Web Analytics Made Easy - Statcounter

"زکی انوری" بازیکن 19 ساله تیم فوتبال جوانان افغانستان یکی از دو نفری بوده که در حادثه سقوط از هواپیمای ترابری ارتش آمریکا در فرودگاه کابل جان باخته است.


به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان، وزارت تربیت بدنی و ورزش افغانستان این خبر را اعلام کرده است.


در روز حادثه در یکشنبه گذشته جمعیتی بالغ بر صدها شهروند افغانستانی با هجوم به یک فروند هواپیمای ترابری نظامی ارتش آمریکا که روی باند فرودگاه کابل در حال آماده سازی برای پرواز بود، تلاش کردند به هر نحو که شده سوار هواپیما شوند تا از دست طالبان که در همان روز شهر کابل را تصرف کرده بود، فرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زکی انوری نیز که سوار بر بال های هواپیما شده بود پس از برخاستن هواپیما از روی باند هواپیما از ارتفاعی زیاد به روی باند سقوط کرده و جان داده است.

مقامات وزارت دفاع آمریکا نیز تایید کردند بخشی از اجزای بدن این بازیکن را پس از نشستن هواپیما در فرودگاه دوحه قطر در محفظه چرخ هواپیما پیدا کرده اند.

خانواده این فوتبالیست جوان گفته اند پیکر او را بدون دست و پا تحویل گرفته اند.


انوری 19 ساله در دوره اشغال افغانستان از سوی آمریکا و پس از سقوط حکومت اولیه طالبان به دنیا آمده بود.


او در آخرین پست فیسبوکی خود نوشته است:" تو نقاش زندگی خود هستی .پس بوم نقاشی ات را به کسی نده."


هنوز از سرنوشت چند جوان افغانستانی که در روز حادثه در فرودگاه کابل حضور یافته بودند، اطلاعی در دست نیست.

در روز حادثه هزاران شهروند افغانستانی پس از تسلط آسان طالبان بر پایتخت افغانستان با شنیدن شایعه خارج کردن 20 هزار شهروند افغانستانی بدون بلیت و ویزا از فرودگاه کابل، به سمت فرودگاه هجوم بردند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»

بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در افغانستان میزبان یک رویداد ویژه بود، روزی که هزاران زن و دختر در قصر دارالامان حضور یافتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نخستین بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل شاهد رویدادهای ویژه‌ای بوده است، از بازدید مقامات مختلف داخلی و خارجی گرفته تا برگزاری جشن تکلیف دخترانه و حضور قاریان بین‌المللی از ایران که جلوه‌ای از همدلی دو کشور بود.

همچنین در تازه ترین رویداد، این نمایشگاه بزرگ شاهد روزی بود که هزاران زن و دختر با حضور در قصر دارالامان از غرفه‌های مختلف بازدید کردند.

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی و برخی شخصیت‌های خارجی در کابل گشایش یافت.

میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابلگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بوئینگ ۷۶۷ بدون چرخ جلو با دماغه در فرودگاه استانبول نشست!+ فیلم
  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول+فیلم
  • فرود اضطراری هواپیمای بدون چرخ در استانبول (فیلم)
  • این جنگنده ایرانی را با اف ۳۵ و اف ۲۲ مقایسه نکنید
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود