Web Analytics Made Easy - Statcounter

محموله‌های ایرانی سوخت که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (پنجشنبه) بدان اشاره کرد، تماما از سوی گروهی از تجار شیعه لبنانی خریداری شده و از لحظه بارگیری به عنوان مایملک آنها محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیش از ظهر امروز پنجشنبه، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یوم‌الله عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آنها شدیداً هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله پس از طرح این خبر از سوی دبیرکل حزب‌الله برخی افراد، رسانه‌ها و شبکه‌های معاند داخلی و خارجی با هدف تشویش اذهان عمومی داخل کشور نسبت به این موضوع، اقدام به شبهه‌افکنی پیرامون چگونگی پرداخت هزینه محموله‌های مذکور کردند.

این در حالی است که بنابر گزارش‌ها، محموله‌های ایرانی سوخت که نصرالله امروز بدان اشاره کرد تماماً از سوی گروهی از تجار شیعه لبنانی خریداری شده و از لحظه بارگیری به عنوان مایملک آنها محسوب می‌شود.

علاوه بر شبهه‌افکنی‌های صورت گرفته در این خصوص، سخنرانی نصرالله از همان دقایق ابتدایی ابعاد گسترده‌تری نیز پیدا کرد و مجموعه جبهه سیاسی - رسانه‌ای ضد مقاومت در داخل و خارج لبنان به اشکال مختلف به این موضوع واکنش نشان دادند.

البته واکنش منفی علیه اقدام ایران و حزب‌الله در تأمین سوخت مورد نیاز مردم لبنان از سوی شخصیت‌های سیاسی لبنانی مخالف حزب‌الله مانند سعد حریری و سمیر جعجع که با رفتار و مواضع خود طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر عامل اصلی بحران‌های شدید اقتصادی و اجتماعی در لبنان هستند با واکنش گسترده کاربران لبنانی مواجه شده است.

از آن سو اما؛ خبرنگاران و رسانه‌های صهیونیستی نیز عصبانی از این عبارت نصرالله که گفت: «کشتی‌های حامل سوخت ایران از زمان ارسال خاک لبنان قلمداد می‌شوند»، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی از خود نشان داده و این اقدام حزب‌الله را شکستی دیگر برای اسرائیل و گسترش ابعاد معادله پاسخ‌گویی و بازدارندگی از سوی سیدحسن نصرالله عنوان کرده‌اند.

به هر تقدیر آنچه واضح و مشخص است اینکه؛ اقدام مقتدرانه ایران و حزب‌الله در شکستن محاصره اقتصادی مردم لبنان از سوی محور غربی - عبری - عربی که با همدستی عناصر خائن داخل لبنان فشار بر مردم این کشور را از حد گذرانده بود، موجی از عصبانیت را بین دشمنان داخلی و خارجی محور مقاومت ایجاد کرده که تلاش می‌کنند با شبهه‌افکنی و تحریف واقعیت، موضوع را وارونه نشان دهند.

منبع: ایرنا کد خبر 515688

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان ایران کشتی نفت توقیف نفتکش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات جدید خود علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی برای نخستین بار از موشک‌های الماس استفاده کرده است.

حزب الله لبنان اعلام کرده که روز گذشته در حمله به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی و همچنین هدف قرار دادن تجمع گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک المناره از این نوع موشک‌ها استفاده کرده است.

حزب الله لبنان در همین رابطه تصاویر ویدئویی جدیدی نیز منتشر کرده است که بیانگر آغاز استفاده از از موشک‌های نوع الماس در نبرد کنونی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

بنابراین گزارش، موشک‌های الماس از موشک‌های هدایت شونده محسوب می‌شوند که می‌توانند با عبور از سامانه‌های دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی، نقاط ضعف آنها را مورد اصابت قرار دهند.

کد خبر 6091136 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • واکنش تماشایی و خیره‌کننده یک دروازه‌بان در لیگ لبنان (فیلم)
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • واکنش تماشایی دروازه بان در لیگ لبنان / فیلم
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان