Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:56:52 GMT

ندای یا حسین در اروپا طنین انداز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۸۵۹۵

ندای یا حسین در اروپا طنین انداز شد

به گزارش ایرنا، عزاداران حسینی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از ملیت های مختلف با سر دادن نوحه و سینه زنی در روز عاشورای حسینی عزاداری نمودند.

این عزاداران حسینی شامل قومیت‌های ایرانی، عراقی، لبنانی، افغانی و سایر جوامع شیعی مقیم کپنهاگ (دانمارک)  بودند و با حضور خود بیست و پنجمین سال برگزاری مراسم موسوم به "روز حسین" در اروپا را گرامی داشته و نسبت به اهل بیت پیامبر اسلام و شهدای کربلا ادای احترام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راهپیمایی بانوان مسلمان حضور پر رنگی داشته و اشعار مذهبی به زبان دانمارکی بیان می شدند. این مراسم از ساعت ۱۴ از یکی از مراکز شهری کپنهاگ آغاز و تا محله نوروبرو و مسجد امام علی علیه السلام در ساعت ۳۰/ ۱۵  خاتمه یافت.

در هلند هم مراسم بزرگ عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا در فضای باز موسوم به مالیفلد در مرکز شهر لاهه هلند با حضور بیش از هزار نفر از شیعیان از ملیت‌های مختلف برگزار شد.

همچنین در انگلیس عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) بعد ازظهر امروز (پنجشنبه) در 'هاید پارک کورنر' لندن تجمع و سپس به سمت مجمع جهانی اسلامی راهپیمایی کردند.

در جریان تجمع سوگواران حسینی در 'هایدپارک کورنر'، سخنرانان درباره قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و اهداف آن امام همام برای حفظ قرآن ودین و امر به معروف ونهی از منکر و مصیبت آن حضرت و خانواده و یاران ایشان در روزهای تاسوعا و عاشورا سخن گفتند.

شماری از فعالان مدنی مسیحی نیز طی سخنانی، حملات تروریستی اخیر در انگلیس را محکوم کرده و تاکید کردند که ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت خواهان برقراری صلح در جهان هستند.

پس از آن عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر حرکت شان به سمت مجمع جهانی اسلامی در نزدیکی 'هلند پارک 'با نوحه خوانی و سردادن شعارهای لبیک یا حسین (ع )، خاطره قیام باشکوه امام حسین ( ع ) را گرامی داشتند.

هیات های عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در حالی که لباس سیاه به تن کرده بودند و پرچم های سبز و سیاه و علم و کتل های سنتی مزین به نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را با خود حمل می کردند، در قلب پایتخت انگلیس ندای الله اکبر، یاحسین، یا ابوالفضل، لبیک یا حسین، یا شهید وهیهات من الذّله سرمی دادند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در طول مسیر به زبان های فارسی، عربی ، اردو و انگلیسی برای عزاداران حسینی(ع) نوحه سرایی می کردند.

علاوه بر هموطنان ایرانی مقیم لندن، حضور شیعیان افغانستانی، عراقی، پاکستانی، لبنانی و بحرینی در این مراسم بسیار چشمگیر بود.

مراسم سوگواری عاشورای حسینی نیز پیش از ظهر روز پنجشنبه مصادف با دهم ماه محرم الحرام و روز عاشورا نیز با حضور گسترده شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درمساجد، حسینیه ها و تکایای شهرهای انگلیس برگزار شد.

شیعیان وسوگواران حسینی مقیم لندن در روز عاشورا، با اجتماع در مرکز اسلامی انگلیس، ضمن برگزاری مراسم عزاداری و نوحه خوانی ، نماز ظهر وعصر را به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی رییس مرکز اسلامی انگلیس اقامه کردند.

در اتریش، سوئیس و سایر کشورهای اروپایی مراسم عزادارای شیعیان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگذار شد.  

برچسب‌ها هلند عاشورای حسینی انگلستان دانمارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هلند عاشورای حسینی انگلستان هلند عاشورای حسینی انگلستان دانمارک اباعبدالله الحسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار قهرمانی اروپا با شکست بارسلونا؛ دبل اولادقباد

تیم فوتسال پالما اسپانیا که مسلم اولاد قباد و حسین طیبی را در اختیار دارد با پیروزی قاطع در بازی فینال مقابل تیم بارسلونا موفق شد قهرمانی سال گذشته خود در لیگ اروپا را تکرار کند. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم پالما در این دیدار مسلم اولادقباد ستاره تیم ملی فوتسال ایران را در اختیار داشت اما حسین طیبی به علت مصدومیت تیمش را همراهی نکرد.

تیم پالما توانست در این دیدار با نتیجه قاطع پنج بر یک بارسلونا را شکست دهد و به مقام قهرمانی اروپا برسد. پالما توانست به اولین تیم تازه واردی در این لیگ تبدیل شود که دو قهرمانی پیاپی کسب کرده است. 

دیگر خبرها

  • کریستال پالاس - منچستریونایتد؛ ترکیب رسمی
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد
  • تکرار قهرمانی اروپا با شکست بارسلونا؛ دبل اولادقباد
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • قهرمان انگلیس و اروپا بعد از 2 دهه به لیگ برتر برگشت!‏
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا