکسیژن به بیمارستان اقدام کنند و مردم و هیأت‌های مذهبی در این ایام نذر نفس کنند.

جولان مرگ کرونایی در جوانان شهرضا

حجت‌اله تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به وضعیت کرونا در شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر بالاترین آمار بستری را طی یک و نیم سال گذشته از شیوع کرونا در شهرضا داشته‌ایم در حالی که آمار مراجعان سرپایی در مرکز منتخب درمان کرونا بسیار زیاد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اینکه وضعیت شهرضا از نظر شیوع بیماری کرونا بسیار وخیم است و تعداد بیماران بستری از مرز ۱۶۰ بیمار گذشته است، افزود: به طور قطع بیماران بستری کرونایی تا فردا به محدوده ۲۰۰ بیمار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تناسب تعداد تخت بیمار با پزشک و پرستار و بهیار به نحوی است که رسیدگی کم و رمق و توان از پرستار و پزشک گرفته شده است و شرایط بسیار سختی در بیمارستان حاکم است، گفت: با این وضعیت و با وجود کمک مراکز مختلف شهرستان به بیمارستان، روزهای آینده وضعیت بحرانی در بیمارستان به خاطر تعدد بیمار حاکم خواهد شد و افزایش تعداد بیماران فقط به خاطر توجه نکردن به مسائل پیشگیری بیماری کرونا است.

تنهایی ادامه داد: امروز و روز گذشته در سطح شهر در بعضی از مکان‌ها جوانان بسیاری در بحث علامت‌کشی در هیأت‌ها بدون رعایت پروتکل‌ها و جمعیت فشرده مشاهده شدند و به تذکرهای بهداشتی اصلا توجه نمی‌کنند که یک فاجعه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه سن مرگ در اثر کرونا در شهرضا پایین آمده است، بیان کرد: مرگ در سنین ۲۱ و ۳۴ و ۳۸ سال طی روزهای گذشته در اثر کرونا داشته‌ایم در حالی که تا چند روز قبل از مرگ وضعیت جسمی سالم و خوبی داشتند، واقعیت را باید پذیرفت تنها راه کاهش آمار مرگ و بهترشدن شرایط فقط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در هر گونه جمع و جماعت است.

وی عنوان کرد: با توجه به وضعیت بیمارستان و درمانگاه سرپایی در شهرضا اعلام بحران و هشدار می‌کنیم و از تمامی شهروندان عاجزانه خواهش می‌کنیم با رعایت پروتکل‌ها پرسنل بهداشت و درمان در بیمارستان را یاری کنند.

تنهایی با تأکید بر اینکه شرایط بسیار سخت و بحرانی است و به ماندن در خانه تا بهتر شدن وضعیت به پرسنل بهداشت و درمان کمک کنید، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی شهرستان شهرضا و افزایش تعداد مراجعان و موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در حال حاضر با کمبود شدید مانومتر و کپسول اکسیژن در بیمارستان مواجه هستیم و از شهروندان درخواست داریم با اهدا و یا امانت کپسول اکسیژن، بیماران کرونایی و بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا را یاری کنند.

در ماه محرم نذر سلامت کنید

سید مهدی دیباجی، رئیس بیمارستان شهرضا با بیان اینکه روند افزایشی بستری بیماران همچنان ادامه دارد، گفت: هر هفته دو جلسه کمیته بحران برای تصمیم‌گیری و تأمین تخت بستری در بیمارستان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه آی سی یو بیمارستان امیرالمؤمنین با افزایش ۶ تخت به ۱۸ تخت قبلی در مجموع با ۲۴ تخت به پذیرش بیماران بدحال و نیازمند مراقبت ویژه اختصاص دارد، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ نفر بیمار بستری داریم که به موازات آن از پذیرش بیماران غیرکووید معذوریم.

دیباجی با بیان اینکه کادر درمان از شهروندان انتظار دارند در این ایام فقط و فقط شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند، بیان کرد: از مردم انتظار داریم نذورات خود را در این ماه نذر بهداشت و سلامت مردم کنند و بهترین حالت برای اهدای نذورات پرداخت وجه نقدی است که در کمیته ۷ نفره فنی بیمارستان بر روی سر جمع مبالغ اهدایی تصمیم‌گیری می‌شود.

هشدارهایی که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد 

به گزارش فارس، دلتا ویروس در کشور بیداد می کند؛ ابتلاها خانوادگی است و بیماران زیادی در جستجوی بیمارستان و دارو سرگردانند؛ روند تصاعدی مرگ‌ها هم روزگار تلخی را برای هموطنان رقم زده است و شمار بیماران بدحال در آی‌سی‌یو، از وضعیت اسفناکی در روزهای پیش رو حکایت دارد، بیشتر از یک ماه است که سویه دلتا ویروس با سرعت هر چه تمام در کشور در حال پیشتازی و جابه‌جایی رکوردهاست؛ به طوری که در چند روز گذشته با اعلام مرگ‌های رسمی نیم هزار نفری، از سیاه‌ترین روزهای کرونایی کشور از ابتدای پاندمی تاکنون بود.

با توجه به وضعیت کنونی و شواهد موجود میزان مرگ و میر کرونا در روزها و هفته‌های آینده از میزان فعلی هم به مراتب بیشتر می‌شود و واقعاً وضعیت بسیار خطرناکی است؛ وقتی تخت‌های آی سی یو بیمارستان‌ها پر می‌شود، معنای آن این است که تعداد بیماران با حال وخیم زیاد شده و از بین کسانی که لوله تراشه برای تنفس مصنوعی به حلقشان می‌گذارند حدود ۸۰ درصد فوت می‌کنند و این یعنی فاجعه.

تنها راه عبور از این وضعیت حاد و خطرناک این است که به جز توصیه‌های قبلی مبنی بر فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از حضور در دورهمی‌ها و تجمع‌ها دوری کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا کپسول اکسیژن نذر نفس رعایت پروتکل ها بهداشت و درمان بیمارستان ها کپسول اکسیژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس

به گزارش همشهری آنلاین ،قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.

چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد…

قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…

یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

کد خبر 847238 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد