Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@00:59:09 GMT

قصه کربلا به شام غریبان رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۸۶۲۸

قصه کربلا به شام غریبان رسید

خبرگزاری فارس لرستان- سمیرا عزیزی، تابلوی محرم و تصویر جاری عطش اولاد پیمبر(ص) بی‌نیاز از هر زبانی برای توصیف است چراکه عشق‌بازی در ره یار زیباست و دلی که از آتش ترسید عاشق نیست.

سوز اشک‌ها بر مصیبت کربلا، سینه را تنگ می‌کند و تنها یک هنرمند می‌داند وقتی که عاطفه و درد کنار هم بیایند چه صحنه‌ای خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دل ماه از غربت برادر گرفت و نماز آیات بر زمینیان واجب شد، اما... اما... اما... یورش ددان بود و فریادها در حنجره خشکید. لعنت به آن دینار و درهم‌هایی که نورشان، سو از چشم‌ها ربود و ولع و حرصش دشنه بر گلوی ثارالله آختید.

یک آسمان پروانه اوج گرفت و خون خدا رنگ بال‌های‌شان شد، یعنی سما دلش به درد نیامد؟ خجل نشد که باران از چشم طفلان حسین باریدن گرفت!؟ وامصیبتا که دید و هیچ نگفت...تا قیامت هم حسابش پاک نخواهد گشت!؟

دل‌ها شرحه شرحه گشته و روزگار روشن از این دیار رخت بسته است، بر سرمان خاک بریزید که خورشیدمان غرق خون شد. قلب‌ها در نینوا جا مانده و سرها به روی نیزه رفته است. ملائک از عرش به فرش آمده‌اند و شیون بر آلِ الله می‌کنند و آخر تو برای فرزند یاس کم‌تر از این انتظار داشتی!؟

عزیزان خدا را در قُل و زنجیر کردند و لرزان از بی‌سرانجامی‌ها به شام می‌برند و طاقت‌هایی که طاق شده از دست‌هایی که مردانه نبود. از همان اول، قصه کربلا با غصه بود و حال به شام غریبان رسیده است.

کاروان اُسرا می‌روند، سکوتی دردآور پنهان است و در کمینِ گوشه‌ای که آرام ببارد. شمعی می‌فروزم به یاد شبی که رقیه بهانه بابا گرفت و راس پدر را با قهقهه‌ای کریه جلوی پایش انداختند... همه جا ضجه و ناله به گوش می‌رسید و گریه مردمانی که پشیمان از رفیق نیمه‌راه بودن شده‌اند، دیگر چه سود که خون حسین(ع) از رخ نینوا تا قیامت پاک نخواهد شد. لعنت خدا تا ابد بر کوفیان باد.

و حال، قلب‌مان را با درد بازماندگان حادثه کربلا یکی می‌کنیم و چشم‌ها را می‌بندیم اما آخر، مای سراپا تقصیر در مردادی بی‌خورشید، چگونه دلتنگی‌های‌مان را با آداب دلبری یکی کنیم!؟ فدای خاک پاکت یا حسین‌...

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شام غریبان عاشورا شام غریبان در لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در مراسمی با حضور سردار زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان، پدر شهید سرسنگی و جمعی از خانواده ورزش استان یزد، شهید حسین سرسنگی به عنوان شهید شاخص ورزش استان در سال ۱۴۰۳ معرفی شد.
شهید حسین سرسنگی از ورزشکاران رشته کونگ فو بود که در حادثه تروریستی راسک به مقام والای شهادت نائل آمد.
در این مراسم همچنین از عوامل برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان یزد و دو تن از فرزندان شهدا که در رشته ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی فعالیت دارند، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود