Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر ساله در ماه محرم و صفر که مراسم عزاداری در کشور برگزار می‌شود، تقاضای ظروف یکبار مصرف نیز در بازار افزایش می‌یابد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا از اواخر سال ۱۳۹۸ و تقاضای مسئولان که از مردم خواسته بودند نذورات خود را به صورت خام به دست نیازمندان برسانند و برای جلوگیری از تجمع برای دریافت نذورات، غذای پخته توزیع نشود، انتظار می‌رفت که تقاضای این محصولات در بازار کاهش یابد که در سال گذشته چنین چیزی محقق نشد و امسال هم تقاضا کاهش جزئی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید رحیم مقیمی اصل اظهار کرد: دولت باید از یک ماه قبل برای آستانه ماه محرم پیش بینی و مواد اولیه بیشتری توزیع می‌کرد. اما حالا به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه‌ای که یک ماه پیش با قیمت ۴۰ هزار تومان کسی آن را نمی‌خرید، به کیلویی ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته وی طی یک ماه گذشته نسبت به ماه قبل از آن، قیمت مواد اولیه دو برابر شده، چراکه عرضه مواد اولیه کاهش داشته است. این در حالی است که فقط ۱۰ درصد مواد پتروشیمی وارداتی است و مابقی در داخل تولید می‌شود. این مشکل مربوط به همه محصولات پلاستیکی از جمله سفره، کیسه پلاستیک و غیره است، نه فقط ظروف پلاستیکی، بنابراین نمی‌توان افزایش قیمت را به ماه محرم ربط داد. اما با توجه به این مشکلات حالا کمبودهایی هم در بازار ظروف پلاستیکی وجود دارد.

این فعال بخش فروشندگان پلاستیک و نایلون با بیان اینکه تقاضای ظروف یکبار مصرف در آستانه محرم نسبت به سال‌های قبل فقط ۱۰ درصد کاهش داشته، تصریح کرد: ممکن است به دلیل شرایط اقتصادی نوع غذاهایی که نذر می‌دهند تغییر کند، اما به هر حال تقاضا ظروف پلاستیکی تغییر چندانی نکرده است.

وی همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا تعزیرات به این گرانی‌ها ورود پیدا نمی‌کند؟

پربیننده ترین جهش های متعدد کرونا در راه است مراسم خاکسپاری فرشته طائرپور +عکس کدام کشور بیشترین واکسن کرونا را به ایران صادر کرد؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۵/۲۸) امید ایران برای از بین بردن کووید با تولید واکسن داخلی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ظروف پلاستیکی مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 قیمت طلا به شرح زیر است:

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۱۹ (دو هزار و سیصد و نوزده) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۵۵ درصدی داشته است.


آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۴۵۲,۲۰۰ (سه میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار و دویست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۴,۹۵۴,۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.


قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امرو

نیم سکه، امروز به ۲۴,۲۰۰,۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۸۲ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۲۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۵,۴۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و چهارصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۱.۳۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۷,۳۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و سیصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود