Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن روز عاشورا و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۲۹۴ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۵۷ هزار و ۵۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۴۱ هزار و ۶۲۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۸ هزار و ۱۵۲ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا ۳۸۵ هزار و ۷۰۳ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۳۳۵ هزار و ۶۵۹ نفر از ابتدا خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با اعلام جان باختن ۳۰ هم استانی دیگر بر اثر کروناویروس طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را پنج هزار و ۷۶۷ نفر اعلام کرد.

حسینی اضافه کرد: هم اکنون پنج هزار و ۲۷۱ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۳۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او با اشاره به برگزاری آیین‌های سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران آن حضرت، از مردم شریف و همیشه در صحنه فارس درخواست کرد ضمن پایبندی مسئولانه به رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی؛ با مجموعه سلامت استان در مسیر مقابله با کرونا همراه باشند تا بتوانیم با غلبه بر این ویروس منحوس، فردای امیدبخشی را برای خود و عزیزانمان به ارمغان آوریم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!