Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@05:11:56 GMT

احتمال بمب گذاری در نزدیکی کنگره آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۸۴۷۶

احتمال بمب گذاری در نزدیکی کنگره آمریکا

پلیس پایتخت آمریکا اعلام کرد پس از دریافت گزارشی از حضور یک خودرو مشکوک در مجاورت کتابخانه کنگره، این ساختمان تخلیه شده است.

به گزارش مشرق، پلیس پایتخت آمریکا اعلام کرد در حال بررسی یک وانت مشکوک در مجاورت کتابخانه کنگره آمریکا است. به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس» به نقل از دو مأمور پلیس، احتمال می‌رود در این خودرو دستگاهی انفجاری کار گذاشته شده باشد و به همین منظور، ساختمان کتابخانه تخلیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مقابله مجلس نمایندگان آمریکا با زورگویی اپل و گوگل

همچنین پلیس واشنگتن دی‌.سی در پیامی توئیتری نوشت: «پلیس پایتخت آمریکا در حال رسیدگی به گزارش یک خودرو مشکوک در مجاورت کتابخانه کنگره است».

در این پیام توئیتری آمده است: «لطفاً از این منطقه دور بمانید و این حساب کاربری را برای آخرین اطلاعات دنبال کنید».این خبر در حالی منتشر می‌شود که سال گذشته نیز دو بمب لوله‌ای در مجاورت دفاتر اصلی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در مجموعه کنگره، کشف و خنثی شده بود.

«مایکل شروین» سرپرست داستانی واشنگتن در این باره گفت بمب‌های لوله‌ای در نزدیک دفتر حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در واشنگتن کار گذاشته شده بود که چاشنی‌های انفجاری و تایمر داشتند.

همزمان با این بمب‌گذاری و در حالی که کنگره آمریکا در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره حمله کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کنگره امریکا بمب گذاری اخبار داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 

یک مقام ارشد حماس می‌گوید که پیشنهادی که از سوی طرف صهیونیست در مذاکرات دریافت کرده تغییر خاصی را در مواضع آن نشان نمی‌دهد و اگر «اصلاحات اساسی» در آن ایجاد نشود، احتمال توافق پایین خواهد بود. 

به گزارش تایمز اسرائیل، این مقام حماس در خصوص طرح مذکور گفت: «پیشنهاد طرف اسرائیلی که ارائه شده تغییر اساسی در موضع آن را نشان نمی‌دهد. این طرح پاسخ واضحی به مشکل عقب‌نشینی [اشغالگران از غزه] و آتش‌بس کامل نمی‌دهد». 

گفتنی است، صبح امروز (شنبه) خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات را دریافت کرده و پس از اتمام بررسی‌ها، پاسخ متقابل آن را اعلام خواهد کرد. 

گفته شده این پیشنهاد پیش‌تر به میانجیگران مصری و قطری تحویل داده شده بود. 

مهم‌ترین خواسته‌های حماس در مذاکرات، برقراری آتش‌بس دائمی و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه بوده است. 

به تازگی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از حماس خواسته‌اند توافق روی میز را بپذیرد. با این حال این جنبش اعلام کرده که به خواسته‌های اصلی خود پایبند است و تحت فشار آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • ببینید | استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ اسرائیل آماده جنگ می‌شود؟
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • کشف بمب فعال جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه ماینتس!