Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای امسال به علت جولان کرونا و بالارفتن آمار بیماران بستری به صورت متفاوت در دزفول برگزار شد.

پرچم‌های سیاه، دیوارهای شهر و خانه‌های مردم دزفول را سیاه‌پوش کرده و عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت (ع) در کوچه پس کوچه‌های شهر موج می‌زند.

عزادارانی که در سال‌های گذشته با برپایی تکیه و هیات ارادت خود به سرور و سالار شهیدان را نشان می‌دادند امسال برای حفظ جان خود و خانواده‌هایشان، مراسم عزاداری را تا حد ممکن محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته و علم گردانی و هرگونه مراسم چوب زنی  طبق دستور ستاد کرونا در دزفول ممنوع و عزاداران موظف شدند برای حفظ سلامت شهروندان در فضایی باز و با رعایت فاصله اجتماعی عزاداری کنند.
هیات‌هایی که قصد برگزاری مراسم عزاداری داشتند با رعایت فاصله اجتماعی و در نظر گرفتن محل نشستن برای عزاداران سعی کردند ضمن برگزاری عزای حسینی سلامت خود و دیگر عزاداران را نیز حفظ کنند.
بقعه رودبند که هر سال صبح عاشورا میزبان  ازدحام جمعیت عزادار و علم گردانی بود با بسته شدن مسیر امسال را در سکوت گذراند.
خیابان‌های دزفول که هرسال در روز تاسوعا و عاشورا پر از جمعیت عزادار سینه زن و زنجیرزن بودند امسال خلوت و با عزاداری محدودی همراه بودند.
البته برخی عزاداران هم توجه کمتری به پروتکل‌های بهداشتی داشتند و برخلاف دستورالعمل‌ها اقدام به دسته روی کردند.

بنا به گفته رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول، عزاداران حسینی که علاقه زیادی به برگزاری عزاداری داشتند ضمن اخذ مجوز به صورت ثابت مقابل هیات یا مسجد و در فضای باز اقدام به عزاداری کردند.

حجت الاسلام احسان خاکی بیان کرد: برگزاری برخی از این آیین‌ها به علت استقبال عزاداران با ازدحام جمعیت همراه بود که تذکرهای لازم داده شد و با همکاری مردم و مسوولان هیات‌ها موارد برطرف شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول نیز گفت: وزارت بهداشت پارسال و امسال پروتکل‌های محرم و صفر را در قالب دستورالعمل‌هایی تهیه و توسط فرمانداری به هیات‌های عزاداری ابلاغ شدند و از آنها خواسته شد برای حفظ سلامت مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

محمدعلی شفیعی افزود: طی ۱۰ روز اخیر بازرسی‌های میدانی روزانه و شبانه از مراکز عزاداری، تکیه‌ها، مساجد و مراکز پخت نذری انجام و گزارش تخلف بهداشتی به فرمانداری و تبلیغات اسلامی ارائه شد.

وی تخلف بهداشتی عزاداران حسینی در دزفول را محدود دانست و اظهارداشت: موارد تخلف نیز با همکاری‌های صورت گرفته برطرف شدند.

بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، افزون بر ۲۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ این شهرستان بستری هستند و تمام فضا به این بیماران اختصاص یافته است.
وضعیت کرونا در دزفول قرمز شده و طبق دستور  ستاد کرونا از ۲۵ تا ۳۰ مردادماه تعطیل شده است.
امید است به زودی واکسیناسیون کرونا در دزفول  تکمیل شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد و آیین‌های عزاداری محرم در محیطی سالم و به دور از استرس و نگرانی برگزار شوند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مهدی لعل بار گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط ستاد مردمی بیل گردانی شهر نیم‌ور، همچون سال‌های گذشته، نمایش کشاورزی، نمایش لایروبی و رژه بیل‌دار‌ها و بیل گردانی از بخش‌های مراسم سال جاری خواهد بود.

او ادامه داد: به‌منظور ترغیب نسل جوان و پشتوانه‌سازی بیل گردانی برای سال‌های آتی، مسابقات بیل گردانی در سطح نونهالان و نوجوانان برگزار خواهد شد و نفرات اول تا سوم این مسابقات نیز در مراسم امسال بیل گردانی خواهند کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات افزود: علاوه بر ستاد مردمی بیل گردانی، شهرداری، شورای اسلامی شهر نیم‌ور و میراث‌فرهنگی در پاسداشت این مراسم باستانی همکاری و مشارکت دارند.

لعل بار عنوان کرد: این مراسم در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است و این مراسم هر سال با هدف احیاء ورزش پهلوانی سنتی در اواخر فروردین و یا اوائل اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان